لیگ دسته یک
هفته نخست لیگ دسته یک ایران از روز چهارشنبه سوم مهر ماه با برگزاری 12 بازی در گروهای الف و ب آغاز می‌شود.
هفته نخست لیگ دسته یک فصل 92-93 در حالی شروع می‌شود که تیم‌های مدعی پیکان، استقلال اهواز، نفت ‌آبادان و پاس باید برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر باید به مصاف حریفان خود بروند.

لیگ امسال در دو گروه 13 تیمی برگزار خواهد شد؛ در حالی که فصل پیش این لیگ در دو گروه 14 تیمی برگزار می‌شد و این تغییر تعداد تیم‌های شرکت کننده از 14 به 13 تیم از نکات قابل توجه در لیگ امسال است که سبب شده تا در هر هفته یک تیم استراحت داشته باشد!

اما لیگ دسته یک امسال پیش از شروع با برخی از مسائل حاشیه‌ای مانند تبانی و بدهی و ... همراه بود.

پیش از قرعه کشی لیگ دسته یک مساله تبانی بین تیم‌های مس سونگون ورزقان و استیل آذین باعث شد تا کمیته استیناف رای به کنار گذاشتن تیم مس از رقابت‌ها و جایگزینی تیم البدر بندر کنگ به جای آن دهد.گرچه اعتراض‌های بسیاری از سوی هر دو تیم به کمیته‌های انضباطی و استیناف شد ولی این اعتراض‌ها هم موجب نشد تا رای کمیته استیناف تغییر کند.

از دیگر حاشیه‌های لیگ دسته یک امسال که سال‌های پیش نیز مطرح بود ولی امسال به صورت جدی به آن پرداخته شد، بدهی‌های مالی تیم‌ها بود. کمیته انضباطی و کمیته‌ برگزاری مسابقات لیگ دسته یک هر دو هشدارهای جدی مبنی بر کنار گذاشتن تیم‌های بدهکار از مسابقات دادند.

از نکات جالب لیگ امسال هم حضور 7 تیم از خطه جنوب کشور است. شهرداری‌بندرعباس، نفت آبادان، استقلال اهواز، البدر بندرکنگ، نفت‌مسجد‌سلیمان، ایران جوان بوشهر، نفت‌وگاز گچساران تیم‌هایی هستند که از جنوب کشور در این رقابت‌ها حضور دارند و مردم جنوب کشور امیدوار هستند تا نمایندگانشان در لیگ برتر آینده داشته باشند.

اما نگاهی بیندازیم به دیدارهای هفته نخست لیگ دسته یک فوتبال

گروه الف

در مهم‌ترین دیدارهای هفته نخست در گروه الف تیم‌های استقلال اهواز و الوند همدان به مصاف یکدیگر می‌روند. استقلال اهواز با مربی‌گری داوود مهابادی امسال یکی از شانس‌های حضور در لیگ برتر است.

همچنین دیگر تیم مدعی این گروه یعنی نفت آبادان با هدایت ابراهیم قاسم پور به مصاف گل‌گهر سیرجان می‌رود. نفت آبادان امیدوار است تا با پشتیبانی هوادارنش در رقابت‌های فصل بعد لیگ برتر حضور داشته باشد، اکبر میثاقیان هم که امسال هدایت پدیده شاندیز را برعهده دارد تلاش می‌کند تا با این تیم به لیگ برتر صعود کند.

برنامه کامل دیدارهای گروه الف به شرح زیر است:

فولاد یزد - سیاه جامگان 15:00

شهرداری‌بندرعباس - گیتی پسند 15:15

نفت آبادان - گل گهرسیرجان 15:15

پدیده شاندیز - نساجی مازندران 15:15

شهرداری یاسوج - نیروی زمینی 15:15

الوند همدان - استقلال اهواز 16:00

گروه ب

در گروه ب این رقا‌بت‌ها و در مهم‌ترین دیدار دو تیم تهرانی پیکان و پارسه در هفته نخست به مصاف یکدیگر می‌روند. پیکان که امسال فرهاد کاظمی را بر روی نیمکت دارد امیدوار است تا بار دیگر خود را به لیگ برتر فوتبال ایران برساند و در سوی دیگر پارسه با مربیگری امامی فر و یاران با تجربه ای چون سید عباسی و مومن زاده قصد صعود به لیگ برتر را دارد . پاس همدان نیز که روزگاری قهرمان رقابت‌های لیگ برتر ایران بوده و توانسته بود حتی به قهرمانی آسیا نیز دست یابد حالا باید با تیم‌های دسته یکی برای حضور در لیگ برتر به رقابت بپردازد.

پاس همدان در نخستین دیدار خود در رقابت‌های دسته یک به مصاف نفت مسجد سلیمان می‌رود.

برنامه کامل دیدارهای گروه ب بدین شرح است:

البدر بندرکنگ - مس رفسنجان 15:15

ابومسلم - یزد لوله 15:15

پیکان تهران - پارسه 15:15

نفت‌مسجد‌سلیمان - پاس همدان 15:30

سایپا شمال - راهیان کرمانشاه 15:30

نفت‌وگاز گچساران - ایران جوان بوشهر 16:00


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:varzesh3.com


مطالب پیشنهادی:
برنامه چهار هفته اول لیگ دسته اول
دایی مدارکش علیه قهرمانی را رو کرد
داوری به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد
90 تحت تاثیر قضاوت قهرمانی
کاریکاتور: دربی منچستر، اسبِ پیگرینی و خرِ مویس