مهاجم جدید استقلال: چاق، مسن یا سابقه مصدومیت های طولانی
گری هوپر که پیش‌ازاین نامش برای باشگاه‌های پرسپولیس و تراکتورسازی هم مطرح‌شده بود،‌ گزینه نهایی استراماچونی است

گری هوپر مهاجم جدید استقلال

بعد از جدایی سجاد شهباز زاده در پایان لیگ پانزدهم و کاوه رضایی در پایان لیگ شانزدهم که هردو راهی لیگ‌های ترکیه و بلژیک در اروپا شدند، استقلالی‌ها که دچار بحران مهاجم گل زن شده بودند، نتوانستند از بازار داخلی نیازشان را برطرف کنند. حسن بیت سعید و شهباز زاده در بازگشت دوباره موفق نبودند تا استقلالی‌ها بعد 2 فصل بعد از کنار گذاشتن پروپیچ آخرین مهاجم خارجی خودشان که تجربه ناموفقی بود، دوباره سراغ یک مهاجم غیر ایرانی بروند.به‌این‌ترتیب مامه بابا تیام مهاجم 24 ساله سنگالی که فصل قبل در لیگ ایتالیا موسوم به کالچو و باشگاه امپولی بازی می‌کرد، با قراردادی یک سال و نیمه و مشروط به استقلال آمد.

جالب اینکه تیام بازیکن یوونتوس بود و با پایان یافتن حضور قرضی‌اش در امپولی،از بیانکونری مستقیم راهی استقلال شد.تیام در استقلال فوق‌العاده بود و سطح توقع هواداران و رسانه‌ها از مهاجم خارجی را چند پله بالا برد. 12 گل در 13 بازی واقعاً شگفت‌انگیز بود. به‌ویژه اینکه دست‌کم در نصف این بازی‌ها هم کامل بازی نکرد و 90 دقیقه در میدان نبود. این مهاجم سنگالی هم بعد از درخشش در ترکیب استقلال، با وسوسه بازی در لیگ متمول امارات آبی پوشا را ترک کرد و به عجمان رفت.

30 بازی و 30 گل هم آمار نسبتاً خوبی بود که او در تیم ضعیف اماراتی به‌جا گذاشت تا ازآنجا راهی  اروپا و سوپر لیگ ترکیه و باشگاه کاسیم پاشا شود.با رفتن تیام دردسرهای استقلال در خط حمله بیشتر از قبل شد.

3 خرید بد بعد از تیام

بعد از کش‌وقوس‌های فراوان الحاجی گرو که قبل از آمدن تیام به استقلال یکی از گزینه‌های اصلی وینفرد شفر بود آبی‌پوش شد.مهاجم 25ساله نیجریه‌ای و همبازی سابق سامان قدوس در اوسترشوندس سوئد با آمار ضعیف 3 گل در 25 بازی، درمجموع فقط 10 بازی برای آبی پوشان انجام داد  و فقط موفق به زدن یک گل( از روی نقطه پنالتی) در جام حذفی شد تا در تیم فصل به‌صورت توافقی جدا شود.

گزینه بعدی استقلالی‌ها و وینفرد شفر برای پر کردن جای مامه تیام  بازیکنی 28 ساله و دورگه از پرتغال- گینه بیسائو بود.ایسما که از پاختاکور ازبکستان به استقلال آمده بود، سابقه بازی در لیگ‌های فرانسه، پرتغال و اسکاتلند را هم در کارنامه داشت. این بازیکن که  اضافه‌وزن و تا آمادگی جسمانی او از ظاهرش پیدا بود،مانند گرو فقط نیم‌فصل در استقلال دوام آورد.

18 بازی و 3 گل آمار قابل دفاعی برای حفظ این مهاجم تنومند نبود تا قرارداد او هم توافقی فسخ شود. در همان مقطع گادوین منشا  نیجریه‌ای هم از پرسپولیس جذب شد.این مهاجم 30 ساله هم در استقلال موفق نبود. 14 بازی و فقط یک گل آماری نبود که استقلال و هوادارانش را به حفظ این مهاجم نا آماده ترغیب کند. به‌این‌ترتیب منشا هم بعد از ایسما بعد از تیم فصل توافقی فسخ کرد و جدا شد.

چاق باسابقه مصدومیت‌های زیاد

شیخ دیابانه چهارمین مهاجم خارجی است که بعد از تیام به استقلال آمد. بازیکنی 31 ساله که سابقه بازی در لیگ ایتالیا و باشگاه بنه ویتو(11 بازی- 8 گل) را دارد، با آمار 19 بازی و 10 گل از الامارات امارات به استقلال آمد. شیخ هم که از شکم و وزن اضافه‌اش مشخص بود کاملاً نا آماده است هنوز عملکرد خوبی از خودش به‌جا نگذاشته است.

در 3 بازی که برای استقلال انجام داده هنوز گل نزده و پاس گل نداده و 4 بازی را هم به دلیل مصدومیت ازدست‌داده است. ارزش او در ترانسفرمارکت و رزومه‌اش نشان می‌دهد که این مهاجم اهل مالی بازیکنی خوب و قابلی بوده که فعلاً در دوران نا آمادگی به سر می‌برد.این موضوع باعث شد تا استقلالی‌ها به دنبال یک خرید تازه باشند و بازهم به جستجوی یک مامه تیام جدید بروند.این بار آن‌ها از خرید آفریقایی تا امید شده‌اند و به دنبال خرید تازه از فوتبال اروپا هستند.

خبر می‌رسد که گری هوپر که پیش‌ازاین نامش برای باشگاه‌های پرسپولیس و تراکتورسازی هم مطرح‌شده بود،‌ گزینه نهایی استراماچونی است. مهاجم 31 ساله انگلیسی که 4 فصل اخیر را در باشگاه شفیلد ونزدی در لیگ یک یا همان چمپیونزشیپ انگلیس بازی کرده و آمار و کارنامه قابل قبولی دارد. نکته‌ای که درباره هوپر جلب‌توجه می‌کند نا آماده و چاق بودن بدن او است. شاید یکی از دلایلی که تیام را از تمام این مهاجم‌های اخیر متمایز می‌کند، انگیزه او برای درخشش و پیشرفت در فوتبال بود. موردی که در مهاجمان قبلی دیده نشد، در دیاباته هم دیده نمی‌شود و بعید است هوپر 31 ساله هم داشته باشد.

هرچند انتظار بالای هواداران برای ظهور یک تیام جدید و فشاری که آن‌ها و رسانه‌ها وارد می‌کنند هم در ناکارآمد شدن مهاجمان خارجی بی‌تأثیر نیست. با توجه به تصاویر و فیلم‌های اخیر از هوپر که نشان می‌دهد چاق و نا آماده است و همچنین سابقه مصدومیت‌های طولانی او در سال‌های 2010، 2011،2013 و 2015 که هر بار بین 30 تا 38 روز غایب بود و بین 5 تا 7بازی تیمش را از دست داد،او خرید نگران‌کننده و نامطمئنی برای تیام شدن به نظر می‌رسد!



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net