سرمربی راه‌آهن: پرسپولیس می‌ترسد جام را از دست بدهد
توپالیدیس سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن می‌گوید که پرسپولیس از ما نمی ترسد. پرسپولیس می‌ترسد جام را از دست بدهد.

توپالیدیس(Ioannis Topalidis) سرمربی تیم راه آهن در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر پرسپولیس از هفته سی‌ام رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران گفت: فردا یک مسابقه بزرگ برابر یکی از بهترین تیم‌های آسیا داریم. سه هفته قبل همه فکر می‌کردند ما سقوط می‌کنیم ولی ما فردا یک شانس بزرگ داریم که در لیگ برتر بمانیم.

بازیکنان من به خوبی می‌دانند که 29 بازی را انجام داده‌ایم و با یک پیروزی می‌توانیم در لیگ بمانیم. همانطور که قبلا گفتم، پرسپولیس تیم بزرگی است و زمانی که در آلمان هم بودم، این تیم را می شناختم. من گاهی اوقات که بیرون می‌روم و می‌خواهم قهوه بخورم می‌بینم اکثر مردم پرسپولیسی هستند.

وی ادامه داد: من تعجبم از این است که چرا برخی بازیکنان پرسپولیس گفته‌اند 10 - 15 گل به ما می‌زنند. این فوتبال است و بسکتبال نیست. من از این حرف‌ها تعجب می کنم. ما فردا نشان می‌دهیم که چه تیم خوبی هستیم. از وقتی من آمده‌ام نتایج خوبی گرفته‌ایم. از نظر روانشناسی ورزش، وقتی یک تیم می‌گوید پانزده گل می‌زند، نشان می‌دهد که ترسیده‌اند و به نظر می‌آید آنها از ما ترسیده‌اند.

این مسئله بر می‌گردد به اینکه آنها نفت را نبردند و اگر آن بازی را برده بودند امروز قهرمان بودند. من یک مثال بزنم، از نظر روانشناسی ورزش، برزیلی‌ها فکر می‌کردند به فینال جام جهانی می‌روند و دیدیم که هفت گل خوردند و باختند. با این همه می‌گویم که پرسپولیس تیم بزرگی است. یک مسئله مهم دیگر هم تماشاگران هستند و آنها این برتری را در مقابل ما خواهند داشت.

سرمربی راه آهن افزود: یک نکته مهم را باید بگویم و آن هم اینکه ما در 16 بازی تنها دو گل زده بودیم و وقتی من آمدم، اعتماد به نفس در تیم ما نبود و امروز تیم ما اعتماد به نفس دارد و باید به این توجه کنیم. من در چشم‌های بازیکنانم اعتماد به نفس را می‌بینم. ما در سه بازی گذشته دو برد به دست آورده‌ایم و فقط در اهواز به استقلال خوزستان باختیم. توجه دارید که استقلال خوزستان در پنج بازی اخیر گلی نخورده و فقط ما به این تیم گل زده‌ایم. من به لیگ انگلیس برمی‌گردم. هیچکس فکر نمی‌کرد لسترسیتی(Leicester City) قهرمان شود و این نشان می‌دهد که هیچ کس نمی‌داند فردا چه اتفاقی می افتد.

او در پاسخ به سوالی درباره ماندن تیمش در لیگ برتر و اینکه حتی در صورت پیروزی تیمش برابر پرسپولیس، در صورت پیروزی ملوان این تیم بازهم سقوط می‌کند و چطور می‌گوید پرسپولیسی‌ها از تیمش می‌ترسند، گفت: پرسپولیس از ما نمی ترسد. پرسپولیس می‌ترسد جام را از دست بدهد. آنها احتمال دارد با برتری دو بر صفر هم قهرمان نشوند اما درباره ملوان باید بگویم که بله، ما باید ببریم و به آن بازی هم توجه کنیم.

توپالیدیس درباره احتمال حضورش در راه آهن در فصل آینده بیان کرد: فعلا فقط درباره بازی فردا باید صحبت کنیم. وی درباره غایبان تیمش در بازی فردا هم گفت: ابراهیمی و عباس زاده به دلیل مصدومیت غایب هستند.

سرمربی راه آهن در پایان اضافه کرد: یک مثال بزنم که وقتی در یونان مربی بودم، با اوکراین بازی داشتیم و باید در آنجا به میدان می رفتیم. همه فکر می کردند شوچنکو(Andriy Shevchenko) ما را گل باران می کند ولی این اتفاق نیافتد. اگر ما 10 بار با پرسپولیس بازی کنیم احتمالا 9 بار می‌بازیم ولی فردا می‌توانیم ببریم چون یک بازی است.

در اواخر این نشست خبری چند خبرنگار به سرمربی راه آهن بابت اظهاراتش درباره پرسپولیسی ها انتقاداتی را مطرح کردند که فرشاد کرمی و مهدی یکتا ضمن پاسخ به آنها اعلام کردند که برخی اظهارات پرسپولیسی‌ها دور از حرفه‌ای‌گری و احترام گذاشتن به رقیب بوده است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir