آغاز جام حذفی فوتبال ایران با حضور تیم‌های لیگ برتری
رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران با حضور تیم‌های لیگ برتری امروز (چهارشنبه) آغاز می‌شود و تیم‌ها تا شنبه 21 شهریور اولین بازی خود را انجام می‌دهند.

رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران علاوه بر آن که شامل رویارویی تیم‌های گمنام با بزرگان لیگ برتری است و هم برای بینندگان جذابیت و هم برای بازیکنان تیم‌های گمنام انگیزه زیادی ایجاد می‌کند، از یک منظر بسیار حساس و مورد توجه است. تیم نخست این رقابت‌ها برای رسیدن به عنوان قهرمانی تنها کافی است در پنج دیدار پیروز شود تا ضمن بالا بردن جام، جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را هم کسب کند.

میانبر لیگ قهرمانان آسیا از امروز (چهارشنبه) با دو دیدار آغاز می‌شود. ملوان در انزلی میزبان عقاب نیروی هوایی است و پدیده در مشهد از شهرداری کاشان پذیرایی می‌کند. سایر دیدارهای مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، پنجشنبه، جمعه و شنبه برگزار می‌شود و تیم‌های لیگ برتری با حریفان غالبا گمنام خود روبه‌رو می‌شوند.

در این میان تراکتورسازی بدون انجام بازی به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد چون بعثت کرمانشاه از ادامه حضور در رقابت‌ها انصراف داد. همچنین تاریخ دیدار تیم‌های نفت تهران و دیانای باقرشهر به دلیل حضور نفت در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا هنوز معلوم نیست.

همچنین سیاه جامگان به دلیل انصراف کارون اهواز بدون انجام دیداری به یک هشتم نهایی راه یافت. این تیم در مرحله بعدی با برنده سایپا و بازرگانی وشتانی آمل بازی می‌کند.

پنجشنبه 19 شهریور

* در این روز استقلال خوزستان به مصاف سپیدرود رشت می‌رود. تیم لیگ برتری استقلال خوزستان در این دیدار خانگی روی کاغذ کار چندان سختی ندارد اما جام حذفی محل شگفتی‌هاست و هر اتفاقی در آن ممکن است. برنده این دیدار در مرحله بعد باید با برنده دیدار راه آهن و منطقه آزاد کیش دیدار کند.

* گسترش فولاد تبریز هم پنجشنبه با امید زرکان البرز دیدار می‌کند. این دیدار به ظاهر آسان می‌تواند پیش‌زمینه‌ای برای بازی احتمالی برابر ذوب آهن در مرحله یک هشتم نهایی باشد. برنده دیدار گسترش فولاد و تیم البرزی باید در مرحله بعد با پیروز دیدار ذوب آهن و بادران دیدار کند.

* از ساعت 18:45 روز پنجشنبه تیم‌های صبای قم و نیروی زمینی به دیدار هم می‌روند. پیش‌بینی نتیجه این دیدار کار آسانی نیست. هرچند صبا تیم لیگ برتری است و علی دایی را روی نیمکت مربیگری‌اش دارد اما تیم نیروی زمینی هم در جام حذفی حریف دست و پا بسته‌ای نخواهد بود. برنده این دیدار در مرحله بعد با تراکتورسازی تبریز بازی می‌کند.

نکته جالب درباره این دیدار این است که تاکنون تیم‌های لیگ برتری که نیروی زمینی را از جام حذفی حذف کرده‌اند، همان سال از لیگ برتر به دسته اول سقوط کرده اند. شاهین بوشهر، نفت مسجد سلیمان، صنعت نفت آبادان و آلومینیوم هرمزگان دچار این سرنوشت عجیب شده‌اند!

جمعه 20 شهریور

* در این روز چند تیم نامدار و مدعی لیگ برتری به مصاف حریفان خود می‌روند. صدرنشین فعلی لیگ برتر یعنی سپاهان از ساعت 16:30 در خانه پذیرای سفیر قزوین خواهد بود. تیم برنده این بازی در مرحله یک هشتم نهایی با برنده دیدار استقلال اهواز و کارای شیراز دیدار می‌کند.

* راه آهن جمعه میزبان تیم منطقه آزاد کیش است. این دیدار هم ساعت 16:30 آغاز می‌شود. برنده این بازی در مرحله بعد با برنده دیدار استقلال خوزستان و سپیدرود رشت روبه‌رو می‌شود.

* ذوب آهن تیم جسور و جوان اصفهانی لیگ برتر، جمعه میزبان تیم گمنام بادران تهران است. این دیدار ساعت 18:45 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان آغاز می‌شود. برنده این بازی در مرحله بعد با یکی از دو تیم گسترش فولاد تبریز و امید زرکان البرز دیدار می‌کند.

* استقلال تهران هم در این روز اولین بازی‌اش در جام حذفی را انجام می‌دهد. شهرداری سمنان حریف به ظاهر آسان آبی‌های پایتخت در این بازی هستند. استقلال از سازمان لیگ درخواست کرده بود که این بازی به تعویق بیفتد اما سازمان لیگ با این درخواست مخالفت کرد. دیدار این دوتیم ساعت 18:40 در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود. برنده این بازی در مرحله یک هشتم نهایی با برنده فولاد و ایثار جیرفت بازی می‌کند.

* فولاد و ایثار جیرفت از ساعت 18:45 روز جمعه 20 شهریور در اهواز رودرروی هم قرار می‌گیرند تا حریف یکی از دو تیم استقلال تهران و شهرداری سمنان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی مشخص شود.

به جز دیدار نفت تهران و دیانای باقرشهر که زمانش مشخص نیست، از مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی سه دیدار باقی می‌ماند که شنبه 21 شهریور برگزار می‌شوند. در آن روز، استقلال اهواز میزبان کارای شیراز است. پرسپولیس در خانه از پیکان تهران پذیرایی می‌کند و تیم‌های سایپا و بازرگانی وشتای آمل با هم دیدار می‌کنند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir