استقلال
استقلال ایران در حالی به مصاف بوریرام تایلند می رود که تنها 90 دقیقه با رسیدن به جمع چهارتیم برتر آسیا فاصله دارد.
تیم های بوریرام تایلند و اسقلال ایران در چارچوب رقابت های یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا روز چهارشنبه ساعت 15:30 به وقت تهران به مصاف یکدیگر می روند. آبی پوشان ایرانی که روزهای نچندان خوشی را در لیگ برتر ایران سپری کرده اند نیاز دارند تا با پیروزی برابر بوریرام علاوه بر پاره کردن نوار ناکامی ها، به نوعی بازگشتی دوباره به لیگ برتر ایران هم داشته باشند. آنها که بنا به گفته منصور پورحیدری از ابتدای فصل هدف گذاریشان رسیدن به قهرمانی آسیا بوده است و بنابراین باید توقع دیدن یک استقلال دیگر را در این دیدار داشته باشیم.

آبی پوشان ایرانی که بشدت از بی توجهی مسئولان لیگ برتر نسبت به خودشان معترضند در حالی باید به مصاف بوریرام بروند که این تیم روز شنبه برابر تروساسانا در لیگ تایلند به برتری دو بر صفر رسیده و از این جهت از انرژی مضاعفی برخوردار است. از دیگر نکات منفی برای آبی پوشان ایران در این دیدار، شکست ناپذیری بوریرام در بازی های خانگی لیگ تایلند و لیگ قهرمانان آسیا بوده است. آنها تاکنون در لیگ تایلند شکست نخورده اند و در بازی های لیگ قهرمانان آسیایی که در تایلند برگزار شده هم شکست نخورده اند و به نوعی می توان به آنها لقب شکست ناپذیر در خانه را داد. آنها در بازی های خانگی لیگ قهرمانان ابتدا اف ث سئول را با تساوی بدون گل متوقف کرده اند و در بازی دومشان جیانگسو سنتی چین را با دو گل شکست داده اند. آخرین دیدار خانگی آنها در لیگ قهرمانان آسیا و در مرحله گروهی برابر وگالتا سندای ژاپن بوده که با تساوی یک بر یک به پایان رسیده است. همچنین در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها بوریرام موفق شده با پیروزی دو بر یک، بنیادکار ازبکستان را حذف کند.

اما استقلال ایران هم در بازی های خارج از خانه خود در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، عملکردی درخشان داشته است. آنها الهلال را در عربستان و الاهلی را در امارات شکست داده اند و برابر الریان هم به تساوی سه بر سه رضایت دادند. همچنین آنها موفق به شکست سنگین الشباب امارات در مرحله یک هشتم نهایی شده اند و بطور کلی شاگردان قلعه نویی نشان داده اند در مواقع خاص، می توانند خیلی فراتر از انتظارات ظاهر شوند.

بوریرام برای حذف استقلال نیاز به گل دارد و شاید همین مسئله به کادرفنی استقلال اجازه دهد تا طراحی کار ضدحملات را در دست خود گرفته باشد، بدون شک آبی های ایرانی می دانند زدن حتی یک گل به بوریرام در تایلند، مجوز صعود آنها در میان چهار تیم برتر آسیا را تا حدی حتمی می کند.

هرچند که اخبار دقیقی از میزان مصدومین احتمالی آبی پوشان در دسترس نیست اما گفته شده، خسرو حیدری که به دلیل مصدومیت در بازی قبلی استقلال برابر ذوب آهن نتوانسته بود حاضر شود، به میدان می رود و تنها غایب استقلال در این دیدار، سیاوش اکبرپور است.

دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر استقلال پایان یافت و تک گل این تیم را خسرو حیدری در دقیقه دوم به ثمر رساند. از آن زمان تقریبا یک ماه گذشته و بوریرام با تعویض سرمربی خود، شکلی جدید گرفته و هرچند که کادرفنی استقلال هم آنقدر قدرتمند هست که همه تغییرات احتمالی تیم تایلندی را با استفاده از تجاربش بشکند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
آخرین تصاویر و خبرها از استقلال در تایلند
کریم باقری و پسرش+ عکس
صعود ویشکا آسایش به قله دماوند! + تصاویر
تصاویر زیبا از شیرین گرامی در مسابقات سه گانه لندن
حسین ماهینی در حال استراحت+ عکس