وقتی ژاوی شوت زد فکر کردم گل شده
مدافع برزیلی استقلال گفت: «من مطمئن بودم که بازی اگر به پنالتی برود، ما برنده هستیم.»

 با پرچم ایران حس خوبی داشتم

لئوناردو پادووانی که این روزها همراه با رابسون جانواریو زوج مطمئنی را در قلب خط دفاعی استقلال تشکیل داده، قبل از دربی صحبت های جالبی را به زبان آورد.

در ادامه اظهارات پادوانی را می خوانید:

* توانستید در یک دیدار سخت مقابل السد به برتری برسید؟

- توانستیم در این بازی با برنامه بازی کنیم. البته باید بگویم که السد نیز در این بازی خیلی خوب ظاهر شد و همین کار را برای ما سخت کرده بود. ما با آنالیزی که از السد داشتیم، برای تک تک دقایق بازی برنامه ریزی کرده بودیم و می دانستیم که هدفمان تنها می تواند پیروزی در این بازی باشد.

 

* قطعا تمام نگاه ها در تیم السد به ژاوی بود، قطعا تمرکز ویژه ای روی حرکات این بازیکن داشتید؟

- بله، همه دیدند که تمام توپ هایی که السدی ها به دست می آوردند، به ژاوی ختم می شود. آنها می خواستند از عمق دفاع به ما ضربه بزنند و ژاوی هم ارسال های بلند می کرد. با این حال بازیکنان استقلال خیلی خوب توانستند ژاوی را مهار کنند. من به خاطر این اتفاق به بازیکنان استقلال تبریک می گویم. آنها خیلی خوب توانستند از پس این بازی بزرگ بر بیایند.

 

* تصور می کردی یک روز در فوتبال آسیا مقابل بازیکنی مثل ژاوی بازی کنی؟

- واقعا باور این موضوع سخت بود. او فوتبالیست باکیفیتی است و می توانست در همین بازی هم چند باری به ما گلزنی کند. نباید نقش مهدی رحمتی را نادیده بگیریم. در آن صحنه که ژاوی توپ را از پشت محوطه به سمت دروازه ما زد، تصور کردم گل شده اما رحمتی به خوبی توانست توپ را مهار کند.

 

* برای اولین بار بود که استقلال در این فصل با حمایت پرشور هوادارانش به میدان می رفت؟

- حضور 100 هزار هوادار در استادیوم حس بسیار خوبی است. آنها برای حمایت از ما همه کار کردند و شنیدم که هزاران نفر نیز بیرون از استادیوم بودند. ما بعد از اینکه آن جمعیت را در استادیوم دیدیم، انگیزه دوچندانی گرفتیم. البته امیدوارم آنها در بازی فردا مقابل پرسپولیس هم ما را حمایت کنند.

 

* حالا که استقلال به مرحله گروهی صعود کرده، به نظرت می تواند به مراحل بالاتر هم برسد؟

- قطعا تمام هدف استقلال این است که بتواند در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی کسب کند. ما به دنبال سومین قهرمانی استقلال در آسیا هستیم.

 

* خیلی ها اعتقاد دارند که ضربات پنالتی ریسک است. تو چرا پنالتی نزدی؟

- واقعا شرایط سخت و حساسی بود. شخصا استرس زیادی داشتم و برای همین پنالتی نزدم. البته پنالتی زن های استقلال از قبل مشخص بودند. در مجموع باید بگویم که بازیکنان ما خیلی خوب کار کردند و نشان دادند که در این کار هم حرفه ای هستند. در آن لحظه که ابراهیمی نتوانست پنالتی را گل نکرد، فکر کردم کار تمام است اما بازیکنان خیلی خوب توانستند نتیجه را عوض کنند. البته امید پنالتی زن خیلی خوبی است اما نمی دانم چرا در آن صحنه گل نشد. من مطمئن بودم که بازی اگر به پنالتی برود، ما برنده هستیم.

 

* بعد از بازی هم پرچم ایران را از منصوریان گرفتی و با آن شادی کردی که حرکت تو خیلی مورد توجه قرار گرفت؟

- بله، خیلی دوست داشتم در برابر تماشاگران ایرانی با آن پرچم شادی کنم. به نوعی می خواستم از آنها با این کار تشکر کنم چون به خاطر نام کشورشان به استادیوم آمده بودند. در هر صورت با در دست داشتن پرچم ایران حس خوبی داشتم.

 

* فردا یک بازی بزرگ دیگر در پیش دارید. دربی را چطور می بینی؟

- از حساسیت های دربی خبر دارم. البته من تجربه حضور در این مسابقه را ندارم و در بازی دور رفت به خاطر اینکه تازه به استقلال اضافه شده بودم، نتوانستم بازی کنم. امیدوارم این بار بتوانم این تجربه را پشت سر بگذارم. بازی سختی داریم چون پرسپولیس صدرنشین است اما ما هم در چند هفته اخیر خیلی خوب نتیجه گرفتیم و امیدوارم این بار برنده شویم.

 

منبع: کاپ