بدهی باور نکردنی استقلال؛ فعلا 100 میلیارد تومان!
اگر چه باشگاه استقلال روز گذشته اعلام کرد که پول به حساب وینفرد شفر واریز شده اما با گذشت 24 ساعت هنوز پولی به حساب این مربی نرفته است

میزان بدهی استقلال چقدر است؟

روز گذشته باشگاه استقلال اعلام کرد که مبلغ 200هزار یورو را به حساب وینفرد شفر واریز کرده است اما با این حال بعد از گذشت 24 ساعت هنوز پول به حساب شفر ننشسته است. البته این اتفاق قابل پیش بینی بود چرا که به دلیل تحریم ها، امکان انتقال پول از ایران به آلمان وجود ندارد. به همین دلیل شفر به آنها شماره حسابی در کرواسی داده است اما ظاهرا بحث مربوط به کل قاره اروپاست و امکان واریز پول از مبدا ایران به حساب شفر در کرواسی هم وجود ندارد.

شفر از استقلال تقاضای یک و میلیون و هفتصد هزار یورو کرده بود که پس از شکایت او و دفاع استقلال در دوران مدیریت امیرحسین فتحی و همچنین قراردادی که او با تیم بنی یاس امارات بست استقلال فقط به پرداخت 200 هزار یورو محکوم شد.

استقلال که خودش را برنده این پرونده می دانست بر عکس پرسپولیس در ماجرای حکم برانکو، به دادگاه کاس هم شکایت نکرد. 200 هزار یورو به علاوه طلب 350 هزار یورویی شفر (حقوق شفر ماهیانه در استقلال ماهی 70 هزار یورو بود و او 5 ماه آخر حضورش در استقلال را حقوق نگرفته بود) عدد طلب شفر را به 550 هزار یورو رساند که با دیرکرد و مالیات این رقم به 600 هزار یورو رسیده است. استقلال در دوران سعادتمند برای پرداخت این رقم، فعالیتی نکرد تا پنجره استقلال بسته شود.

پرسپولیس با کمک وزارت امورخارجه پول را به عمان رساند و حتی گفته می شود این انتقال پروازی بوده است اما استقلال هنوز نتوانسته پول را به حساب شفر واریز کند. تا پول به حساب شفر واریز نشود، پنجره نقل و انتقالاتی استقلال باز نخواهد شد.

استقلال به غیر از شفر، باید حدود 150 هزار دلار پول بودوروف و 70 هزار دلار پول لکیچ را هم بدهد. غیر از اینها حدود 30 هزار دلار پول باشگاه پاختاکور(ایسما) و 93 هزاردلار پول جپاروف هم باید به آنها داده شود.

وضعیت استقلال از این نظرها اصلا خوب نیست و البته حکم شکایت استراماچونی هم در راه است و او تقاضای غرامت یک میلیون و ششصد و هشتاد هزار یورویی کرده است که با دیرکردها و مالیات می تواند به رقم دو میلیون یورو نزدیک شود و شانس استراماچونی هم برای پیروزی زیاد است.

به شکایت استراماچونی، شکایت دستیارانش را اضافه کنید. طلبکاران داخلی هم که سیاهه ای دراز دارند. با توجه به نرخ کنونی ارز که مرتب صعود و سقوط می کند، با حساب سرانگشتی که قیمت دلار در حال نگارش این گزارش 28600 و یورو 33900، استقلال به غیر از طلبکاران داخلی اش، به 97 میلیارد و 949 میلیون و 800 هزار تومان نیاز دارد. با این اوصاف فعلا به نظر نمی رسد پنجره نقل و انتقالاتی استقلال باز شود و البته اوضاع روز به روز برای استقلالی ها بدتر هم می شود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net