منصوریان: باید حرفه‌ای‌تر بازی می‌کردیم
علیرضا منصوریان می‌گوید تیمش باید مقابل استقلال حرفه‌ای تر بازی می‌کرد.

علیرضا منصوریان بعد از شکست دو بر یک تیمش برابر استقلال درباره این دیدار گفت: بازی به لحاظ فنی کیفیت بالایی داشت. مهمترین مسئله زمان بازی بود که در ساعت مناسبی برگزار شد. می دانستیم استقلال روی زمین بازی می کند و نقاط ضعف و قوت آنها را می دانستیم. به نظرم کمی باید حرفه ای تر بازی می کردیم خصوصا در صحنه پنالتی.

او افزود: در مجموع خیلی خوب فوتبال بازی کردیم. از هواداران استقلال که شانیت این تیم ار حفظ کردند تشکر می‌کنم. از احترامی که به من گذاشتند هم ممنونم. روز گذشته هم گفتم که با تمام وجود تلاش می‌کنیم و کم فروشی نمی‌کنیم. امروز به جرات می‌گویم که مهدی رحمتی گلر بزرگی است. او دو سه توپ را گرفت که نمی‌دانم خوب گرفت یا اینکه در زاویه خوبی بود. نمی گویم گلر حریف بهترین بازیکن زمین بود. می‌گویم که ما تلاش کردیم و رحمتی سه موقعیت صد درصد را گرفت. استقلال از گلش خوب دفاع کرد و ما هم کمی بدشانس بودیم. به استقلال تبریک می گویم.

سرمربی نفت تهران درباره عملکرد ضعیف دو تیم در نیمه اول بیان کرد: همیشه در 20 دقیقه ابتدایی با توجه به نشاط استقلالی‌ها باید بازی را مدیریت می‌کردیم. وقتی گل خوردیم دو تیم از ترس خارج شدند.

وی درباره بیرانوند نیز گفت: تشخیص ما این بود شیخ ویسی درون دروازه بایستد. وقتی بیرانوند هنوز حرفه‌ای نشده که با گلر دیگر گرم کند، او هنوز آماده نیست که مثل رحمتی باشد و باید بیشتر با او کار شود. قطع به یقین بدانید که از اصول اخلاقی خود عقب نشینی نمی‌کنیم. کاری که او امروز کرد، کارت قرمز برای او دارد. باشگاه ما بالای درش نوشته فرهنگی و مطمئن باشید با او برخورد می‌کنیم. اینگونه بازیکنان می‌توانند آسیب بزنند. او یا باید تغییر کند یا به همین شکل ادامه دهد. فکر نکنم کادرفنی تیم ملی بزرگسالان علاقه داشته باشد که بازیکنی که بازی نمی‌کند را بازی بدهد.

علیرضا منصوریان همچنین پس از نشست در جمع خبرنگاران گفت: پس از بازی با الاهلی تمام هدف ما این بود که بازیکنان را ریکاوری روحی و روانی کنیم تا آن‌ها به روند سال گذشته بازگردند. در نیمه اول بازی را مدیریت کردیم و می‌خواستیم عطش استقلال برای گلزنی را بگیریم. بازیکنانم باید باتجربه‌تر ظاهر می‌شدند و نباید در مقابل محوطه جریمه حفظ توپ می‌کردند.

وی اضافه کرد: نمی‌خواهم بمانند مربیان دیگر که پس از شکست می‌گویند دروازه‌بان حریف فوق‌العاده بود این حرف را تکرار کنم اما روز خوب رحمتی بود و چند موقعیت خوب داشت. رحمتی در اواخر بازی در موقعیتی تک به تک توپ کوروشی را گرفت. او دروازه‌بان باتجربه‌ای است و دست استقلال را در چند بازی گرفته است. مهم‌ترین اتفاق بازی این بود که به کسی توهین نشد و این برای من ارزشمند است.

