پیروزی پرگل ذوب آهن و برتری صبا برابر تراکتورسازی در هفته یازدهم لیگ برتر
با تساوی استقلال خوزستان مقابل نفت، استقلال تهران صدرنشین لیگ برتر باقی ماند.

به نقل از سیمرغ، در ادامه دیدارهای هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال 4 بازی در شهرهای انزلی، تهران، اصفهان و قم برگزار شد که حاصل آن‌ها تساوی نفت و استقلال خوزستان، هفتمین شکست فولاد، پیروزی پرگل ذوب آهن و برتری صبا برابر تراکتورسازی بود.

از ساعت 15:30 ملوان در انزلی میزبان فولاد بود. حسین ماهینی در دقیقه 48 برای ملوان گل زد تا حاصل امتیازات تیمش را به عدد 16 برساند. نکته مهم این نتیجه رقم خوردن هفتمین شکست فولاد در 11 هفته بود که این نتیجه می‌تواند به قیمت برکناری دراگان اسکوچیچ(Dragan Skočić) از هدایت این تیم تمام شود زیرا در هفته‌های اخیر و با توجه به نتایج ضعیف فولاد، این مسئله مطرح شده بود اما با پیروزی هفته قبل فولاد، تا حدودی به حاشیه رفته بود.

دیدار تیم‌های نفت تهران و استقلال خوزستان به تساوی بدون گل انجامید. به این ترتیب آبی‌های خوزستانی بهترین فرصت را برای رسیدن به صدر جدول از دست دادند. تساوی استقلال تهران در شهرآورد 81 این فرصت را فراهم کرده بود که شاگردان عبدالله ویسی با کسب یک پیروزی در تهران طعم شیرین صدرنشینی را در هفته یازدهم بچشند. هم‌اکنون استقلال خوزستان 20 امتیازی است و نفت تهران 12 امتیاز دارد.

در اصفهان دیدار تماشایی ذوب آهن و راه آهن 4 گل داشت. ذوب آهن که هفته گذشته در بازگشتی رویایی به بازی، دیدار 4 بر یک باخته را به تساوی 4 بر 4 کشانده بود، این هفته در خانه 4 گل به راه‌آهن زد و هیچ گلی هم نخورد. کاوه رضایی (24 و 67)، مرتضی تبریزی (69) و اکبر صادقی (81) گل‌های ذوب آهن را به ثمر رساند. ذوب آهن با این پیروزی 19 امتیازی شد و به خاطر تفاضل گل خوبش جایگاه خود را در رده سوم تثبیت کرد. راه آهن با این شکست 10 امتیازی باقی ماند.

در دیگر دیدار حساس امروز (شنبه) صبای قم پذیرای تراکتورسازی بود. شاگردان علی دایی ابتدا در دقیقه 20 به گل اول بازی رسیدند. این گل را کارلوس کاردوسو(Carlos Alexandre Cardoso) به اشتباه وارد دروازه خودی کرد. در دقیقه 29 حمزه یونس(Hamza Younés) گل تساوی را برای تراکتورسازی به ثمر رساند اما این پایان کار نبود چرا که در دقیقه 41 کریم اسلامی گل دوم را برای صبا به ثمر رساند و تیمش را بار دیگر پیش انداخت. صبا با این پیروزی 18 امتیازی شد و موقتا به رده چهارم صعود کرد. تراکتورسازی نیز 14 امتیازی ماند.

در آخرین دیدار امشب تیم‌های استقلال اهواز و سپاهان به مصاف هم رفته‌اند که این دیدار تا دقیقه 35 با یک گل به سود مهمان اصفهانی در حال برگزاری است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir