پرسپولیس حیف شد
کارشناس فوتبال به ارزیابی عملکرد تیم های لیگ برتری و تیم ملی کشورمان پرداخت.

جوانگرایی استقلال کار منصوریان نبود

مجتبی تقوی در خصوص عملکرد تیم پرسپولیس در لیگ شانزدهم اظهار کرد: من پیش از آغاز نیم فصل دوم پیش بینی کرده بودم که تیم پرسپولیس به مقام قهرمانی لیگ دست پیدا می کند، هر چند معتقدم این تیم در نیم فصل دوم حیف شد و نتوانست عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد.وی افزود: در پرسپولیس حدود 10 بازیکن ثابت هستند و هیچ گونه نیروی کمکی و چرخشی در این تیم وجود ندارد، بازیکنانی مثل سید جلال حسینی، حسین ماهینی، کمال کامیابی نیا و مهدی طارمی در پرسپولیس بدون جانشین هستند و مدیران این باشگاه در تقویت تیم در نیم فصل دوم ناکام ماندند.


کارشناس فوتبال ادامه داد: بازیکنان پرسپولیس در نیم فصل دوم از شادابی و طراوت لازم برخوردار نبودند و اگر این تیم تقویت می شد می توانست در لیگ قهرمانان آسیا برای کشورمان افتخار آفرینی کند.


تقوی همچنین با اشاره به عملکرد تیم تراکتورسازی تبریز در لیگ شانزدهم گفت: به نظر من تراکتورسازی تیم شایسته ای است اما از زمانی که سروش رفیعی از این تیم جدا شد نتوانست کیفیت قابل قبول خود را نشان دهد، رفیعی یکی از بازیکنان تاثیرگذر تراکتورسازی بود که پاس گل های زیادی به مهاجمان این تیم داد و رفتن او ضربه مهلکی به شاگردان امیر قلعه نویی زد.


وی افزود: بازیکنان خارجی این تیم یعنی جاسم کرار و ادینیهو در فصل جاری از کیفیت متوسطی برخوردار بودند و بهتر است کادرفنی تراکتورسازی بازیکنان ایرانی را جایگزین این دو نفر کند.


کارشناس فوتبال در مورد عملکرد تیم استقلال در لیگ شانزدهم تصریح کرد: هر چند استقلال در نیم فصل دوم به جوانگرایی روی آورد اما این جوانگرایی تدبیر منصوریان و کادرفنی استقلال نبود و تنها به دلیل حکم فیفا مبنی بر محرومیت آبی پوشان از نقل و انتقالات چنین اقدامی انجام شد.


وی ادامه داد: پس از محرومیت استقلال از نقل و انتقالات، منصوریان اعلام کرد که به اجبار در تیمش جوانگرایی را آغاز می کند. بازیکنان جوان استقلال از بازی با نفت آبادان نشان دادند اگر فوتبال ما به سمت جوانگرایی برود پیشرفت می کند، در حالیکه در نیم فصل دوم به تیم استقلال شادابی و انگیزه تزریق شد، پرسپولیس سقوط کرد.


تقوی با انتقاد از اخراج رامین رضاییان از تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: با اینکه در جریان جزئیات اختلاف برانکو و رضاییان نیستم اما به نظر من برانکو با اخراج رضاییان مرتکب اشتباه عجیبی شد. سرمربی کروات پرسپولیس بهترین مدافع راست حال حاضر ایران را اخراج کرد، این در حالی بود که رضاییان بارها بابت اشتباهش عذرخواهی کرده بود.


وی افزود: در نهایت علی پروین اسطوره باشگاه پرسپولیس از برانکو درخواست کرد تا رضاییان را ببخشد اما زخم کهنه ای که میان این دو نفر بود مانع شد و او باز هم نپذیرفت، ای کاش برانکو به احترام علی پروین بازیکن خاطی تیمش را با بزرگواری می بخشید. به نظر می رسد کادرفنی پرسپولیس با عدم بخشش رامین رضاییان درصدد است کاری کند که بازیکنان در فصل آینده تیم را دچار حاشیه و هیاهو نکنند.


کارشناس فوتبال در مورد عملکرد تیم ملی کشورمان در رقابت های مقدماتی جام جهانی روسیه گفت: خوشبختانه تیم ملی در بازی های اخیر خود احساسی بازی نکرد و توانست با یک برنامه ریزی خوب برابر تیم های ملی قطر و چین به پیروزی برسد. برخی از سبک بازی مقتصدانه تیم ملی کشورمان انتقاد می کنند اما به اعتقاد من، تیم ملی نمی تواند تمام ویژگی های تیمی قدرتمند را یکجا داشته باشد.


وی در پایان ادامه داد: هسته اصلی فوتبال کشورهای اروپایی باشگاه ها هستند اما فوتبال ایران تیم ملی محور است، ما می توانیم با الگو گرفتن از کشورهای صاحب فوتبال جهان هر سال حدود چهل بازیکن در سطح تیم ملی داشته باشیم. اگر به درآمدزایی باشگاه های کشورمان به صورت ویژه توجه کنیم به طور حتم فوتبال ما در مسیر رشد و ترقی قرار خواهد گرفت.

 

منبع: باشگاه