سرمربی نفت با بیان اینکه تماشاگرانی که در ورزشگاه بودند در لیگ قهرمانان آسیا برای نفت هم به ورزشگاه آمده بودند، افزود: سالیان سال این تماشاگران از من حمایت کردند و آن‌ها باعث شدند که در حال حاضر در چنین جایگاهی باشم در 5 هفته گذشته فقط سه امتیاز گرفته‌ایم و لازم بود که در این بازی پیروز شویم اما مطمئن باشید ما در ادامه لیگ موفق ظاهر خواهیم شد. ما مرحله افت روحی روانی را پشت سر گذاشته‌ایم.

منصوریان با اشاره به اینکه بیرانوند از این باشگاه اخراج نشده است، تاکید کرد: او باید حرفه‌ای‌تر عمل کند. او از سال 90 در تیم‌های مختلف شاگرد من بوده و احساس کردم که ادبیات او در مطبوعات به نوعی است که خودش را بهترین می‌داند و حس می‌کند برتر از تمام بازیکنان تیمش است. تشخیص ما بر این بود که او در این بازی روی نیمکت بنشیند اما زمانی که از او خواستیم با وحید شیخ ویسی مشغول به گرم کردن بدن‌هایشان شوند از این کار سر باز زد. شما هم باشید از اصول کاری‌تان عقب‌نشینی نمی‌کنید.

سرمربی نفت با بیان اینکه شاید از اصول فنی‌اش عقب‌نشینی کند اما از اصول اخلاقی عقب‌نشینی نمی‌کند، افزود: او وقتی در رختکن دست یاعلی می‌دهد اما قبل از بازی بدنش را گرم نمی‌کند، از نظر من کار اشتباهی انجام داده است.

وی در واکنش به اظهار نظر بیرانوند مبنی بر اینکه او به دلیل مشکل خانوادگی نتوانسته قبل از بازی به همراه دیگر دروازه‌بان نفت تمرین کند، تاکید کرد: او هیچ مشکل خانوادگی ندارد و نباید مطبوعات را گول بزنیم. به همین دلیل از گلر تیم امیدمان خواستم که جزو 18 نفر باشد. هیچ گاه دیسیپلین کاری‌ام را نمی‌بازم.

سنگربانی می‌تواند از دروازه‌ تیم ملی حفاظت کند که وقتی به تیم ملی دعوت شد، برای شکرگزاری تعظیم کند اما بیرانوند در حال حاضر چنین پتانسیلی را ندارد. اگر او رفتارش را تغییر ندهد قطعا ضربه خواهد خورد. مربیان دیگری مانند فرکی، مظلومی، گل‌محمدی، جلالی، قلعه‌نویی و... هم شاید از اصول کاری‌شان عقب‌نشینی کنند اما اصول اخلاقی را زیر پا نمی‌گذارند. شاید مربیان دیگر به خاطر مصلحت‌اندیشی کار من را انجام نمی‌دادند اما اصول من این گونه است که او را در ترکیب قرار ندهم.

منصوریان با تاکید بر اینکه بیرانوند تنبیه خواهد شد اظهار کرد: قطع به یقین برای او جریمه‌ سنگینی را در نظر خواهیم گرفت و منتظر این جریمه باشد. شرایط انضباطی را برای او در نظر می‌گیریم.

وی در پاسخ به این سوال که سال گذشته تیم او توانست در شکست استقلال دبل کند اما امسال این اتفاق رخ نداد، گفت: سال گذشته ما این تیم را دو بار بردیم اما هیچ صدایی از سکوها درنیامد. تلاش ما این بود که استقلال را امسال هم شکست دهیم. به خاطر هوادارانی که من را تا به این جا حمایت کرده‌اند از روی نیمکت بلند نشدم. واقعا نشستن روی نیمکت آن هم به مدت 90 دقیقه برای من کار سختی بود چرا که عادت ندارم به مدت طولانی در جای ثابت بنشینم. تلاش ما این است که تیم را به روند خوبش بازگردانیم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir