جزئیات نحوه دلالی شفر در استقلال لو رفت
شفر سرمربی سابق استقلال، باید به یک اتهام بزرگ پاسخ دهد چرا که به او لقب دلال داده اند

افتخاری هم شفر را به دلالی متهم کرد: زمان او دلالی باب شده بود

 وینفرد شفر که بعد از جدایی از استقلال به باشگاه بنی یاس امارات پیوست، حالا دوباره با اتهام دلالی از طرف استقلالی‌ها مواجه شده است.

اولین مدیری که پس از رسانه ها، مرد آلمانی را به دلالی متهم کرد علی خطیر معاون ورزشی باشگاه استقلال بود که درجمع هواداران از دلالی شفر پرده برداشت.

سید رضا افتخاری مدیرعامل سابق باشگاه استقلال که شفر در دوران مدیریت او به استقلال آمد، نظر معاون ورزشی باشگاه استقلال درباره مرد موسفید آلمانی را دیروز در گفت و گو با رادیو ایران تائید کرده است.

سید رضا افتخاری که دیشب با رادیو ایران گفتگو می کرد، در بخشی از صحبتهایش درباره سرمربی سابق استقلال به نکته مهمی اشاره کرد:" قبول دارم که زمان شفر دلالی باب شده بود؛ به شخصه جلوی 20 بازیکن را گرفتم و نگذاشتم به استقلال بیاورد. بازیکنانی آفریقایی از چین و تایلند و ... بالای 30 سال می‌خواست و من می‌گفتم فقط زیر 30 سال و اگر زیر 25 سال باشد دوساله، بین 25 تا 30 یک ساله قرارداد می‌بندم."

موضوع دیگری که سرمربی سابق استقلال باید به آن پاسخ دهد جذب بازیکنان خارجی مثل بویان، نویمایر و الحاجی گرو بوده. بازیکنانی که اگر چه نمی توان لقب بی کیفیت را به آنها داد اما هیچ کارایی ویژه‌ای برای استقلال نداشتند و شفر باید توضیح دهد که به چه دلیل روی جذب آنها اینقدر اصرار داشته. البته با خواندن صحبتهای افتخاری تا حدودی متوجه داستان خواهید شد:

"شفر بویان را تایید کرد و گفت او را می‌خواهم و به تست پزشکی رفت و قرارداد بست. سپس به من گفتند او در تمرین مصدوم شد. شفر او را نگه داشت و گفت او را می‌خواهم. باید قبول کنیم سرمربی ها هم در این مشکلاتی که برای باشگاه پیش می‌آید نقش دارند. زمانی که سرمربی بازیکنی را معرفی می‌کند باشگاه موظف است با او قرارداد ببندد. فکر میکنم قرارداد بویان 200هزار دلار بود. بازیکن گرانی هم نبود. یک دلال معروف در باشگاه نفوذ کرده بود که من جلویش را گرفته بودم . آقایان گرو و نویمایر با این دلال در ترکیه بودند و من با آن ها مذاکره نکردم و به قهر برگشتم. متاسفانه شرمن به باشگاه خسارت زد. البته با حمایت شفر."

صحبتهای افتخاری البته جای سوال هم دارد. چرا زمانی که او مدیرعامل استقلال بود و از ماجراهای مشکوک شفر خبر داشت، با او برخورد نکرد؟ این سوالی است که دیشب در رادیو ایران، از افتخاری پرسیده شد و او جواب نداد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net