افشارزاده: نتوانستیم ریسک انتخاب استیماچ را بپذیریم
بهرام افشارزاده می گوید کمیته فنی و هیات مدیره باشگاه استقلال پس از ساعت ها بررسی گزینه های مختلف مربیگری استقلال تصمیم گرفتند سکان هدایت این تیم را به پرویز مظلومی بسپارند.

بهرام افشارزاده درباره انتخاب پرویز مظلومی به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال گفت: ما در این مدت با گزینه های مختلفی مذاکره داشتیم اما در نهایت نظر مشورتی کمیته فنی بر استفاده از یک مربی با تجربه و استقلالی در این شرایط حساس بود.

او با اشاره به مذاکرات انجام شده با "ایگور استیماچ" کروات در تهران گفت: ابتدا باید از "استیماچ" برای زمانی که گذاشت و به تهران آمد، تشکر کنم. او برنامه های خوبی داشت و با انرژی در مذاکرات شرکت کرد اما جمع‌بندی اعضای فنی باشگاه استقلال این بود که به دلیل عدم شناخت این مربی کروات از استقلال و فوتبال ایران، با توجه به زمانی که برای انتخاب اعضای هیات مدیره و کادرفنی جدید تیم از دست رفته است، بستر مناسبی برای همکاری با ایشان وجود ندارد.

افشارزاده با تاکید بر اینکه دلیل عدم توافق با مربی کروات بخاطر مشکلات مالی نبوده است، گفت: بازهم تاکید می کنم، دغدغه های فنی دلیل اصلی ما برای انتخاب یک مربی از خانواده استقلال بود. دوستان با تجربه ما در کمیته فنی باشگاه با توجه به زمان باقی مانده تا آغاز لیگ پانزدهم تاکید داشتند مربی خارجی به دلیل عدم شناخت از لیگ ایران، بازیکنان و شرایط باشگاه استقلال، حداقل نیاز به چند ماه زمان خواهد داشت اما نتایج تیم در دو فصل گذشته و توقع به حق هواداران عزیز ما برای نتیجه گیری سبب می شود تا باشگاه نتواند ریسک انتخاب مربی خارجی را بپذیرد.

مدیرعامل استقلال درباره دلایل انتخاب پرویز مظلومی برای مربیگری استقلال هم گفت: پرویز مظلومی یکی از پیشکسوتان شناخته شده و محبوب باشگاه استقلال است که در مقام سرمربی تیم هم در سال های گذشته به موفقیت رسیده بود. بر این اساس دوستان ما در کمیته فنی و هیات مدیره باشگاه با جمع بندی تمام شرایط باشگاه، مظلومی را به دلیل شناخت خوب از فضای فوتبال استقلال، مقبولیت در میان هواداران، تجربه بالای مربیگری در لیگ برتر فوتبال ایران، به عنوان بهترین گزینه برای هدایت تیم در فصل پانزدهم برگزیدند. دیدگاه های پرویز مظلومی و اعضای کمیته فنی استقلال به قدری نزدیک بود که تنها جلسه ما با ایشان برای قبولی هدایت تیم کمتر از 30 دقیقه به طول انجامید. قرار شد تا ایشان با انتخاب کادری مجرب و علمی کار را برای بستن استقلالی مقتدر در لیگ آغاز کند. ایشان با همکاری مجید صالح مسئولیت دارند تا با گروهی از استقلالی های باسابقه که به هر دلیلی در سال های اخیر از تیم دور مانده اند، مجموعه ای قدرتمند را برای سال پیش رو آماده کنند.

افشارزاده در پایان با تشکر از صبر هواداران استقلال گفت: می دانیم در ماه های گذشته مشکلات تحمیل شده به باشگاه که ناشی از بحث واگذاری بود، خاطرتان را آزرد اما تمام تلاش مجموعه جدید مدیریتی استقلال در لیگ پانزدهم، ساختن تیمی مقتدر با مشارکت همه پتانسیل استقلال است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir