مهاجم تیمور شرقی به سپاهان پیوست!
مهاجم آسیایی به تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان پیوست.

'پدرو هنریکه اولیویرا' که دو ملیتی محسوب می‌شود با نام کامل 'پدرو هنریکه الیویرا کورتس گوئیس' متولد ۱۷ ژانویه ۱۹۹۲ در سائوپائولو برزیل است. وی دارای قدی معادل ۱۸۳ سانتی متر بوده و پست تخصصی او مهاجم است.

پدرو ۲۴ ساله فوتبال خود را از سال ۲۰۰۴ و در تیم جوانان سائوپائولو(São Paulo) آغاز کرد و پس از سه سال بازی در این باشگاه در سال ۲۰۰۸ به تیم جوانان گرمیو(Grêmio Foot-Ball Porto Alegrense) نقل مکان کرد. وی در سال ۲۰۱۱ فوتبال خود در رده بزرگسالان را آغاز کرد و در تیم های مختلف برزیلی از جمله موگی میریم(Mogi Mirim Esporte Clube)، 'اوبرابا'، 'سانتاکروزنس' و 'پترولینا سوشال' به بازی پرداخت.

پدرو در سال ۲۰۱۴ قاره آسیا را برای ادامه دوران حرفه‌ای فوتبال خود انتخاب کرد و به تیم المسیمیر قطر(Al-Mesaimeer) پیوست و با درخشش در این تیم توانست در پایان لیگ با انجام ۱۲ بازی و زدن ۹ گل عنوان آقای گلی لیگ قطر را به خود اختصاص دهد. سپس در سال ۲۰۱۵ به تیم العروبة عمان(Al-Oruba) پیوست و پس از آن نیز به عضویت تیم 'PKNS FC' مالزی درآمد و در این تیم نیز خوش درخشید و توانست در ۱۳ بازی هشت گل به ثمر برساند. پدرو همچون روال گذشته سال بعد تیم خود را تغییر داد و در سال ۲۰۱۶ به تیم ایرفورس سنترال تایلند(Air Force Central) پیوست.

اما نکته جالب در مورد پدرو هنریکه برزیلی اینکه او در ۳ دسامبر ۲۰۱۳ توانست پاسپورت جمهوری دموکراتیک تیمور شرقی را دریافت کرده و ملیت آسیایی برگزیند و از این رو وی به عنوان بازیکن دو ملیتی برزیلی - تیمور شرقی به حساب می آید و از او به عنوان سهمیه آسیایی استفاده می شود.

وی چهار بازی برای تیم ملی زیر ۲۳ سال تیمور شرقی انجام داده است و موفق به زدن یک گل نیز شده است. پدرو پس از انجام توافقات لازم با عبدالله ویسی با عقد قراردادی یک ساله به تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان پیوست.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir