فرهاد مجیدی استعفا داد
باتوجه به شرایط پیش آمده احتمالا فرهاد مجیدی روز شنبه از استقلال جدا خواهد شد

مجیدی از استقلال می‌رود؟

قرار است یک مربی ایتالیایی به نام آندره‌آ استراماچونی بیاید و هدایت استقلال را برعهده بگیرد، ولی این اتفاق اگر رخ بدهد، سرآغاز اتفاقاتی است که مدیران باشگاه تا همین چند روز قبل اصلاً پیش‌بینی‌اش را نمی‌کردند. در طرح اولیه قرار بود سرمربی استقلال از خارج بیاید و فرهاد مجیدی هم در کمال صفا و صمیمیت دستیار اولش شود. خود مدیران باشگاه هم مدعی بودند که فرهاد قبول کرده دستیار اول سرمربی خارجی شود و کمک‌حال تیم برای فصل آینده گردد. ولی حرف‌هایی که مجیدی اوایل هفته جاری زد و به تبع آن شرایط مذاکره با استراماچونی همه چیز را عوض کرد و اتفاقات دیگری را رقم زد.

از قرار معلوم فرهاد نمی‌خواهد دستیار باشد یا اینکه حداقل نمی‌خواهد دستیاری استراماچونی را بکند. از آخرین سخنان سرمربی موقت استقلال کاملاً می‌توان به این مسئله پی برد. از سوی دیگر شنیده‌ایم که او در گفتگو با برخی از دوستانش تأکید کرده تمایلی برای کار به عنوان دستیار ندارد.


جلوگیری از استعفا

شایعات تأیید نشده (تأکید می‌کنیم تأیید نشده) حکایت از آن دارد که مجیدی قصد داشته روز سه‌شنبه به صورت رسمی کناره‌گیری خودش از استقلال را اعلام کند. اتفاقی که قطعاً می‌توانست سر و صدای بسیاری راه بیندازد، ولی این اتفاق رخ نداد! دلیل اصلی این اتفاق ظاهراً درخواست برخی از مدیران باشگاه بوده است. آن‌ها تأکید داشتند اگر فرهاد کناره‌گیری کند، با توجه به بعد محبوبیتی که دارد، قطعاً یک موج رسانه‌ای منفی علیه مسئولان باشگاه راه می‌افتد و دردسرهای زیادی ایجاد می‌شود. از طرف دیگر، در آستانه توافق با استراماچونی، کنار رفتن فردی که قرار است دستیار اول او شود، اصلاً برای استقلال خوشایند نیست روی همین اصل فضا را به هر شکلی که بود، آرام کردند تا مجیدی کناره‌گیری نکند و یا اینکه حداقل استعفای خودش را فعلاً رسانه‌ای ننماید.


دستیار اولم را خودم می‌آورم

یک شایعه دیگر که باعث شده فضا به سوی تلاطم پیش برود، تقاضای جدی آندره‌آ استراماچونی است. سرمربی ایتالیایی مدنظر استقلال در گفتگوهای اولیه تأکید کرد که می‌خواهد دستیار اولش را شخصاً انتخاب کند. البته این مسئله به منزله عدم تمایل قطعی او برای کار کردن با مجیدی نیست بلکه می‌خواهد فرهاد را در کنار سایر گزینه‌هایش بگذارد و در نهایت از میان آن‌ها یک نفر را به عنوان دستیار اول برگزیند. اتفاقی که برای فرهاد مجیدی بسیار گران تمام می‌شود، چون اگر یک‌درصد مدیران باشگاه نتوانند استراماچونی را مجاب کنند که فرهاد را دستیار اول خودش کند، قضیه برای مربی محبوب استقلالی‌ها بسیار گران تمام می‌شود. تازه این در شرایطی است که او راضی شود و به عنوان دستیار کار کند.


شانس اندک مجیدی

از قرار معلوم حضور آندره‌آ استراماچونی در استقلال قطعی شده و این مربی به احتمال بالای ۹۵ درصد سرمربی آبی‌پوشان خواهد شد، ولی یکسری مسائل باقی مانده که باعث شده روند اعلام نام او به تعویق بیفتد و به شنبه موکول شود. استقلالی‌ها به فرهاد تأکید دارند که ماندن در تیم حتی به عنوان دستیار نیز برایش خوب است، چون هر زمانی استراماچونی نتیجه نگرفت، مجیدی سرمربی می‌شود و این بار دیگر خبری از حکم موقتی نخواهد بود. از طرف دیگر اگر در آخرین لحظات اتفاقی بیفتد و قضیه سرمربیگری استراماچونی منتفی شود (که البته احتمالش خیلی کم است) آنگاه باشگاه هیچ گزینه دست به نقد دیگری غیر از فرهاد نخواهد داشت و این مربی نباید چنین فرصتی را با شتابزدگی از دست بدهد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی