تحلیل داوری
یک کارشناس مسائل داوری می‌گوید کمک اول یدالله جهانبازی، داور دیدار استقلال و ذوب‌آهن اشتباه‌های زیادی داشت و در مجموع روز خوبی را سپری نکرد.
محمد ریاحی در رابطه با قضاوت یدالله جهانبازی داور بازی استقلال – ذوب‌آهن اظهار کرد: داور مسابقه دو پنالتی صددرصد برای هر دو تیم استقلال و ذوب‌آهن نگرفت که به نوعی با این اشتباه خود عدالت را بین‌شان برقرار کرد!

این کارشناس داوری همچنین به آنالیز داوری دقایق حساس این بازی پرداخت.

دقیقه 14: در این دقیقه که شاهد گل اول ذوب‌آهن بودیم، داور به درستی و به بهترین شکل آوانتاژ اعلام کرد تا سانتر بازیکن ذوب‌آهن توسط رجب‌زاده به گل تبدیل شود که این یکی از شاهکارهای آقای جهانبازی بود.

دقیقه 24: بازیکن ذوب‌آهن اولین اخطار بازی را توسط جهانبازی دریافت کرد که درست بود و اگر بازیکن ذوب‌آهن مانع حرکت بازیکن استقلال نمی‌شد، صحنه خطرناکی روی دروازه تیم‌شان به وجود می‌آمد.

دقیقه 40: خطایی روی قاضی اعلام شد که داور باز هم به درستی اعلام خطا کرد ولی اعتراض‌های بی مورد قاضی و سماجت وی نسبت به اخطار دادن به بازیکن حریف بی‌مورد بود و جهانبازی می‌توانست به مهاجم استقلال کارت زرد نشان دهد.

دقیقه 41: خطایی که پژمان نوری روی بازیکن حریف مرتکب شد، مستحق دریافت کارت زرد بود که داور مسابقه هم در صحنه به موقع حضور داشت و کارت زرد را به بازیکن استقلال نشان داد.

دقیقه 77: یکی از مهم‌ترین صحنه‌های بازی در این دقیقه رخ داد. بازیکن استقلال گوشه محوطه جریمه توسط بازیکن ذوب‌آهن سرنگون شد و داور به درستی اعلام خطا کرد ولی فاصله داور با صحنه کمی زیاد بود و خطایی را که درون محوطه جریمه رخ داد، بیرون محوطه اعلام کرد و یک پنالتی صددرصد را از استقلال دریغ کرد. در این صحنه کمک اول آقای جهانبازی باید به کمک داور می‌آمد که فکر می‌کنم امروز روز خوبی را سپری نکرد و کاملا ضعیف عمل کرد.

دقیقه 80: بیگ‌زاده داخل محوطه جریمه ذوب‌آهن سرنگون شد که تشخیص جهانبازی تمارض بود که باز هم در این صحنه داور به خوبی عمل کرد و کارت زردی هم که به بیگ‌زاده نشان داد.

دقیقه 85: درگیری که در این دقیقه به وجود آمد به خاطر اعتراض‌های بیش از حد نظری مهاجم استقلال بود که باعث جنجال شد.

دقیقه 87: در این دقیقه داور خطای پنالتی آندو روی زنیدپور را اعلام نکرد. این صحنه طوری بود که تیموریان بدنش را روی بازیکن ذوب‌آهن انداخت و جهانبازی باید پنالتی اعلام می‌کرد.

دقیقه 88: در این دقیقه باز هم کمک اول آقای جهانبازی اشتباه کرد و اوتی که باید به نفع تیم استقلال اعلام می‌شد را به نفع تیم ذوب‌آهن اعلام کرد. این اشتباه اعتراضات شدید قلعه‌نویی را که در طول بازی هم زیاد به تیم داوری اعتراض کرد، در پی داشت.

ارزیابی تیم داوری:

به غیر از 10-15 دقیقه آخر بازی که کنترل واقعی بازی را یک داور باید دست داشته باشد، آقای جهانبازی به خاطر خستگی از دست داد و نتوانست به درستی در صحنه‌ها حضور پیدا کند و اگر بخواهیم عادلانه قضاوت کنیم، قضاوت ایشان در طول بازی بد نبود و حتی در پنالتی نگرفتن هم برای دو تیم عدالت را رعایت کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
شکست استقلال برابر ذوب‌آهن
کاریکاتور: صعود ایتالیا و هلند به جام جهانی
نماز خواندن نیکبخت+ عکس
بنگر، نیکبخت و رحمتی در کنسرت+ تصاویر
تجاوز بازیکن فوتبال در مقابل هزاران نفر