پرسپولیس - سپاهان، گل سرسبد هفته بیست و ششم
هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال پنجشنبه با دیدار تیم های اول، دوم و سوم جدول با رقبای خود آغاز می‌شود.

هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال پنج‌شنبه 27 فروردین ماه با انجام چهار دیدار آغاز می‌شود. در مهم‌ترین دیدارهای این روز پرسپولیس و سپاهان در تهران به مصاف هم می‌روند و ذوب‌آهن در خانه از نفت صدرنشین پذیرایی می‌کند.

در نخستین بازی پنج‌شنبه ذوب‌آهن و نفت تهران در اصفهان به دیدار یکدیگر می‌روند. صدرنشین لیگ برتر فوتبال که هفته قبل در خانه از فولاد شکست خورد و روند شکست‌ناپذیری‌اش متوقف شد، این هفته به مصاف تیمی می‌رود که نشان داده برابر تیم‌های بزرگ کارهای بزرگی انجام می‌دهد.

دیدار ذوب‌آهن و نفت، به نوعی پیش‌بازی فینال جام حذفی است. این دو تیم با پشت سر گذاشتن حریفان به فینال حذفی رسیده‌اند با این تفاوت که اصفهانی‌ها در این مسیر حریفان سرسختی چون استقلال و پرسپولیس را از پیش رو برداشتند.

ذوب‌آهن اکنون 39 امتیازی است و در مکان ششم جدول قرار دارد. یحیی گل‌محمدی و شاگردانش این هفته نیم‌نگاهی به جایگاه پنجمی استقلال دارند و می‌توانند با برتری مقابل صدرنشین جایگاه آبی‌ها را موقتا تصاحب کنند. نفت هم تنها با اندیشه حفظ صدرنشینی به میدان فولادشهر می‌رود و می‌خواهد شکست هفته قبل برابر فولاد را جبران کند. دیدار دو تیم ساعت 17 و 30 دقیقه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان آغاز می‌شود.

در دومین دیدار این روز، تراکتورسازی، تیم دوم جدول رده‌بندی به دیدار سایپا می‌رود. قرمزهای پایتخت این هفته در اصفهان به سپاهان باختند تا بهترین فرصت را برای تصاحب صدر جدول از دست بدهند و به همین دلیل این هفته از سایپا فقط سه امتیاز را می‌خواهند.

سایپا هم در میانه جدول در اندیشه رسیدن به جایگاه ذوب‌آهن است. در اصل این بازی در تقابل کامل با دیدار نفت و ذوب‌آهن است و هر دو طرف مسابقه ضمن مقابله با حریف رو در رو، نگاهی هم به دیدار همزمان در اصفهان دارند. سایپا 37 امتیازی است و در رده هفتم جای دارد. تراکتورسازی هم با 47 امتیاز دوم جدول است. دیدار دو تیم ساعت 17 و 30 دقیقه در ورزشگاه یادگار امام (ره) آغاز می‌شود.

فولاد و نفت مسجدسلیمان برگزارکننده سومین دیدار پنجشنبه هستند. دربی خوزستانی‌ها این هفته می‌تواند به بالاتر رفتن رتبه فولاد بینجامد و نیز می‌تواند نفت را از بحران خارج کند. مسجدسلیمانی‌ها کاندیدای درجه یک سقوط به دسته پایین‌ترند و برای ماندن در لیگ برتر از همین هفته باید تمام امتیازات را کسب کنند. شکست نفت در دیدار این هفته با فولاد می‌تواند تیر خلاصی بر پیکر این تیم باشد.

فولاد 44 امتیاز دارد و چهارم است و نفت با 21 امتیاز پانزدهم است.  دیدار دو تیم ساعت 17 و 30 دقیقه در ورزشگاه تختی اهواز آغاز می‌شود.

اما گل سرسبد بازی‌های هفته بیست و ششم دیدار پرسپولیس و سپاهان است. دو تیمی که همیشه بازی‌های رو در روی‌شان زیبا و دیدنی بوده است. مهم‌تر این که همین چند روز قبل، پرسپولیس در حضور 100 هزار هوادار مشتاق خود النصر عربستان را با شکست بدرقه کرد و حالا می‌تواند امیدوار باشد که تماشاگران بیشتری نسبت به هفته‌های گذشته برای دیدار با سپاهان به آزادی بیایند.

سپاهان هم این هفته در خانه تراکتورسازی را برد و دوباره به جمع مدعیان قهرمانی ملحق شد. این تیم با برتری مقابل تراکتورسازی خیز بلندی به سمت صدر جدول برداشت و حداقل بخت خود را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در فصل بعد بسیار زیاد کرد.

پرسپولیس با 29 امتیاز در رده نهم جدول قرار دارد و تنها هشت امتیاز با قعرنشین فاصله دارد. سپاهان اما 44 امتیازی است و در رده سوم جدول قرار گرفته است. دیدار دو تیم ساعت 19 در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود.

سایر دیدارهای هفته بیست و ششم، جمعه 28 فروردین برگزار خواهد شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir