مظلومی: پس از دربی می‌خواستند مجیدی را سرمربی کنند
پرویز مظلومی سرمربی تیم استقلال می‌گوید: پس از شکست تیمش در دربی 82، یکی از بازیکنان تیمش به همراه یکی از اعضای باشگاه به منزل فرهاد مجیدی رفتند تا او را سرمربی تیم کنند.

پرویز مظلومی که در استودیو نود حاضر شده بود، در پاسخ به این سوال که آیا همچنان سرمربی استقلال است یا خیر، گفت؟ قرارداد من با استقلال دو ساله است. زمانی که با من برای سرمربیگری استقلال صحبت کردند، برنامه ای سه ساله دادم اما در نهایت قرارداد دو ساله را امضا کردیم. قبل از من هم مدیران باشگاه با گزینه های مختلفی صحبت کردند اما من در شرایطی که مناسب نبود سرمربی استقلال شدم.

وی افزود: برای آماده سازی و جذب بازیکن شرایط و زمان مناسب نداشتیم. در حالی که جوانان زیادی را به تیم آورده بودیم و تغییرات زیادی را انجام داده بودیم اما کار را شروع کردیم. طبق برنامه ام برای سال اول قول کسب جام نداده بودم و گفته بودم سهمیه کسب کنیم و تیم را جوان کنیم. فکر می‌کنم به اهداف خودمان رسیدم.

البته می‌توانستیم قهرمان بشویم اما با بدشانسی مواجه شدیم. ما در دو جام مدعی بودیم اما مشکلاتی سر راه ما قرار گرفت که نشد قهرمان شویم. من آدمی نیستم که تقصیرها را به گردن دیگران بیندازم اما ما 20 هفته صدرنشین لیگ بودیم.

مظلومی تاکید کرد: من در باشگاه استقلال واقعا تنها بودم. کلا هیچ کس مرا حمایت نمی‌کرد. در نیم فصل اول مشکلات ابتدایی داشتیم. این در حالی بود که به اعتقاد من باید یک مجموعه هم دل باشد تا به موفقیت برسید. ما از ابتدایی ترین امکانات هم مثل جی پی اس هم محروم بودیم. در حالی که تیم صدرنشین بود در جلسات هیات مدیره شرکت کردم و گفتم تیم ناقص است و نیاز به یک پلی‌میکر داریم.

در حالی که کرار جاسم(Karrar Jassim) را داشتیم اما خیلی راحت رضایت نامه او را دادند و گفتند بهترین بازیکن را به جای او می آوریم. می‌توانستم او را کنترل کنم اما مشکلاتی داشت که در ایران نماند. من واقعا به کرار جاسم نیاز داشتم. بازیکنان جایگزین امید ابراهیمی و روزبه چشمی بود که چشمی هم مصدوم شد. ما برای کسب بازیکن مشکل مالی داشتیم اما آقای افشارزاده مجبور شد 3میلیارد تومان به خاطر بدهی بازیکنان خارجی قدیمی پرداخت کند. البته اگر این بدهی پرداخت نمی‌شد از تیم امتیاز کسر می‌شد و بعد تیم به لیگ دو سقوط می‌کرد.

وی ادامه داد: در حالی که تیم خوب نتیجه می‌گرفت باشگاه در پرداخت مطالبات دچار مشکل شد و در ادامه هم تیم نتیجه نگرفت. زمانی که به خاطر فشار زیاد روزبه چشمی را از دست دادیم دیگر نتوانستیم جایگزینی برایش پیدا کنیم. چشمی خسته بود و به خاطر همین او مصدوم شد. تیمی هم که در خط میانی دچار مشکل باشد نمی‌تواند نتیجه بگیرد.

من لیستی برای جایگزینی کرار جاسم داده بودم و در حالی که باشگاه می‌توانست بازیکن خریداری کند این کار را نکرد. در ادامه فصل خسرو حیدری، رمضانی، عادل شیحی(Adil Chihi) هم مصدوم شدند و دست مرا برای چینش بازیکنان خالی کردند. البته باید بگویم زمانی که تیم نتیجه گرفت توقعات از تیم بالا رفت و شرایط برای کار ما سخت شد.

مظلومی تصریح کرد: زمانی که تیم صدرنشین بود از تیم انتقاد می‌کردند و همین موضوع به تیم لطمه زد. خیلی ها می‌گفتند تیم ما از نظر بدنسازی مشکل داشت اما باید بگویم ما زمان کافی برای آماده سازی نداشتیم.

مظلومی در ادامه درباره اینکه شایعاتی پیرامون برکناری‌اش مطرح می‌شد گفت: وقتی چنین مسائلی مطرح می‌شود بازیکنان بی‌انگیزه می‌شوند همانطور که گفتم زمانی که تیم صدرنشین بود انتقادات غیرمنصفانه زیادی مطرح شد. همه انتقادات به تیم لطمه می‌زد. تیم من جوان بود و تحت تأثیر این حرف‌ها قرار می‌گرفت. تلاش کردیم شکل بازی تیم را در دربی تغییر بدهیم اما دیدید که چه اتفاقی رخ داد.

