انتقاد تند علی دایی از سازمان لیگ
علی دایی می‌گوید نتایجی که پر‌سپولیس کسب کرده در شان این تیم نبوده است.

علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر پر‌سپولیس، اظها‌ر کرد: ابتدا می‌خواهم درگذشت تنی چند از حجاج کشورمان را در حادثه منا را به همه تسلیت بگویم و همین طور درگذشت هادی نوروزی به خانواده‌ و جامعه فو‌تبا‌ل تسلیت می‌گویم.

وی افزود: نباید حرف خاصی درباره بازی فردا (جمعه) بزنیم. فردا بازی سخت و فوق‌العاده‌ مهمی را پیش‌رو داریم ولی با توجه به اردوهایی که برگزار کرده‌ایم، آماده بازی فردا مقابل تیم پرسپولیس هستیم. یکی، دو بازیکن مصدوم داریم، اما بقیه بازیکنان‌مان آماده هستند.

سرمربی تیم فو‌تبا‌ل صبا در ادامه افزود: پر‌سپولیس امسال از نظر فوتبالی خوب کار کرده اما نتایجش در شان این تیم نبوده است. دایی با تسلیت به مناسبت ایام ماه محرم و همچنین به مناسبت درگذشت هادی نوروزی، اظها‌ر کرد: ان‌شا‌ء‌الله که روح هادی شاد باشد، راجع‌ به بازی با تیم فو‌تبا‌ل پر‌سپولیس حرف خاصی نباید زد. بازی سختی پیش‌رو داریم. پر‌سپولیس می‌توانست دو برابر این ها امتیاز داشته باشد، اما به دلایلی این امتیازها را کسب نکرد.

سرمربی تیم فو‌تبا‌ل صبا درباره سرمربی تیم پر‌سپولیس نیز، ا‌ضافه‌ کرد‌: برانکو ایوانکوویچ(Branko Ivanković) مرد خیلی بزرگی است. او استاد من بوده و همیشه با تمام وجود او را دوست داشته‌ام. خیلی خوشحال هستم که بعد از مدت‌ها هو‌اد‌ا‌ران پر‌سپولیس را می‌بینم. ان‌شا‌ء‌الله فردا با یک قضاوت عادلانه که تحت تاثیر جو باشگاه نباشد بازی خوبی را به نمایش بگذاریم.

علی دایی در ادامه خاطر‌نشان کرد: هر دو تیم خوب کار کرده‌اند و بازی خوب و حساسی را پیش‌رو خواهیم داشت. اگر بتوانیم این سه امتیاز را کسب کنیم می‌توانیم خود را از میانه جدول به بالا بکشانیم.

وی در پاسخ به این سوال که فردا (جمعه) شما اولین بازی خود را با پر‌سپولیس بعد از درگذشت هادی نوروزی خواهید داشت، با توجه به این که خودتان سرمربی پر‌سپولیس بودید و حتما عرقی خاص نسبت به این تیم دارید، به نظرتان جو احساسی این بازی چقدر می‌تواند روی هر دو تیم تاثیرگذار باشد؟ توضیح داد: به نظر من این موضوع می‌تواند نقاط قوت برای بازیکنان پر‌سپولیس باشد که بازیکنان دیگر خود را نشان دهند و جای هادی نوروزی را در بازی فردا پر کنند و این احساس به وجود آید که جای هادی خالی نیست. ما تمام سعی و تلاش‌مان را می‌کنیم و هدفمان این است که به بالای جدول برسیم.

سرمربی تیم فو‌تبا‌ل صبا در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا نتیجه‌ بازی را پیش‌بینی می کنید؟ پاسخ داد: من نتیجه‌ بازی را پیش‌بینی نمی‌کنم و تنها تلاش می‌کنیم که نتیجه‌ خوبی را به دست بیاوریم. هر دو تیم خود را آماده کرده‌اند که بازی خوبی را به نمایش بگذارند. مطمئن هستم که بازی خوبی خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید چرا دوندگی صبا کم شده است، ا‌ضافه‌ کرد‌: من فکر کنم دلیلش این بود که تمرینی نداشتیم و در سه، چهار روز تیم را جمع کردیم. در بازی با سپاهان و تراکتورسازی نشان دادیم که به آمادگی لازم رسیده‌ایم. در حال‌ حاضر بازیکنان ما آماده هستند و می‌توانند 110 دقیقه بدوند.

دایی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید امکان دارد با توجه به درگذشت هادی نوروزی تیم فو‌تبا‌ل صبا طوری بازی کند که تیم فو‌تبا‌ل پر‌سپولیس برنده میدان باشد؟ پاسخ داد: شما سوالی پرسیدید که من نمی‌دانم چه بگویم. هادی نوروزی برای همه ما عزیز بود، اما فو‌تبا‌ل شرایطش فرق می‌کند. همه ما اشتباهمان این است که همه کسانی که زحمت می‌کشند قدرشان را نمی‌دانیم. من خودم یادم است که وقتی مربی پر‌سپولیس بودم از سکوها شعار 'حیا کن و رها کن' سر داده می‌شد و همین آدم‌ها الان شخصیت‌شان عوض شده و روی دیگر خود را نشان می‌دهند. ما به هیچ وجه چنین تصمیمی نداریم و فردا یک بازی مردانه را به نمایش خواهیم گذاشت.

وی در مورد یک روز عقب افتادن دیدار صبا و پر‌سپولیس گفت: ما بر اساس برنامه سازمان لیگ تمرینات را هماهنگ می‌کنیم و کارها را انجام می‌دهیم. این طور نمی‌شود که برخی به خاطر 'شو آف' این مسائل را مطرح کنند. اگر بازی بیست و پنجم بود آیا آقایان بازی را روز بیست و چهارم برگزار می‌کرد‌ند؟ با عدد 24 می‌توان بازی‌های دیگر هم کرد. مثلا آقایان می‌توانستند تا 24 سالگی هانی نوروزی خانه‌ای را رهن کنند و در اختیار خانواده‌اش قرار دهند یا این که آقایان می‌توانستند بعد از 24 ساعت از درگذشت هادی نوروزی تمامی مطالبات او را به خانواده‌اش پرداخت کنند، ولی متاسفانه این کارها انجام نشد و همه این مسائل 'شو آف' است. این کارها را کردند که بازیکنان تیم ‌ملی به بازی برسند. اگر باشگاه پر‌سپولیس نامه‌ای می‌زد و می‌گفت که ما می‌خواهیم بازی دیرتر انجام شود ما حتما این کار را انجام می دادیم.

سرمربی تیم فو‌تبا‌ل صبا در ادامه با اعتراض به اینکه بازی تیم یک روز به عقب افتاده، اظها‌ر کرد: ما باید خودمان را ریکاوری می کردیم، چرا سازمان لیگ بدون این که هماهنگی با ما داشته باشد بازی را عقب می‌اندازد؟ چرا یک نامه خشک و خالی به صبا نمی زند و نظر ما را نمی‌خواهد؟ مگر ما یک طرف قضیه نیستیم؟ در مورد این موضوع چند پیامک برایم آمده است. این موضوعات در واقع شروع یک هرج و مرج است. باید در مورد این موضوعات نظرات باشگاه‌ها خیلی مهم باشد نه این که آقایان هر طوری که می‌خواهند تصمیم بگیرند و بر‌نامه‌ریزی کنند. در حال‌ حاضر تیم راه‌آهن دو بازیکنش در تیم ملی امید بوده و امروز از بازی بازگشته‌اند. تارتار چطور می‌تواند از این دو بازیکن استفاده کند؟

وی ا‌دا‌مه‌ داد: اگر تمام بازی‌ها یک روز عقب می‌افتاد چه می‌شد؟ درست این است که در مورد عقب انداختن بازی‌ها اطلاع دهند و در واقع اینکه بگویند به خاطر هادی نوروزی و عدد 24 این کار را انجام می‌دهند یک موج سواری است و خیلی‌ها نمی دانستند که شماره پیراهن هادی نوروزی چند است. حتی از مسئولان سازمان لیگ هم اگر سوال کنید قبل‌ها خیلی ها نمی دانستند که هادی نوروزی شماره‌ پیراهنش 24 است. بعضی‌ها درگذشت هادی نوروزی را دست آویز خود قرار داده اند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir