صحبت های پرویز مظلومی: قرارداد فرهاد مجیدی 700 میلیون بود
پرویز مظلومی سرمربی سابق استقلال مصاحبه ای کوتاه درباره شرایط استقلال انجام داده است.

مصاحبه جدید پرویز مظلومی

 بعد از مدت‌ها که با پرویز مظلومی تماس گرفتیم، اصلاً قصد حرف زدن در مورد استقلال را نداشت و می‌گفت: «هر حرفی بزنم، سوءتفاهم می‌شود از طرفی مردم هم ناراحتند و من نمی‌خواهم ناراحتی آنها بیشتر شود.»

با این حال اصرار ما جواب داد و مظلومی صحبت‌هایی انجام داد که مسلماً خواندنش برای هواداران استقلال و حتی کادر فنی این تیم مفید است.

* بازی‌های استقلال را دنبال می‌کنید؟

دنبال که می‌کنم ولی خب الان هواداران ناراحتند و من هم حرف نمی‌زنم.

* شما که قصد بدی ندارید. بالاخره یکسری مشکلات را تجربه کرده‌اید که بازگو کردن آنها می‌تواند مفید باشد.

باور کنید گاهی مردم هم دوست دارند ما سکوت کنیم. از طرفی اگر من چیزی بگویم، یک وقت سوءتفاهم می‌شود.

* شما آدمی نیستید که توهین کنید یا حرفی علیه استقلال بزنید. بالاخره یکسری ایرادات هست که زمان شما هم بود؛ مثل تعداد زیاد مصدومان.

مصدومان زیاد که به خاطر زمین‌های تمرین است. زمان ما هم این مشکل بود و ما را به زمینی فرستادند که چمن مصنوعی داشت. البته من مخالف بودم ولی از این مسئله خیلی لطمه خوردیم و جام قهرمانی را از دست دادیم.

*چرا استقلال با این همه مهره نتیجه نمی‌گیرد؟

البته تیم خوبی است ولی نمی‌دانم چرا در نتیجه‌گیری موفق نیست. من قبلاً هم به منصوریان گفتم هوای جوان‌ها را بیشتر داشته باش و در تیم بستن آنها را فراموش نکن. پارسال همین جوان‌ها دست منصوریان را گرفتند و خیلی خوب بودند. امسال البته او چند باتجربه آورده که ایرادی ندارد ولی نباید جوان‌ها را فراموش کند.

*زمان شما هم امثال جباری و مجیدی بودند ولی جوان‌ها هم بودند.

خب باید تلفیقی از هر دو باشد. ما جوان‌ها را هم آوردیم و مردم راضی بودند. مثل نیم‌فصل دوم پارسال که مردم واقعاً از استقلال راضی بودند.

*شما خودتان مهاجم بودید. چرا استقلال در خط حمله و فاز هجومی مشکل دارد؟

به نظر من استقلال مهاجمان خوبی دارد. سجاد زمان من هم بود و خوب کار می‌کرد. بیت‌سعید هم مهاجم خوبی است ولی باید از آنها کار کشید. مشکل استقلال در فاز هجومی به وینگرها برمی‌گردد و اینکه بعضی از وینگرها در حد تیم بزرگ استقلال نیستند.

*شجاعیان را می‌گویید؟

شجاعیان بازیکن خوبی است ولی به عنوان بازیکن آزاد، نه به عنوان یک وینگر. استقلال در جناحین زور زیادی ندارد و به همین خاطر کم گل می‌زند. پست شجاعیان همان پستی است که جباری و جپاروف بازی می‌کنند.

*... و این یعنی ترافیک. در پست هافبک دفاعی هم با آمدن ابراهیمی این مشکل زیاد دیده می‌شود.

خب تیم را زیاد تغییر دادند و زیاد بازیکن خریدند. استقلال به ۳، ۴ بازیکن بیشتر نیاز نداشت اما حالا تغییرات زیاد شده و البته حتماً آقای منصوریان هم دلایلی برای خودش دارد چون دلش می‌سوزد و از همه به تیم نزدیک‌تر است.

*فکر نمی‌کنید ۳ باخت در ۵ هفته برای پرستیژ استقلال خیلی بد است؟

بله، قبول دارم. مردم هم که ما را می‌بینند، همین را می‌گویند. آنها سرخورده شده‌اند ولی هواداران مسلماً حمایت می‌کنند چون تیم‌شان را دوست دارند.

*فکر نمی‌کنید یکی از مشکلات استقلال قراردادهای بالای بسیاری از بازیکنان است؟

این هم مشکلی است. قرارداد بالا می‌بندند و بعد نمی‌توانند پول بدهند. خود من از سال ۸۹ طلب دارم که جمع آن حدود یک میلیارد می‌شود. تازه قرارداد من بالا نبود. سال آخر هم بدون آنکه قراردادم را لغو کنند، یک مربی جدید آوردند! و حالا هم که اصلاً جوابگو نیستند.

*این وسط مربی مقصر نیست؟ مربی می‌تواند بگوید قرارداد 1.6 میلیاردی نبندید!

به هر حال مربی دنبال بازیکن خوب است که در نقل و انتقالات عقب نیفتد و مشکل تیمش حل شود ولی همه چیز باید معقول باشد و بودجه باشگاه هم آسیب نبیند.

*مثلاً زمان شما قرارداد مجیدی چقدر بود؟

قرارداد فرهاد ۷۰۰، ۸۰۰ میلیون بود که البته کلی از آن را هم نگرفت چون رضایتنامه می‌خواست که برود.

* حرف خاصی اگر مانده...

آرزوی موفقیت می‌کنم برای استقلال و امیدوارم کادر فنی و هواداران روزهای بسیار خوبی را درپیش داشته باشند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی