صعود فولاد‌نوین به لیگ برتر
فولاد نوین اهواز با برتری مقابل مس کرمان به عنوان نخستین تیم مجوز حضور در لیگ برتر را به دست آورد.

هفته بیست‌ و یکم لیگ دسته یک فوتبال ایران با برگزاری دیدار‌های گروه «الف» آغاز شد. مهم‌ترین مسابقه این هفته را فولاد نوین و مس کرمان در اهواز برگزار کردند. این مصاف که در صعود مستقیم هر دو تیم تاثیر داشت با پیروزی یک بر صفر فولادی‌ها خاتمه یافت. بازیکن فولاد در این بازی یک پنالتی را هم از دست داد.

فولاد اهواز با 3 امتیازی که از این تقابل کسب کرد، به عنوان نخستین تیم جواز حضور در لیگ برتر را به دست آورد. مس کرمان هم با متحمل شدن نخستین شکست در نیم فصل دوم چشم انتظار هفته پایانی ماند تا تکلیف جایگاه دومی خود را مشخص کند.

در دیگر مسابقه نساجی مازندران میزبان تربیت‌نوین سقوط کرده بود. نساجی که می‌توانست از این فرصت استفاده کند و به مس کرمان نزدیک‌تر شود در پایان با از دست دادن یک پنالتی با تساوی بدون گل متوقف شد تا تکلیف تیم دوم به هفته پایانی موکول شود.

شهرداری اردبیل از نفت و گاز گچساران دیگر تیم سقوط کرده پذیرایی می‌کرد و در پایان با نتیجه دو بر یک مقابل نفت شکست را پذیرفت. شهرداری که هفته گذشته هم مقابل مس کرمان شکست خورده بود و تا حدودی از کورس تیم های بالای جدول عقب افتاده بود، با شکست این هفته هم شانس صعود به لیگ برتر را از دست داد.

فجرسپاسی و گیتی‌پسند دو تیم میانی جدول در شیراز به مصاف هم رفتند که شیرازی ها این دیدار را با برتری 2 بر صفر به سود خود به پایان برد. در بندرعباس آلومینیوم میزبان استقلال اهواز بود که بازی با یک گل به سود میزبان به پایان رسید.

در آخرین دیدار هم ایرانجوان بوشهر میانه جدولی از نیروی زمینی پذیرایی کرد که این دیدار با یک گل به سود نیروی زمینی خاتمه یافت تا این تیم کماکان شانس ماندن در لیگ دسته یک را داشته باشد.

دیدارهای گروه ب امروز برگزار می‌شوند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir