علیرضا حقیقی
تاکنون نام چهار نفر در لیست جذبی های قطعی مس در نقل و انتقالات بین فصل درج شده است و با توجه به شش جای خالی این تیم، مس هنوز می تواند دو بازیکن دیگر را به خدمت بگیرد.
هادی تامینی و آبشک برای خط دفاع و کیانوش رحمتی به جای تیغ نورد در خط هافبک دفاعی و همچنین جونیور در نقش هافبک بازیساز، بازیکنانی هستند که در نیم فصل دوم پیراهن مس را بر تن می کنند. این مناطق همان پست هایی بودند که مس در نیم فصل اول از آن ها ضربه خورده بود و نیاز به تقویت داشت اما اینکه این نفرات جذبی می توانند مشکلات مس را از همان ابتدای نیم فصل دوم حل کنند یا خیر، موضوعی است که باید در زمین بازی و با شروع بازی ها دست به ارزیابی آن ها زد.

اکبر ایرانمنش مدیرعامل باشگاه مس نیز پیش از این اذعان کرده بود که در بین فصل نمی توان بازیکن آس و درجه یک به معنای واقعی کلام جذب کرد چرا که تیم ها اجازه خروج به بازیکنان تاپ خود را نمی دهند. در این بین تنها آبشک بود که در نیم فصل اول در داماش عملکرد فوق العاده ای داشت و شاید به نوعی بهترین خرید مس هم محسوب شود. رحمتی و تامینی هرچند در نیم فصل اول در تیم های سایپا و ذوب آهن خیلی چهره درخشانی نداشتند ولی سابقه آن ها به نوعی به هواداران مس این امید را می دهد که در کرمان به نام های خود برگردند و آن بازی های درخشان فصول قبلشان را برای نجات مس از پائین جدول به نمایش بگذارند. البته تجربه هم ثابت کرده است تیم هایی که در نیم فصل دوم دست به تغییر اساسی در تیم خود می زنند و همه خطوط خود را با تغییر روبرو می کنند، خیلی نتیجه نمی گیرند چراکه تا تیم جدید هماهنگ شود مدت زمان زیادی طول می کشد.

حالا این پرویز مظلومی است که باید هنر خود در هماهنگ کردن بازیکنان را به رخ بکشد و مس که فعلا به صورت منطقی بازیکن هم جذب کرده است، با هماهنگی از همان هفته اول دور برگشت به زمین برود چراکه جای هیچ گونه اشتباه و ناهماهنگی ندارد. اما در فاز تهاجمی مس همچنان با تردید روبروست و حضور جونیور برزیلی در نقش بازیساز جدید مس نمی تواند خیلی هواداران مس را مطمئن کند چراکه بازیکنان خارجی همچنان حکم هندوانه دربسته را دارند و در زمین بازی فقط عملکرد آن ها قابل ارزیابی است. درست همانند بکریچ که تعریف و تمجید زیادی از او می شد ولی در زمین بازی اصلا در حد این تعریف ها نبود. مسی ها ظاهرا در نیم فصل دوم با همین بازیکن قصد پوشش ضعف بازیسازی خود را دارند و تا آن زمان قطعا سوال بزرگ هواداران مس این خواهد شد که " پس هافبک بازیسازش کو؟!" و باید دید جونیور به این سوال جواب می دهد و خود را نشان می دهد؟!

اما با اعلام پزشکان مبنی بر دوری 6 هفته ای رودباریان از بازی، حالا یکی از سهمیه های باقی مانده مس به دروازه بانی تعلق می گیرد. محرومیت آرمان شهدادنژاد و عملکرد نه چندان رضایت بخش او در نیم فصل اول حالا پای نام یک دروازه بان جدید به مس را باز کرده است که شاید علیرضا حقیقی باشد که با علی دایی به مشکل خورده است و در آستانه اخراج از پرسپولیس قرار دارد. البته شاید هم مس درصدد باشد که کارش را با حجت صدقی و شهدادنژاد پیگیری کند که بسته به روند مذاکرات مس برای جذب دروازه بان دارد. همچنین یک مهاجم بلند زن و برج به احتمال زیاد نفر ششم لیست مس خواهد شد. لوپز تراکتورسازی و عنایتی صبا گزینه های اول مس هستند که البته کار جذب آن ها بسیار سخت است و باید دید مس با جذب آن ها رضایت هوادارانش را در فاز هجومی تیم نیز جلب خواهد کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir


مطالب پیشنهادی :
درگیری علیرضا حقیقی با دایی
ایران، آمریکا را به زانو درآورد
گزارشگر مشهور فوتبال ممنوع التصویر شد
جشن تولد 50 سالگی قلعه‌نویی
دعوت از مهدوی‌کیا برای مراسم برترین‌های آسیا