پشت پرده رفتار‌های کی روشی سرمربی استقلال
سایت «liberoquotidiano» ایتالیا گزارشی را از اتفاقات رخ داده هفته اخیر درباره استراماچونی، سرمربی ایتالیایی استقلال منتشر کرده است

علت رفتار های غیرمنطقی استراماچونی

سایت «liberoquotidiano» تیتر خود را با استناد به اودیسه یکی از دو کتاب کهن اشعار حماسی یونان اثر هومر اختصاص داده است. اودیسه سرگذشت بازگشت یکی از سران جنگ تروآ (ادیسیوس یا الیس) فرمانروای ایتاکا است. در این سفر که بیش از ۲۰ سال به درازا می‌انجامد ماجرا‌های مختلف و بزرگی برای او و همراهانش پیش آمده است.

این سایت ایتالیایی تیتر خود را این‌طور زده است : «آندره‌آ استراماچونی، اودیسه‌ای در ایران!» در متن این گزارش به سفر ناکام سرمربی استقلال برای بازگشت به ایتالیا پرداخته و مشکلات ویزایش را مطرح کرده است. استراماچونی از هفته گذشته به دنبال خروج از ایران و رفتن به ایتالیا بود که به خاطر تمام شدن زمان ویزایش نتوانست تهران را ترک کند.

اما ماجرا چیست؟
چرا یک مربی متوسط ایتالیایی با کارنامه‌ای ناموفق در سال‌های اخیر این همه مورد توجه رسانه‌های ایتالیایی است و حتی در داخل ایران هم می‌تواند اغلب رسانه‌ها را همراه خود کند؟ درگزارش زیر به این سوژه داغ پرداختیم و از شما دعوت می‌کنیم آن را بخوانید.

همه چیز زیر سر مدیربرنامه‌های لوکاکوست!
لابد می‌دانید مدیر برنامه‌های استراماچونی، پاستورلوی معروف است که مدیر برنامه بازیکنان و مربیان سرشناسی است. از جمله لوکاکو که اخیراً از منچستر به اینتر پیوست. جالب اینکه بابت این انتقال پر سر و صدا ۱۱ میلیون دلار به جیب پاستورلو رفت که برای یک مدیر برنامه رقم فوق العاده‌ای است. در مورد پاستورلو این را هم شنیدیم که طبق توافقات انجام شده بین او و استراماچونی، سرمربی ایتالیایی استقلال باید ۴ بازیکن و یا حداقل ۳ بازیکن از او برای استقلال بگیرد که یکی از آن‌ها هروویه میلیچ بود که با تلاش فراوان خریداری شد. عدم خرید ۳ بازیکن خارجی دیگر باعث دلخوری شدید مدیربرنامه‌های معروف استراماچونی شده که نفوذ زیادی روی این مربی ایتالیایی دارد.

قولی که مدیران استقلال به استراماچونی دادند
زمانی که مدیران استقلال مشغول مذاکره با استراماچونی بودند خیلی راحت می‌توانستند بگویند «به خودت پول خوبی می‌دهیم، اما توان مالی برای خرید ۴ بازیکن خارجی نداریم!» اما شنیدیم دوستان به استراماچونی و مدیربرنامه‌هایش قول خرید ۳ یا ۴ بازیکن خارجی دادند که عملی نبود! سرمربی ایتالیایی هم با تحریکات پاستورلو از این بدقولی شاکی است و هر روز و هر بازی یک سوژه جدید می‌سازد.

شیطنت‌های خبرنگار ایتالیایی
اگر تصور می‌کنید مدیربرنامه‌های ایتالیایی لوکاکو، الکسیس سانچس، الشعراوی... و استراماچونی به تنهایی برای استقلال در آن سوی دنیا حاشیه‌سازی می‌کند سخت در اشتباهید! جانلوکا دی‌مارتزیو خبرنگار مطرح ایتالیایی اسکای، با انتشار اخباری پیرامون استراماچونی و استقلال خبرساز شده است. در واقع استراماچونی خط‌هایش را از این خبرنگار هموطنش و مدیربرنامه‌های خودش می‌گیرد! دی‌مارتزیو از خبرنگاران نزدیک به استراماچونی است که چندی پیش مدعی شد این سرمربی ایتالیایی جدایی از استقلال را بررسی خواهد کرد. این خبرنگار ایتالیایی دلیل این اتفاق را برآورده نشدن انتظارات این سرمربی در پنجره نقل‌و‌انتقالات عنوان کرد.  گفتنی است دی‌مارتزیو اولین خبرنگاری بود که خبر آمدن استراماچونی به ایران و مبلغ قراردادش را رسانه‌ای کرد. او رابطه نزدیکی با استراماچونی داشته و با پاستورلو نیز کاملاً هماهنگ است!

استراماچونی: هیچ‌کس نمی‌تواند رم را از قلب من بیرون بکشد
آندره‌آ استراماچونی کنار یکی از اسطوره‌های آاس رم، برونو کونتی کارش را شروع کرد و در مدت زمان بسیار کمی که کارش را شروع کرده بود کار‌های بزرگی انجام داد و باعث شد مدیران باشگاه به او اعتماد بکنند و هدایت تیم زیر ۱۵ ساله‌های رم را به او بسپارند. او در سال ۲۰۰۷ موفق شد جام تری کالر (Tricolore) را فتح کند. استراماچونی بعد از سال ۲۰۰۷ هم افتخاراتی را کسب کرد و سرانجام یک پله در امر مربیگری در باشگاه رم پیشرفت کرد و مربیگری «کامپیوناتو ناسیونالی» (Campionato Allievi Nazionali) را بر‌عهده گرفت و در سال ۲۰۱۰ تقریباً تمامی جام‌ها را درو کرد. پس از آن به دلیل آمدن مدیران جدید در باشگاه آندره‌آ با وجود نتایج بسیار درخشان از این تیم کنار رفت. این مربی بعد از جدایی از رم به اینتر میلان پیوست، او پس از این انتقال در مصاحبه با روزنامه‌های ایتالیایی اظهار داشت: هیچ‌کس نمی‌تواند رم و رمی‌ها را از قلب من بیرون بکند. اینتر با نشان دادن علاقه بسیار زیاد به من باعث شد آنجا را انتخاب کنم. بین ما احساس مشترکی وجود دارد.

در ایتالیا هم می‌گویند استراماچونی باثبات نیست
به غیر از جیانلوکا دی‌مارتزیو هیچ رسانه یا خبرنگار دیگری حامی استراماچونی نیست! خبرنگاران ایتالیایی معتقدند این مربی ثبات ندارد. یک روز تلفن شما را جواب می‌دهد، با شما گرم می‌گیرد و روزی دیگر اصلاً جواب سلام هم نمی‌دهد!

از طرفی رسانه‌های ایتالیایی همواره از استراماچونی به عنوان یک مربی ناکام یاد می‌کنند که هنوز نان همان دوره کوتاه مربیگری در اینترمیلان را می‌خورد، اما به هر حال اسم ایران باعث شده اخبار مربوط به هموطن خود را از طریق همان کانال ایجنت معروف لوکاکو (مهاجم سابق منچستریونایتد و فعلی اینترمیلان) را پوشش دهند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی