پیشکسوت فوتبال کشورمان می گوید از آنجایی که دوستان و آشنایان زیادی را در سال ۹۵ از دست داد و عزادار خیلی‌ها شد، این سال به نوعی بدترین سال زندگی‌اش بود.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، مرتضی یکه مهاجم سابق تیم ملی کشورمان و باشگاه استقلال از جمله پیشکسوتان کم حاشیه و کم حرف و حدیث فوتبال است که کمتر هم از او خبری در رسانه‌ها هست. وی در گفتگویی متفاوت و با حال و هوای نوروزی در خصوص برخی از مسائل مربوط به خودش و همچنین حال و هوای سال ۹۵ برای فوتبالی ها توضیحاتی ارائه داد.

* : سال ۹۵ چطور گذشت و به اهداف و آرزوهای‌تان در این سال رسیدید؟
- : به جرات می گویم سال ۹۵ بدترین سال زندگی‌ام بود.

* واقعا؟ چرا؟
- به لحاظ مسائل اقتصادی برایم اصلا خوب نبود و شرایط جالبی نداشتم. اما به این دلیل از سال ۹۵ گله ندارم. گله من از سال ۹۵ به خاطر از دست دادن دوستان و آشنایان بسیار زیادم بود که همه را در این سال از دست دادم. این تنها مختص به من نبود. شما یک نگاهی به آمار شخصیت های مهمی که در سال ۹۵ دنیا را ترک کردند بیندازید تا خودتان هم به حرف من برسید.

* از سال ۹۶ چه انتظاری دارید و دوست دارید در سال جدید چه اتفاقاتی برای شما بیفتد؟
- ای کاش همه مردم کشورم در سال ۹۶ سلامت باشند و ان شاءالله بیماری و مرگ دور مردم کشورم را خط بکشد.

* البته مرگ که حق است و اجتناب ناپذیر. بالاخره دیر یا زود هر انسانی را به کام خود فرو می‌برد.
- بله من هم در این مورد شکی ندارم. مرگ از رگ گردن هم به انسان نزدیک تر است. منظور من مرگ های زودهنگام و غیر منتظره است. متاسفانه دور و بر ما پر شده از مرگ های غیر منتظره برای افرادی که اصلا سن شان به مرگ نمی‌خورد. این است که انسان را اذیت می‌کند.

* هیچ آرزوی شخصی برای خودتان در این سال ندارید؟
- قطعا من هم هدفم این است که در سال جدید بیشتر از سال گذشته تلاش کنم تا در کار و مسائل اقتصادی پیشرفت کنم و حاشیه امنیت بیشتری برای خانواده ام‌ایجاد کنم.

* با شنیدن نام عید اولین چیزی که به خاطر انسان می‌رسد عیدی است. آیا هیچ عیدی هست که شما در طول زندگی‌تان از فرد خاصی گرفته باشید و خاطره آن در ذهن تان نقش بسته باشد؟
- من اصلا جوانی نکردم بخواهم عیدی بگیرم. متاسفانه در دوران نوجوانی پدرم را از دست دادم و در همان جوانی بزرگ شدم و پیر شدم. بعد از درگذشت پدرم خودم شدم بزرگ خانه و عیدی بده شدم. ولی همیشه هنگام سال تحویل مرحوم مادرم صورت مرا می بوسید و عید را تبریک می گفت و فکر می‌کنم این بهترین عیدی‌هایی بود که گرفته بودم.

* به کدام یک از سین های سفره هفت سین بیشتر علاقه دارید؟
- سیب را بیشتر از همه دوست دارم. برای من عید و غیر عید ندارد و هر روز یک سیب می‌خورم.

* عید امسال جای چه کسی سر سفره هفت سین خالی بود؟
- سال‌ها است که جای خالی پدر و مادرم را سر سفره هفت سین احساس می‌کنم.

* میانه شما با مسافرت در عید چطور است؟
- عاشق مسافرت رفتن هستم... البته اگر پولش باشد. (با خنده ادامه می دهد) اگر می‌خواهید امتحان کنید همین الان ده میلیون تومان به من بدهید و ببینید یک هفته بعد کجا هستم. از آنجا به شما زنگ می‌زنم.

* عجیب ترین خبری که در سال ۹۵ شنیدید چی بود؟
- فوت مرحوم حبیب زرین نام که هنوز هم باور نکردم. بعضی مرگ ها غیر قابل باور است. سال ۹۴ مرگ احدی این حالت را داشت و سال ۹۵ هم حبیب زرین نام خدا بیامرز.

* با کسی قهر هستید؟
- من و قهر؟ اصلا این وضعیت «قهر» در مغز من از اول جاگذاری نشده بود و من با این وضعیت بیگانه هستم.

* بهترین روز سال ۹۵ برای شما کدام روز بود؟
- در سال ۹۵ اصلا روز خوب نداشتم که بهترین داشته باشد. بهترین روزهای من در این سال روزهای معمولی بود که اتفاق بدی برایم نیفتاد.

* دروغ سیزده می گویید؟
- محمد دادکان رییس فدراسیون فوتبال می شود.

مهر

450