چرا مهدی طارمی نباید از پورتو برود؟
با توجه به درخشش مهدی طارمی شایعاتی مبنی بر علاقه برخی تیم‌های بزرگ اروپایی به جذب این بازیکن مطرح شده است

چرا مهدی طارمی باید در پورتو بماند؟

مهدی طارمی که این روزها در فوتبال دنیا به چهره‌ای مطرح تبدیل شده روزهای پر فراز و نشیبی را در دوران فوتبالی خود سپری کرد. او اولین بار در دربی ۷۹ توانست خودش را به عنوان بازیکنی تراز اول به فوتبال ایران معرفی کند.

طارمی در دقیقه ۶۰ به جای حمید علی عسکری وارد میدان شد و در ۳۰ دقیقه زمانی که در اختیارش بود آنقدر خوب بازی کرد که به عنوان یکی از بهترین بازیکنان زمین معرفی شد. طارمی در کمترین زمان ممکن به ستاره سرخپوشان پایتخت تبدیل شد؛ اما یک تصمیم اشتباه باعث شد حواشی زیادی گریبانگیر او شود.

طارمی که دوست داشت تحت هر شرایطی راهی فوتبال اروپا شود تیم ریزه اسپور  ترکیه را برای بازی انتخاب کرد؛ اما این انتقال نافرجام برای او هیچ آورده‌ای نداشت.

طارمی بدون انجام هیچ بازی رسمی برای ریزه اسپور به پرسپولیس بازگشت؛ اما او پس از مدتی بازی برای پرسپولیس راهی فوتبال قطر شد و به تیم الغرافه پیوست.

در آن زمان اینگونه تصور می‌شد که طارمی قصد دارد سال‌های باقیمانده دوران فوتبالی خود را در کشورهای عربی دنبال کند تا بتواند حداقل به لحاظ مالی خودش را تامین کند؛ اما انتقالش به تیم گمنام ریوآوه پرتغال همه این گمانه‌زنی‌ها و تصورات را از بین برد.

مهاجم بوشهری فوتبال ایران در تیم ریوآوه عملکردی فوق‌العاده داشت؛ به گونه‌ای که پس از یک فصل حضور در این تیم، غول‌های فوتبال پرتغال همچون پورتو، بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون رقابت خود را برای جذب طارمی آغاز کردند و در نهایت پورتو بود که توانست این بازیکن را به خدمت بگیرد.

طارمی در پورتو هم روزهای درخشانی را سپری می‌کند. او هم در لیگ پرتغال و هم در لیگ قهرمانان اروپا بهترین بازیکن تیمش بود و همین مسئله باعث شد برخی تیم‌های بزرگ اروپایی به دنبال جذب او باشند. این پیشنهادات می‌تواند هر بازیکنی را اغوا کند؛ اما جدایی طارمی از پورتو و پیوستن به یک تیم بزرگ‌تر برای او یک ریسک بسیار بزرگ محسوب می‌شود؛ ریسکی که هیچ ضرورتی به انجام آن نیست.

طارمی در پورتو به بازیکنی تبدیل شده که همه پاس‌های همبازیانش به او ختم می‌شود؛ چرا که این بازیکن ستاره پورتو است؛ اما اگر طارمی راهی یک تیم مطرح‌تر برود آن وقت است که باید با سایر ستاره‌های تیم برای بازی در ترکیب اصلی رقابت کند. اگر طارمی بازنده این رقابت باشد نزول او در فوتبال اروپا آغاز می‌شود؛ اتفاقی که برای بسیاری از ستاره‌های فوتبال دنیا که با انتقال به یک تیم دیگر خیلی زود فراموش شدند رخ داده است.

ضمن اینکه طارمی سی‌امین سال زندگی خود را سپری می‌کند و در این سن و سال باید قدر جایگاهی که در پورتو دارد را بداند. حضور هر ساله در لیگ قهرمانان اروپا و بازی مقابل بهترین تیم‌های این قاره، بازی در بهترین تیم لیگ پرتغال و کسب قهرمانی‌های متعدد با این تیم نصیب هر بازیکنی نمی‌شود و بهترین تصمیمی که طارمی می‌تواند بگیرد این است که به فکر جدایی از این تیم نباشد و تلاش کند حداقل در چهار پنج سال آینده هم مهاجم اول پورتو باشد.



گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir