گزارش زنده؛ پرسپولیس 1 - پیکان 0
شاگردان برانکو که دیدار پایانی سال 95 و دیدار ابتدایی سال 96 را با شکست به پایان رسانده اند اکنون امیدوارند برابر پیکان به بحران کوچکی که درگیر آن شده اند پایان دهند.


برانکو در بازی امروز فرشاد احمدزاده را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت و رامین رضاییان نیز با تصمیم کادرفنی از جمع این تیم کنار گذاشته شده است. با این شرایط او امیدوار است بتواند طلسم شکست ناپذیری مجید جلالی را امروز در استادیوم آزادی بشکند و موفق به پشت سر گذاشتن این خوان سرنوشت ساز شود.
با گزارش لحظه به لحظه این دیدار و حواشی آن خبرنگار ورزش سه را در استادیوم آزادی همراهی کنید.


استادیوم آزادی              تماشاگر: 45 هزار نفر
داور: سیدمهدی سیدعلی         کمک داوران: سجاد طوری و سعید ظهیری

 

 


پرسپولیس:

 

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، صادق محرمی، محسن ربیع خواه، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان، سروش رفیعی، مهدی طارمی و وحید امیری 
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 


پیکان تهران:


 

رحمان احمدی، یزدانی، صادقی، شیری، قاسمی، کریمی، بارانی، عاشوری، ابراهیمی، نعمتی و گادوین منشا
سرمربی: مجید جلالی

 

 

شرح گل

 

 

پرسپولیس یک پیکان 0: (دقیقه 56، علی علیپور): فرار علیپور از تله آفساید و در ادامه حرکت عرضی او با شوتی فوق العاده و دور از دستان رحمان احمدی گل اول پرسپولیس را رقم زد.

 

 

 

شرح نیمه اول:

 


پرسپولیس مطابق انتظار بازی را خوب شروع کرد و موفق شد با حرکات ترکیبی بین مسلمان، طارمی، امیری و سروش رفیعی خطرات زیادی روی دروازه پیکان شکل دهد اما پیکان در سمت مقابل با استفاده از سرعت بالای گادوین منشا و قدرت تمام کنندگی این بازیکن یک خطر بزرگ برای سرخپوشان در نیمه اول محسوب می شد که هر بار پا به توپ شد موقعیت مناسبی روی دروازه بیرانوند شکل گرفت.
مهدی طارمی مطابق دیدارهای گذشته فرصت های مناسبی برای باز کردن دروازه به دست آورد که سرخابی های سابق مانع بزرگی بر سر راه او شکل دادند و امیرحسین صادقی و رحمان احمدی با واکنش های به موقع خود باعث شدند تا آقای گل فعلی لیگ در حسرت گل در نیمه اول باقی بماند.
نیمه اول بازی اما بیشتر تحت تاثیر پاس های اشتباه پرتعداد بازیکنان دو تیم و خصوصا پرسپولیسی ها در میانه میدان بود و ارسال های صادق محرمی و وحید امیری نیز نتوانست چاره ساز این تیم برای به دست آوردن راه دروازه رحمان احمدی باشد تا نیمه اول با نتیجه بدون گل خاتمه یابد.

 

 

 

دقایق حساس

 

 

دقیقه 4: ضربه مهدی طارمی به قصد باز کردن دروازه رحمان احمدی از درون محوطه جریمه با برخورد به مدافع پیکان برگشت داده شد.

دقیقه 3: فرار گادوین منشا از سمت راست دفاعی پرسپولیس و ارسال عرضی فوق العاده او با دخالت بیرانوند راهی به دروازه سرخپوشان نیافت.

دقیقه 9: ارسال از سمت راست از روی ضربه ایستگاهی به سیامک نعمتی رسید اما این بازیکن با ضربه سر و بدون اینکه مزاحمی داشته باشد نتوانست دروازه بیرانوند را باز کند و ضربه اش با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه 11: ارسال بلند برای طارمی با دخالت ناقص رحمان احمدی بار دیگر توپ را نصیب طارمی کرد که اینبار جسارت دروازه بان سابقا ملی پوش پیکان مانع از باز شدن دروازه این تیم شد.

دقیقه 15: بار دیگر ضربه ایستگاهی از سمت راست برای پیکان که اینبار علیرضا بیرانوند با خروج و دفع توپ مانع از ضربه زدن بازیکن پیکان شد.

دقیقه 19: یک ضربه فوق العاده و سر ضرب از مهدی طارمی با چرخش و نشانه دروازه پیکان به دنبال باز کردن دروازه حریف بود با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 20: اشتباه محرز بیرانوند روی پرتاب اوت پیکانی ها می توانست دروازه پرسپولیس را با خطر جدی مواجه کند که با خوش شانسی گلر پرسپولیس توپ با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه 26: فرار وحید امیری به درون شش قدم و ارسال پاس زمینی او برای طارمی، با ضربه این بازیکن و تکل امیرحسین صادقی راهی به دروازه نیافت. طارمی روی ضربه برگشت نیز اینبار از زاویه بسته اقدام به باز کردن دروازه پیکان کرد که اینبار هم صادقی با سینه مانع باز شدن دروازه تیمش شد.

دقیقه 37: در حالی که بازیکنان دو تیم به گمان خطا روی صادق محرمی ایستاده بودند، داور بازی با آوانتاژی به موقع به سروش رفیعی اجازه پیش روی داد که در نهایت پاس او به امیری و ارسال این بازیکن برای علیپور راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 40: ضربه از پشت محوطه جریمه گادوین منشا با قدرت و البته دقت کم از فضای بالای دروازه بیرانوند عبور کرد.

دقیقه 43: ارسال ضربه ایستگاهی برای گادوین منشا با کنترل توپ و ضربه او همراه شد که توپ با برخورد به مدافع پرسپولیس و در ادامه دست او با اعتقاد پیکانی ها یک ضربه پنالتی بود که سیدمهدی به عنوان داور این بازی با قاطعیت دستور ادامه بازی داد.

دقیقه 51: ارسال ضربه ایستگاهی از مسلمان با ضربه سر ناقص علیپور که دروازه را اشتباه گرفته بود راهی به چارچوب نیافت.

 



نکات بازی:

 


* دیدار رفت دو تیم با تساوی بدون گل خاتمه یافت تا مجید جلالی همچنان موفق به شکست ناپذیری برابر برانکو ایوانکوویچ شود.
* گادوین منشا و مهدی طارمی؛ تقابل آقای گل‌های فعلی لیگ برتر را در این دیدار رقم خواهند زد و باید دید مدافعان کدام تیم عملکرد بهتری برای متوقف کردن حریف خواهند داشت.
* فرشاد احمدزاده در این دیدار به دلیل مصدومیت غایب است و در سمت مقابل نیز مرتضی آقاخان به دلیل مصدومیت قادر به همراهی پیکان نیست.
* پرسپولیس در آخرین دیدار خود در استادیوم آزادی در 18 اسفند مقابل استقلال خوزستان با گل مهدی طارمی به برتری رسیده است.
* بازیکنان پرسپولیس ساعت 17:10 دقیقه وارد استادیوم شدند و این در حالی بود که برخی هواداران با حضور در تونل منتهی به رختکن موفق شدند با آنها عکس یادگاری بگیرند.
* بازیکنان پیکان لحظاتی بعد از پرسپولیسی ها وارد استادیوم شدند و بلافاصله وارد رختکن تیم میهمان شدند.
* بازیکنان پیکان با حضور در استادیوم با گرمکن وارد چمن شدند و لحظاتی به بررسی شرایط بازی پرداختند. این در حالی بود که هواداران پرسپولیس که در ساعت 17:30 دقیقه تعداد آنها به کمتر از 6هزار نفر می رسید با شعارهای خود قصد تضعیف روحیه پیکانی ها داشتند.
* داوران بازی ساعت 17:55 با حضور در چمن به گرم کردن خود در میانه زمین و در خط عرضی زمین پرداختند.
* علیرضا بیرانوند و دیگر دروازه بانان پرسپولیس اولین نفری بودند که از جمع پرسپولیس وارد چمن شدند و به شدت مورد استقبال هواداران خود قرار گرفتند. بیرانوند زیر نظر پانادیچ به گرم کردن خود پرداخت.
* دقیقه 24 هواداران پرسپولیس یاد و خاطره هادی نوروزی، کاپیتان فقید خود را زنده نگه داشتند و به تشویق این بازیکن پرداختند.
* علی اکبر طاهری و حمیدرضا گرشاسبی، دو عضو هیات مدیره به همراه ترکاشوند، معاون مالی این باشگاه در جایگاه ویژه حاضر شده اند.

 

منبع: ورزش سه