جذابیت های بازی العين امارات و استقلال تهران؛ آماده برای انتقام
تیم های العین امارات و استقلال ایران امروز به مصاف یکدیگر می روند که این بازی جذابیته های خاص خودش را دارد.

العين امارات – استقلال تهران/ بفرماييد انتقام

روز سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2018، سه‌شنبه 15 اسفند 96، ساعت 18:50، ورزشگاه هزا بن زائد داور: امیربن یعقوب (مالزی) كمك‌ها: یاسر بن محمد و محمد بن زین العابدین(مالزی)

سه سال همكاری با العین به عنوان سرمربی باعث شده وینفرد شفر سرشناس‌ترین چهره استقلال در مصاف امشب با این تیم اماراتی باشد، چهره‌ای كه در میان طرفداران بنفش‌ها به «شیر پیر» معروف است در حالی شاگردانش را به ورزشگاه زیبای هزا بن زائد برده كه در وهله نخست همه طرفداران استقلال در انتظار گرفتن انتقام شكست سنگین و تراژدیك چند ماه پیش مقابل العین هستند.

استقلال آخرین بار مقابل حریف اماراتی با نتیجه 6 بر یک به بنفش‌ها باخت تا منصوریان از همان روز صندلی‌های مربیگری‌‌اش در تیم محبوب پایتخت سست و در نهایت جای خود را به پیرمرد آلمانی بدهد. شفر تیم ورشكسته و پر از بحران استقلال را در كمتر از چند ماه به تیمی قابل احترام و مدعی تبدیل كرد تا جایی كه بعد از صدرنشینی در گروه مرگ آسیا با برتری مقابل الهلال برد مقابل رقیب دیرینه در بزرگترین شهرآورد فوتبالی آسیا هم از راه رسید تا شفر و شاگردانش با اعتماد به نفس بالا برای گرفتن انتقام راهی ابوظبی شوند. متوقف كردن الریان در دوحه و شكست دادن نایب‌قهرمان آسیا در مسقط نشان داد كه استقلال شفر حرف‌های زیادی برای گفتن در گروه مرگ آسیا دارد به همین خاطر با بالا رفتن سطح انتظارات از این تیم همه منتظر نمایش متفاوت دیگری از آبی‌ها این بار مقابل حریفی هستند كه در آخرین دوئل تلخ‌ترین خاطره ممكن را در آسیا به ثبت رسانده است.

صدرنشین لیگ امارات كه همچون استقلال در بازی‌های قبلی خود در این كشور به هیچ تیمی رحم نكرده است در شهرآورد ابوظبی مقابل الوحده با درخشش ستاره‌های خارجی خود جشنواره‌ای از گل به راه انداخت تا نشان دهد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. مامیچ كروات كه این فصل هنوز طعم برد در آسیا را نچشیده این روزها با شایعات زیادی پیرامون آینده خود روی نیمكت العین مواجه است از همین‌رو چشم به برتری دوباره مقابل استقلال دوخته تا نه تنها به تمامی شایعات جانشینی رامون دیاز پایان دهد بلكه زمینه صدرنشینی بنفش‌ها در گروه مرگ را نیز فراهم كند كه باید منتظر ماند و دید او می‌تواند به آنچه شاهزاده‌های العینی انتظار دارند، برسد یا اینكه خود را برای وداعی تلخ با این تیم آماده می‌كند. العین با در اختیار داشتن ستاره‌های گران‌قیمت در حال حاضر بهترین خط آتش امارات را در اختیار دارد از همین‌رو پیش‌بینی می‌شود جنگ این ستاره‌ها با ساختار تدافعی استقلال سرنوشت بازی را رقم بزند.

چهره‌ها

العین به قدری مهره‌های سرشناس در اختیار دارد كه انتخاب یكی از آنها به عنوان چهره اصلی كمی دشوار است اما با این وجود حضور عمر عبدالرحمان به عنوان كاپیتان همه نگاه‌ها را به مرد سال 2016 آسیا معطوف می‌كند. عموری كه این روزها پروسه تمدید قراردادش با العین به جنجال بزرگی تبدیل شده است به عنوان قلب تپنده این تیم در میانه میدان بازیساز اصلی قلمداد می‌شود تا جایی كه در تراژدی شكست سنگین استقلال در فصل گذشته عموری نقش پررنگی ایفا كرد.

مامه بابا تیام مهاجم سیه‌چرده و گران‌قیمت استقلال امشب همچنان چهره اصلی این تیم خواهد بود. این بازیكن در سه بازی گذشته به خصوص مقابل پرسپولیس در شهرآورد پایتخت تمامی انتظارات را برآورده كرد تا بدون اینكه كسی به قیمت و هزینه بالای جذب او اشاره‌ای داشته باشد به تعریف و تمجید از توانایی‌هایش بپردازد. تیام كه انگیزه‌های زیادی برای ادامه درخشش در تركیب استقلال دارد امشب به عنوان مهاجم نوك آبی‌ها وظیفه سنگینی برای باز كردن دروازه میزبان روی دوش خواهد داشت.

در حاشیه

*العین طی دو سال گذشته به هیچ عنوان شكستی در خانه نداشته تا ركورد شكست ناپذیری بنفش‌ها در هزا بن زائد به نقطه اتكایی برای طرفداران این تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان تبدیل شود، ركوردی كه استقلالی‌ها امشب می‌توانند برای شكستن آن تلاش كنند.

*آخرین مصاف دو تیم به خردادماه گذشته برمی‌گردد؛ جایی كه استقلال با هدایت منصوریان یكی از سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ خود در آسیا را با نتیجه 6 بر یک متحمل شد تا تراژدی بزرگی رقم بخورد. حالا بعد از چندماه آبی‌ها در شرایطی كه تغییرات زیادی نسبت به آن تیم داشتند به دنبال گرفتن انتقام هستند.

*در تركیب العین به خصوص در جمع بازیكنان خارجی شاهد سه تغییر بزرگ هستیم جایی كه سران متمول این باشگاه مدافع ژاپنی، مهاجم سوئدی و مصری را جایگزین بازیكن كره‌ای و مهاجمان عربستانی و بوركینافاسویی خود كردند تا با قدرت تهاجمی بیشتری به میدان بروند.

*زوران مامیچ سرمربی العین یكی از دوستان نزدیك برانكو ایوانكوویچ سرمربی كروات پرسپولیس است. شفر كه چند روز قبل در جدال بزرگ پایتخت ایران به خوبی از عهده پروفسور برآمد حالا بدش نمی‌آید از عهده رفیق برانكو در نیمكت العین هم بربیاید.

*طی روزهای گذشته كمپین‌های متعددی در محافل فوتبالی امارات و شهر ابوظبی به راه افتاده تا سكوهای ورزشگاه زیبای هزا بن زائد امروز پر از تماشاگر شود. حتی در این راه ستاره‌های العین نیز بیكار ننشسته و در مصاحبه‌های مختلف خواستار استقبال از بازی امشب بیشتر از بازی با الوحده در ابتدای هفته شدند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی