فرهاد مجیدی مهمترین تصمیم فنی را گرفت؛ ادامه راه استرا یا سیستم جدید؟
فرهاد مجیدی تصمیم گرفته است که برای ادامه فصل همان سیستم استراماچونی را ادامه دهد

استقلال فرهاد و ادامه راه استراماچونی

فرهاد مجیدی از روز سه‌شنبه کار خود را با استقلال در تمرینات رسما آغاز می کند و اولین تمرین آبی ها زیر نظر او برگزار می شود تا عصر جدید آبی ها شروع شود.

سوال مهم اما برای هواداران سبک بازی تیم مجیدی است؛ اینکه او می خواهد ادامه راه استرا را طی کند و با سیستم سه دفاعه به میدان برود یا استقلال به سیستم های رایج با چهار مدافع روی می آورد. مجیدی فصل گذشته در مقطع کوتاه حضور در استقلال فرصتی برای تغییرات این چنینی نداشت و پی بردن به جواب این سوال با توجه به تجربه او کار دشواری است.

با این حال سرمربی جوان آبی ها در جلسات با بازیکنان و دستیاران خود فعلا نشان داده که به دنبال تغییر سیستم نیست و قصد دارد نیم فصل دوم را با سیستم سه دفاعه شروع کند. مشورت بازیکنان و دستیاران ایرانی مجیدی و البته آنالیز او نقش پر رنگی در این تصمیم داشته و سرمربی استقلال حفاظت از تیم استراماچونی را به ساخت تیمی جدید در این مقطع زمانی ترجیح داده است.

البته مجیدی فرصت زیادی برای انجام تغییرات بنیادین ندارد و نزدیک بودن دو دیدار حساس آسیایی و هزینه ی بالای آزمون و خطا در این مسیر نیز از عواملی است که در تصمیم مجیدی موثر بوده است.

موضوعی که در فصل نقل و انتقالات نیز در دستور کار او قرار دارد و اهداف خود را برای ترمیم این تیم بر اساس سیستم ۳-۵-۲ ترسیم کرده است تا به این ترتیب مسیر مجیدی فعلا در ادامه مسیر استراماچونی باشد و این سرمربی تازه وارد به دور از تغییرات اساسی راه موفق سرمربی قبلی را ادامه دهد.


حفظ زکی پور، خرید در مرکز دفاع، بال راست برای کمک به غفوری، مرکز زمین و نوک خط حمله نیز اهداف اصلی سرمربی آبی ها به شمار می رود تا به این ترتیب استقلال مجیدی همچنان در مسیر جذاب هواداران باشد.

این تصمیم مجیدی در ادامه تصمیمات قبلی او مطمئنا با استقبال هواداران رو به رو خواهد شد و به تقویت جایگاه او پیش هواداران کمک خواهد کرد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: varzesh3.com