دوستان بیرون گود نشسته‌اند و نمی‌دانند چرا ما سیستم تدافعی را به کار می‌گیریم. ما با داشته‌هایمان کار می‌کردیم. وقتی یک مربی بشنود که برایش جایگزین انتخاب کرده‌اند تمرکزش برهم می‌ریزد. بازیکنانم به من می‌گفتند مگر شما قرارداد 2 ساله ندارید. چرا جانشین برایتان انتخاب کرده‌اند؟ زمانی که به استقلال آمدم تأکید کردم که قراردادم سه ساله باشد. زیرا شرایط این تیم را می‌دانستم و می‌خواستم جوان‌گرایی کنم که در آینده موفق بشویم.

سرمربی تیم استقلال در ادامه افزود: نکته جالبی می‌خواهم برایتان بگویم. اعضای هیات مدیره دائماً بر علیه من صحبت می‌کردند اما من پاسخ آن‌ها را ندادم تا آرامش تیمم برهم نریزد. زمانی که در دربی شکست خوردیم و فقط سه امتیاز با تیم صدرنشین فاصله داشتیم یکی از اعضای باشگاه به همراه یکی از بازیکنان بزرگ تیم به خانه‌ فرهاد مجیدی می‌روند و تا 4 صبح التماس مجیدی را می‌کنند که سرمربی استقلال شود.

من نمی‌خواهم نام افرادی که به خانه مجیدی رفته اند را بیاورم اما باید بگویم مجیدی مثل پسر من است و آدمی نیست که مثل دیگران بخواهد نامردی کند. من با استقلال قرارداد دو ساله دارم اما دوستان با اسکوچیچ(Dragan Skočić) مذاکره کرده‌اند. اصلاً معلوم نیست در باشگاه استقلال چه خبر است. من هیچ‌وقت به دنبال منافعم نبودم اما افرادی که حاشیه درست می‌کنند به دنبال منافع خودشان هستند. استقلال برای مردم است و 30 میلیون هوادار دارد. دلتان برای این هواداران بسوزد.

او ادامه داد: واقعاً خیلی تنها هستم و چند بار تا مرز سکته پیش رفتم. ناظرین بازی به من آب می‌دادند تا آرام بشوم. من از شما می‌خواهم این تیم را رها کنید و اجازه بدهید تیم دست استقلالی‌های واقعی بماند. تا کی‌ می‌خواهید یک مربی مثل مظلومی را بیاورید و سیبل کنید. اگر خاطرتان باشد قلعه‌نویی چندین بار استقلال را قهرمان کرده اما دو فصل با این تیم نتیجه نگرفت و هجمه زیادی به او وارد شد.

باید این موضوع از ریشه حل شود که باشگاه استقلال صاحب ساختار شود. این اتفاقات قبلاً هم رخ داده و در دوره قبل که سرمربی استقلال بودم چهار بار در دربی پیروز شدم باز هم به در خانه مربی دیگری رفتند و همزمان با او مذاکره کردند. الان شرایط به گونه‌ای شده که زیر پای مربیان استقلال پوست موز می‌اندازند.

مظلومی در پاسخ به این سوال که چطور استقلال خوزستان که بازیکنان جوان دارد قهرمان لیگ شد گفت: آن‌ها حواشی ما را ندارند. آن‌ها بدون هیچ‌گونه حاشیه‌ای کار می‌کنند و نتیجه هم می‌گیرند. ما و پرسپولیس بر سر حواشی با هم درگیر بودیم و استقلال خوزستان آمد و جام را برد.

در ادامه این گفت و گو عادل فردوسی پور از مظلومی پرسید عنوان شده شب گذشته افشارزاده اعلام کرده که شما را برکنار می‌کند آیا چنین صحبتی صحت دارد که مظلومی پاسخ داد: من از این موضوع خبر ندارم. اما می‌دانم چند وقت قبل با منصوریان برای هدایت استقلال صحبت کرده‌اند و به خانه فرهاد مجیدی هم رفته‌اند.

این همه اتفاقات باعث ایجاد حواشی در تیم ما شد. مدیران استقلال قرارداد مرا 2 ساله بستند و به تمام اهدافی که در نظر داشتیم رسیدیم. من هیچ‌وقت نگفتم جام می‌گیریم. از همان اول هم گفته بودم هدف ما کسب سهمیه است. من می‌گویم شما اگر استقلالی هستید نباید برایتان فرقی بکند چه کسی سرمربی است، بلکه باید موفقیت تیم در اولویت باشد در دو بازی مقابل پرسپولیس و تراکتورسازی در حالی که نباید شکست می‌خوردیم باختیم و به نوعی قهرمانی را از دست دادیم.

او افزود: در دیدار مقابل ذوب‌آهن، پنالتی زن اول تیم من آرش برهانی بود که عملکرد بسیار خوبی در تمرینات داشت اما زمانی که نتوانست از فرصت گلزنی‌اش استفاده کند روحیه‌اش را از دست داد و به من گفت: دیگر نمی‌تواند پنالتی بزند.

مظلومی درباره اینکه از مهدی رحمتی در تصمیمات مشورت می‌گرفت هم گفت: همیشه در هر تیمی که کار کرده‌ام با کاپیتان تیم مشورت می‌کنم. مهدی رحمتی برای تیم زحمت کشیده است. بدون هماهنگی و هیچ‌وقت رحمتی به من نمی‌گفت که چه بازیکنانی را به زمین مسابقه بفرستم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir