پشت پرده اخراج 3 ستاره استقلال توسط استراماچونی
استراماچونی سرمربی تیم استقلال سه بازیکن تیمش را به دلیل بی انضباطی کنار گذاشت و نشان داد مربی مقتدری است

اقتدار؛ سوغات آندره‌آ از ایتالیا برای استقلال

آندره آ استراماچونی پروژه اش در استقلال را مدتی است که آغاز کرده و حالا آبی ها از خیلی از تیم های لیگ برتری جلوتر هستند زیرا تمرینات آماده سازی و بدن سازی خود را بر خلاف سابق به موقع آغاز کرده اند و این برگ برنده استقلال است. البته استقلال هنوز نفرات خود را به طور کامل جذب نکرده و در تلاش است تا در ادامه لیستش را تکمیل کند.

با این حال استراماچونی که طی روزهای اخیر شور و نشاط خاصی به تمرینات استقلال اضافه کرده و نشان داده گویا تیمش حرف های تازه ای در فصل پیش رو خواهد داشت، با تصمیمی ناگهانی استقلالی ها را متعجب کرد و آن هم کنار گذاشتن سه بازیکن جوان تیمش بود. روح الله باقری،آرمین سهرابیان و رضا کریمی سه بازیکنی بودند که استراماچونی اعلام کرد به حضور آن ها در تیم نیازی ندارد.

آرمین سهرابیان بی تردید طی یکی دو فصل اخیر جزو پدیده های استقلال به حساب می آمد. او که با نظر علیرضا منصوریان به استقلال اضافه شد، در پست دفاع چپ برای استقلالی ها به میدان رفت و در ادامه با حضور وینفرد شفر بازهم به حضور در ترکیب آبی ها ادامه داد و حتی بازی در پست دفاع وسط را هم تجربه کرد. عملکرد سهرابیان در نهایت کارلوس کی روش را هم مجاب کرد که او را به اردوی تیم ملی فرا بخواند اگر چه در نهایت این بازیکن از فهرست ملی پوشان خط خورد.

روح الله باقری هم علی رغم اینکه در اکثر بازی های فصل قبل نیمکت نشین بود، اما هر موقع که فرصت حضور در میدان را پیدا کرد توانست عملکرد قابل قبولی از خود به جا بگذارد و حتی موفق شد که در هر سه تورنمتی که آبی ها در آن حاضر بودند(لیگ برتر،جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا) برای این تیم گلزنی کند. با تمام این موارد اما استراماچونی ترجیح داده فعلا روی نام این بازیکنان قلم قرمز بکشد.

تصمیم فنی یا انضباطی؟

این که در ابتدا استراماچونی این بازیکنان را در تیم خود حفظ کرده و برخلاف بازیکنانی نظیر فرشاد محمدی مهر و میثم تیموری عذر آن ها را نخواسته، نشان می دهد که از لحاظ فنی آن ها مورد تایید مربی ایتالیایی بوده اند اما به نظر اتفاقاتی رخ داده که آندره آ استراماچونی را متقاعد کرده که از خیر این سه بازیکن جوان بگذرد. آن طور که گفته می شود درگیری و بی انضباطی این سه بازیکن در بازی دوستانه استقلال مقابل نیروی زمینی که با تساوی 1-1 خاتمه یافت،باعث شده تا استراماچونی چنین تصمیمی بگیرد و روح الله باقری، آرمین سهرابیان و رضا کریمی اولین قربانیان دیسیپلین استراماچونی شدند تا دیگر بازیکنان این تیم حساب کار دست شان بیاید.

و این دقیقا روندی است که مربیان خارجی معمولا در پی می گیرند و بدون تعارف نسبت به بازیکنان، با کوچک ترین موارد انضباطی شدیدترین برخورد را می کنند تا بتوانند نظم تیمی را حفظ کنند و جایگاه خود را به عنوان نفر اول و تصمیم گیرنده در تیم تثبیت کنند.

برانکو ایوانکوویچ هم زمانی که سرمربی تیم پرسپولیس بود، در قبال بازیکنان نه چندان منضبط تیمش که درگیر مسائل حاشیه ای بودند،فارغ از مسائل فنی چنین تصمیمی گرفت و ترجیح داد بدون بازیکنانی نظیر رامین رضاییان،محسن مسلمان و مهدی طارمی به کارش در پرسپولیس ادامه دهد و حالا استراماچونی هم گویا به رسم مربیان سختگیر خارجی،دست به چنین تصمیمی زده.البته باوجود اینکه استراماچونی صراحتاً این سه بازیکن را به دلیل بی انضباطی در اختیار باشگاه قرار داده، اما مدیران باشگاه در صدد هستند تا برای بازگشت آن ها پادرمیانی کرده و سرمربی تیم شان را راضی کنند تا یک فرصت دیگر به این سه بازیکن بدهد و حالا تکلیف نهایی این بازیکنان طی روزهای آینده معلوم خواهد شد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir