اعاده حیثیت تراکتورسازی و فولاد در آسیا
ششمین روز مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته برگزار می‌شود و ابتدا تراکتورسازی و فولاد با حریفان‌شان رو در رو می‌شوند.

نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا این هفته آخرین دیدار خود را در مرحله گروهی به انجام می‌رسانند. ابتدا در روز سه‌شنبه، تراکتورسازی و فولاد، دو تیم حذف شده ایرانی برابر حریفانی از ازبکستان و امارات قرار می‌گیرند.

گروه C ؛ فولاد به فکر سهمیه سال بعد!

در گروه سوم رقابت‌ها، فولاد ایران سه‌شنبه شب رو در روی نماینده ازبکستان قرار می‌گیرد. این بازی در حالی برگزار می‌شود که هر دو تیم از قبل حذف شده‌اند و نتیجه دیدارشان هیچ تاثیری در جدول رده‌بندی گروه ندارد.

فولاد اکنون با 3 امتیاز در گروه خود چهارم است و لوکوموتیو تاشکند با 4 امتیاز در رده سوم جای گرفته است. الهلال عربستان و السد قطر اما هر دو با 10 امتیاز از پیش صعود به مرحله حذفی را جشن گرفته‌اند.

فولاد در حالی آخرین بازی آسیایی‌اش در این فصل را انجام می‌دهد که در لیگ داخلی ایران فرصت دارد سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیایی فصل آینده را بگیرد. بنابراین به نظر می‌رسد که کادرفنی فولاد در بازی سه‌شنبه به بیشتر بازیکنان اصلی تیمش میدان ندهد و آنها را برای دو بازی حساس و پایانی لیگ برتر حفظ کند.

دیدار فولاد با لوکوموتیو و الهلال با السد، سه‌شنبه ساعت 20 و 35 دقیقه به صورت همزمان برگزار می‌شود.

گروه D ؛ پرچم نیمه افراشته تراکتور در آسیا

سرخ‌جامگان تبریزی امسال هم در لیگ قهرمانان آسیا نتیجه خوبی نگرفتند و تنها به کسب تجربه اکتفا کردند. نتایجی که تراکتورسازی در این فصل رقابت‌های آسیایی‌اش گرفت اصلا قابل دفاع نیست، هرچند این تیم اصلی‌ترین مدعی قهرمانی در لیگ برتر ایران است.

با این حال هنوز تراکتورسازی روی کاغذ برای صعود به مرحله بعدی کمی شانس دارد. در صورتی که این تیم در بازی سه‌شنبه الاهلی امارات را شکست دهد و الاهلی عربستان بر نسف قارشی ازبکستان فائق آید، قرمزهای تبریز می‌توانند حضور در مرحله حذفی را جشن بگیرند.

در گروه چهارم رقابت‌ها، الاهلی عربستان با 11 امتیاز صعود خود را قطعی کرده است. نسف قارشی با 7 امتیاز در رده دوم است و تیم‌های الاهلی امارات با 5 و تراکتورسازی با 4 امتیاز در تعقیب این تیم هستند.

دیدار الاهلی امارات با تراکتورسازی و الاهلی عربستان با نسف قارشی، سه‌شنبه ساعت 20 و به طور همزمان برگزار می‌شوند.

دیدارهای پرسپولیس و نفت برابر حریفان آسیایی‌شان چهارشنبه برگزار می‌شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir