نتیجه بازی استقلال و ملوان
استقلال تهران با تساوی یک بر یک مقابل ملوان، فاصله اش با صدر جدول به هفت امتیاز رسید.

در ادامه رقابت های هفته بیست‌ و ششم لیگ برتر فوتبال ایران، از ساعت 17:30 دو تیم ملوان و استقلال تهران در ورزشگاه تختی انزلی به مصاف هم رفتند که در پایان این دیدار دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند. با این تساوی، استقلال با 43 امتیاز در رتبه پنجم قرار گرفت و کارش برای گرفتن سهمیه آسیا هم سخت شد. ملوان هم با 26 امتیاز به رتبه یازدهم رسید.

نیمه نخست این بازی در حالی آغاز شد که تماشاگران استقبال خوبی از تقابل دو تیم داشتند. یاران فیروز کریمی در ابتدای این بازی سوار بر توپ و میدان بودند ولی استقلالی‌ها روی ضربه کاشته‌ای که نصیب این تیم شده بود با ضربه سر عنایتی در دقیقه 15 به گل رسیدند. در پی این گل بازیکنان ملوان تلاش زیادی را برای جبران گل خورده انجام دادند که هیچ کدام از انسجام کافی برخوردار نبودند.

نیمه دوم بازی با گلزنی ملون همراه شد و در دقیقه 47 روی حرکتی که با پرتاب بلند اوت آغاز شد، محمد کنعانی‌زادگان با ضربه‌ای آکروبات توپ را وارد دروازه فروزان کرد. در ادامه هر دو تیم حملات خطرناکی را طراحی کردند که با تیز هوشی دروازه‌بانان هر دو تیم خنثی شد.

ابوالحسن جعفری از ملوان و فخرالدینی، حسینی و کریمی برای استقلال از داور بازی کارت زرد دریافت کردند.

لحظات حساس نیمه نخست:

دقیقه 10 این بازی، رضا اعتمادی با گذر از بازیکن مستقیم خود، از سمت راست زمین استقلال شوتی را از پشت محوطه جریمه روانه دروازه این تیم کرد که با عکس‌العمل خوب فروزان راهی کرنر شد.

دقیقه 15 روی ضربه کاشته‌ای که یعقوب کریمی از سمت چپ زمین ملوان روی دروازه این تیم ارسال کرد، با ضربه پشت سر غلامرضا عنایتی از فاصله نسبتا دور وارد دروازه ایمان صادقی شد.

دقیقه 27 میلاد فخرالدینی از سمت راست دروازه ملوان شوتی را به سمت دروازه این تیم زد که با واکنش مناسب صادقی مواجه شد.

در دقیقه 39 شوت از پشت محوطه 18 قدم امید ابراهیمی با حرکت خوب دروازه‌بان ملوان راهی کرنر شد.

دقیقه 42، ضربه قیچی برگردان فرزاد حاتمی در داخل محوطه جریمه با فاصله از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

لحظات حساس نیمه دوم:

دقیقه 47 روی پرتاب اوت بلندی که بازیکن ملوان از سمت چپ زمین استقلال روی دروازه این تیم فرستاده بود، با ضربه سر فرزاد حاتمی در محوطه شش قدم همراه شد که توپ روی پای کنعانی افتاد و او هم با ضربه ای آکروباتیک توپ را وارد دروازه کرد.

دقیقه 51 مازیار زارع در محوطه جریمه استقلالی‌ها توپی را به سمت دروازه این تیم فرستاد که این فرصت نیز توسط فروزان مهار شد.

دقیقه 60 ارسال ملوانی‌ها از جناح چپ را فرزاد حاتمی با ضربه سر خطرناکی به سمت دروازه استقلال زد اما این توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 67 همکاری استقلالی ها در پشت محوطه جریمه شهباززاده را صاحب توپ کرد و وی نیز با چرخشی فوق العاده توپ را به سمت دروازه صادقی فرستاد اما این ضربه با اختلاف کمی از کنار دروازه ملوانان به بیرون رفت.

دقیقه 73 ضربه ایستگاهی امید ابراهیمی با عکس‌العمل خوب ایمان صادقی همراه شد و توپ را روانه کرنر کرد.

دقیقه 81 شوت از راه دور فرزاد حاتمی با شیرجه فروزان جواب داده شد که در نتیجه توب راهی کرنر شد.

فیروز کریمی برای ملوان، ایمان صادقی، عزت اله پورغاز، محمدحسین کنعانی زادگان، عزیز معبودی، ابوالحسن جعفری، سعید یوسف زاده، پژمان نوری، مازیار زارع، رضا اعتمادی، فرزاد حاتمی و سیدجلال رافخایی را به میدان فرستاد.

در ترکیب استقلال، محسن فروزان، حنیف عمران زاده، هرایر مگویان، مجید حسینی(میلاد نوری 40) ، یعقوب کریمی، میلاد فخرالدینی، محمدرضا خرسندنیا( آرش برهانی56)، امید ابراهیمی ، کرار جاسم، سجاد شهباززاده و رضا عنایتی به رهبری امیر قلعه‌نویی در زمین حاضر شدند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir