اولیویرا: مسئولیت این شکست با من است
سرمربی تراکتورسازی پس از شکست 2 بر یک مقابل نسف قارشی ازبکستان گفت: مسئولیت این شکست با من است.

"تونی اولیویرا" درباره این بازی گفت: مسئولیت این شکست با من است. در طول 90 دقیقه بازی خوبی به نمایش گذاشتیم و کنترل توپ و میدان را در اختیار داشتیم اما در پایان این نتیجه است که همه چیز را مشخص می‌کند و می‌بینیم که نتیجه‌ای که حاصل شد، بر خلاف جریان بازی بود.

سرمربی سرخ‌پوشان تبریز ادامه داد: برای این بازی استراتژی خاصی داشتیم و سعی کردیم در نیمه نخست از بازیکنان جوان خودمان استفاده کنیم. در نیمه دوم هم تغییراتی داشتیم و بازیکنان باتجربه خود را به میدان فرستادیم اما این تغییرات نتیجه نداد. ما برای برد آمده بودیم اما آن را به دست نیاوردیم و در پایان این حریف بود که توانست بر ما غلبه کند.

سرمربی سرخ‌پوشان تبریز در مورد عملکرد تراکتورسازی در آسیا و حذف این تیم خاطرنشان کرد: این دیدار بهترین عملکرد ما در آسیا بود اما وقتی به امتیازات نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که در انتهای جدول هستیم. بازی را به کنترل خودمان درآورده بودیم و در نیمه نخست روی سه موقعیت می توانستیم دروازه نسف را باز کنیم. در ادامه هم نتوانستیم عملکرد خوب‌مان را ادامه دهیم. در بازی‌های قبل هم عملکرد خوبی داشتیم، در بازی رفت و برگشت مقابل الاهلی عربستان بد نبودیم و در مقابل الاهلی امارات هم نسبتا خوب بودیم.

وی ادامه داد: در کل بهترین نمایش‌مان را ارائه دادیم اما در گرفتن سه امتیاز این دیدار ناموفق بودیم. در مقابل نسف قارشی در ازبکستان هم در 5 دقیقه بازی را واگذار کردیم. از عملکرد تیم راضی هستم اما از نتیجه‌ای که به دست آمده است ناخشنود هستم.

اولیویرا در پاسخ به اینکه چرا از ابتدا از ادینیو و تیموریان استفاده نکرده است، گفت: آیا بایرامی و پوررحمت‌الله بازیکنان تراکتورسازی نیستند؟ آن‌ها هم زحمت کشیدند و خوب بازی کردند. شما پس از بازی این صحبت‌ها را می‌کنید اما کسی که باید قبل از بازی در خصوص ترکیب تصمیم‌گیری کند، من هستم. ما اینجا قمار بازی می‌کنیم. بعد از بازی شما برنده‌اید چون نتیجه بازی مشخص است اما قبل از آن هیچ چیز مشخص نیست. شما مطمئنید که اگر با ادینیو و آندو به زمین می‌رفتیم نتیجه چیز دیگری بود؟ شما می‌گویید که ما با ادینیو برنده بازی بودیم اما این صحبت شما زمانی مطرح می‌شود که بازی تمام شده و نتیجه مشخص شده است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت این شکست با اوست خاطرنشان کرد: همه عصبانی هستند و همه هواداران آمده بودند تا پیروزی تیم‌شان را ببینند اما این گونه نشد. ما نمی‌توانیم برای شرایط موجود همه آرزوهای خودمان را به باد بدهیم. باید همه شرایط را برای حضور در این بازی در نظر می‌گرفتیم.

سرمربی تراکتورسازی درباره حضور هواداران این تیم در ورزشگاه و ناراحتی آن‌ها پس از باخت نسف قارشی گفت: من انتظار داشتم به جای 15 هزار، 50 هزار هوادار در ورزشگاه حاضر می‌شدند. اگر به تعصب باشد، اولین طرفدار متعصب تراکتورسازی من هستم.

وی در ادامه به شرایط نه چندان خوب تیمش اشاره کرد و افزود: بازی مقابل سپاهان مهم‌ترین دیدار ما بود اما ما در آن بازی سه مدافع داشتیم و ایران‌پوریان را که بعد از سه ماه به میدان فرستادیم دوباره مصدوم شد. باید ببینید با چه شرایطی روبه‌رو هستیم. ما برای بازی بعد دفاع چپ نداریم پس می‌بینید که کادرفنی باید همه مسائل را برای حضور در یک بازی و پیش از آن در نظر بگیرد.

اولیویرا همچنین درباره عملکرد حامد لک در درون دروازه اظهار کرد: باید با لک صحبت کنیم. نباید او را به خاطر اشتباهاتش فدا کنیم بلکه باید تلاش کنیم به او روحیه بدهیم. درست است که او در این بازی چند اشتباه داشت ولی توپ‌های خوبی را هم گرفت. من 68 روز است که دارم با این تیم تمرین می‌کنم و 44 جلسه تمرینی را داشته‌ایم. تیمی که من تحویل گرفتم خیلی متفاوت از تیم کنونی بود.

سرمربی سرخ‌پوشان ایران با انتقاد از عملکرد داوری در این بازی گفت: ما در همه بازی‌های خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از داوری ضربه خورده‌ایم. متاسفانه داوران خارجی به فوتبال ایران احترام نمی‌گذارند. من می‌خواستم بعد از بازی با داور درباره عملکردش صحبت کنم. ما دیدیدم که چگونه حق ایران را در استرالیا مقابل عراق خوردند و داور استرالیایی به ایران احترام نگذاشت.

وی در واکنش به اینکه او تمرکزش را معطوف به لیگ برتر کرده و اهمیت چندانی به لیگ قهرمانان آسیا نداده است، خاطرنشان کرد: من هم ناراحتم که به مرحله بعدی صعود نکردیم. اما باید ببینیم این تیم با چه شرایطی و برای چه هدفی بسته شده است. ما 27 بازیکن داریم که از بین این 27 بازیکن 3 گلر، 3 بازیکن سرباز و فردین عابدینی را در شرایط مصدومیت در اختیار داریم و می‌بینید که نمی‌توانیم از داشته‌های خود استفاده کنیم. با این موجودی چه کار می‌توانیم بکنیم؟

اولیویرا ادامه داد: هیچ کس از من نپرسید چگونه تیمت در صدر جدول قرار گرفته است و چگونه در شرایط نه چندان خوب پیروز از میدان خارج شدیم؟

سرمربی تراکتورسازان در واکنش به اینکه اگر در لیگ برتر هم نتیجه لازم به دست نیاید و این تیم قهرمان نشود، هواداران موفقیتی را در این فصل از تراکتورسازی نخواهند دید، خاطرنشان کرد: اگر در بازی بعد هم در لیگ شکست بخوریم اتفاق خاصی نیفتاده و ما باخته‌ایم. اما ما برای همه بازی‌های خود بخصوص بازی امروز استراتژی داشته‌ و همه چیز را لحاظ کرده‌ایم.

اولیویرا در پایان با تاکید بر اینکه مهم‌ترین چیز بعد از این بازی برای ما کسب آمادگی برای حضور قدرتمندانه در چهار بازی پایانی لیگ برتر است، خاطرنشان کرد: پس از این بازی همه هم و غم‌مان را بر روی آماده‌سازی تیم می‌گذاریم. کار ما برای قهرمانی هنوز تمام نشده و راه زیادی در پیش داریم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir