مقایسه سوابق مربیگری 4 گزینه اصلی استقلال
4 مربی به عنوان گزینه های حضور در استقلال مطرح شدند و گفته شده در روزهای آینده یکی از آنها به عنوان سرمربی استقلال انتخاب می شود.

سابقه مربیگری 4 گزینه استقلال

باشگاه استقلال 16 سال است که سراغ جذب مربی خارجی نرفته است. در طول تمام این سال ها بارها گزینه هایی برای حضور در استقلال مطرح می شدند اما در نهایت یک مربی ایرانی در راس کار قرار می گرفت. این بار اما موضوع جدی است و با توجه به مطالبه هواداران و همین طور وضعیت بحرانی استقلال مشخص است که به صورت قطعی یک مربی خارجی به عنوان سرمربی استقلال معرفی می شود اما چه بهتر که این مربی بهترین گزینه در میان گزینه های استقلال باشد.

باشگاه استقلال درحال مذاکره با زلاتکو دالیچ، برند شوستر، آرمین فه و وینفرد شفر است اما چه بهتر که با بهترین و آماده ترین آنها با توافق برسد. اینکه موجی رسانه ای از مذاکره با 4 نام سرشناس مطرح شود و در نهایت ضعیف ترین آنها به عنوان سرمربی استقلال معرفی شود اتفاق خوبی برای این باشگاه که نیاز اساسی به ایجاد تحول در آن هست محسوب نمی شود.

بررسی رزومه مربیگری چهار گزینه استقلال به خوبی تفاوت های آنها در فوتبال و اعتبارشان در سال های گذشته نشان می دهد. در میان گزینه های استقلال مربیانی مانند شوستر و فه هستند که همواره در تیم های مطرح سرمربیگری کردند. گزینه دیگر آنها دالیچ نیز سوابق درخشانی در مربیگری در تیم امید کرواسی دارد و سال ها با مهم ترین استعداهای فوتبال کرواسی کار کرده و کار با بازیکنان جوان را به خوبی بلد است. از طرفی گزینه دیگری مانند وینفرد شفر هم هست که شرایطی که کاملا متفاوت با سه گزینه دیگر استقلال دارد. مربی که بر خلاف شوستر و فه در سال های گذشته در تیم های مطرحی مربیگری نکرده و سوابق کاری اش در تیم ملی تایلند و تیم ملی جامائیکا رقم خورده است.

موضوعی که درباره مربی همچون برند شوستر کاملا متفاوت است. شوستر از سال 2014 تا امروز در تیمی مربیگری نکرده اما در رزومه او حضور در مطرح ترین باشگاه های فوتبال جهان دیده می شد. شوستر آخرین بار سرمربی مالاگا بود و پیش از آن نیز در بشیکتاش و رئال مادرید مربیگری کرده بود.

به لحاظ رزومه و اعتبار او در جایگاه بالاتری نسب به شفر قرار می گیرد. این شرایط شامل حال آرمین فه دیگر گزینه سرمربیگری استقلال نیز می شود. او نیز آخرین بار در سال 2016 مربیگری کرده بود و در راس کادرفنی اینتراخت فرانکفورت قرار داشت. فه پیش از این نیز در باشگاه هایی هچون هامبورگ، اشتوتگارت و ولفسبورگ مربیگری کرده بود.

زلاتکو دالیچ دیگر گزینه سرمربیگری استقلال در سال های گذشته حضوری موفق در تیم های مطرح عربی داشته اما پیش از آن چندین سال به عنوان مربی در تیم امید کرواسی کار کرده است. از دالیچ به عنوان یک متخصص در کار با بازیکنان جوان یاد شده است.

استقلال تیمی جوان با حضور بازیکنان مطرح باتجربه است که نیاز به تحولی اساسی دارد همان کاری که برانکو با پرسپولیس کرد. بیش از آنکه به نام ها توجه کنیم این تیم نیاز به فردی دارد که انگیزه بالایی داشته باشد و برای استقلال دل بسوزاند. مربی که کار با بازیکنان جوان را به خوبی بلد باشد و از استقلال تیمی محکم و منسجم بسازد. باید دید در نهایت باشگاه استقلال کدام یک از این چهار مربی را به عنوان سرمربی نهایی خود انتخاب می کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی