جدال همسایه‌ها در هفته نهم لیگ برتر
فصل پانزدهم لیگ برتر ایران سه‌شنبه با انجام سه دیدار وارد هفته نهم می‌شود.

رقابت‌های هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران سه‌شنبه 28 مهر با انجام سه دیدار در مشهد، انزلی و تبریز آغاز می‌شود و تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی به مصاف حریفان خود می روند.

سیاه جامگان – پرسپولیس، ساعت 15، ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد

پرسپولیس در حالی نهمین دیدارش در فصل پانزدهم لیگ برتر را انجام می‌دهد که همچنان حال و روز خوشی در جدول ندارد و اتفاقات تلخ چند هفته اخیر بویژه درگذشت کاپیتان جوانش هنوز روی روحیه بازیکنان تاثیر منفی دارد.

سرخ‌پوشان در بازی قبلی به سختی برابر صبا به تساوی دست یافتند هرچند بدشانسی‌ها و از دست رفتن موقعیت‌های گلزنی برای این تیم دیگر به امری تکراری تبدیل شده است. با این حال نبود سوشا مکانی در بازی با سیاه جامگان را باید به تمام مشکلات پرسپولیس اضافه کرد. جانشین مکانی یعنی ایمان صادقی در چهار بازی اول فصل عملکردی به شدت ضعیف داشت و این مسئله نگرانی‌های کادرفنی و هواداران پرسپولیس را بسیار زیاد کرده است.

سیاه جامگان نیز در جدول همسایه دیوار به دیوار پرسپولیس است و با یک امتیاز کمتر نسبت به این تیم در رده سیزدهم قرار گرفته است. فرهاد کاظمی سرمربی سیاه جامگان که بارها با تیم‌های مختلف برابر پرسپولیس حضور داشته و نتایج خوبی هم گرفته است این بار می‌خواهد در مشهد هنرش را به پرسپولیس نشان دهد.

ملوان – سپاهان، ساعت 15:30، ورزشگاه تختی انزلی

شاگردان حسین فرکی هفته قبل بهترین فرصت را برای رسیدن به صدر جدول از دست دادند و اکنون همچنان در رده دوم جدول قرار دارند. آن‌ها این هفته با پیروزی احتمالی برابر ملوان می‌توانند موقتا صدر جدول را در اختیار بگیرند و منتظر دربی استقلالی‌های تهران و خوزستان که چهارشنبه برگزار می‌شود بمانند.

دیدار هفته قبل سپاهان تا حدود زیادی تحت تاثیر حضور دوباره محرم نویدکیا در رختکن این تیم قرار داشت. این بازیکن که چند ماهی از تیم دور بود و اعلام خداحافظی از فوتبال هم کرده بود هفته قبل در جریان بازی با سیاه جامگان در رختکن تیمش حاضر شد و به شدت هم از سوی هواداران تیمش مورد تشویق قرار گرفت.

ملوان عملکرد نسبتا خوبی تا هفته هشتم لیگ برتر داشته و با 12 امتیاز و 3 امتیاز کمتر نسبت به سپاهان در رده ششم قرار گرفته است. با توجه به اینکه سه‌شنبه استقلال خوزستان و ذوب آهن بازی نمی‌کنند و سایپا دیدار سختی در تبریز برابر تراکتورسازی دارد، ملوان می‌تواند با پیروزی برابر سپاهان خود را تا رده سوم جدول بالا بکشد.

تراکتورسازی – سایپا، ساعت 16، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

آخرین دیدار روز سه‌شنبه را تیم‌های تراکتورسازی و سایپا برگزار می‌کنند. تراکتورسازی برخلاف روند خوب چند فصل گذشته‌اش امسال در میانه‌های جدول حضور دارد و با 10 امتیازی که تاکنون کسب کرده، نهم است. تراکتورسازی برای اینکه بتواند خود را به جمع تیم‌های بالای جدول برساند، باید از سد سایپا بگذرد اما سایپا هم تیم دست و پا بسته‌ای نیست و امسال نشان داد که برای هر حریفی می‌تواند خطرناک باشد.

در سوی مقابل سایپا با هدایت مجید جلالی قرار دارد که از 8 بازی گذشته‌اش 13 امتیاز کسب کرده و در رتبه پنجم جدول قرار دارد. این تیم نیز مانند سپاهان در هفته قبل فرصت خوبی برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر داشت اما با قبول شکست برابر ذوب آهن، از رسیدن به رده‌های بالاتر بازماند.

سایر دیدارهای هفته نهم چهارشنبه 29 مهر برگزار می‌شود که به این شرح است:

صبا – فولاد، ساعت 16:45، ورزشگاه یادگار امام قم

نفت تهران – راه آهن، ساعت 16:45، ورزشگاه تختی تهران

ذوب آهن – گسترش فولاد، ساعت 16:45، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

استقلال – استقلال خوزستان، ساعت 16:45، ورزشگاه آزادی تهران

استقلال اهواز – پدیده، ساعت 17، ورزشگاه تختی اهواز


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir