ویژگی های جالب جامی که پرسپولیسی ها گرفتند! عکس
جام قهرمانی که تیم پرسپولیس در لیگ برتر دریافت کرد ویژگی های جالبی داشت که در ادامه درباره آن خواهید خواند.

جام قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر چه ویژگی داشت؟

مراسم قهرمانی شانزدهمین دوره لیگ برتر  برگزار شد و جام قهرمانی مسابقات به بازیکنان پرسپولیس اهدا شد.

همان طور که پیش از این در خبرها آمد برای تیم قهرمان امسال لیگ برتر جام و مدال های ویژه طراحی شده بود که پس از جام حذفی سال گذشته برای دومین بار پیاپی این اتفاق رخ داد.

طراحی جدید جام های لیگ برتر و حذفی باعث شده است اهدای جام های گلدانی سنتی به تاریخ بپیوندد و طرح اختصاصی لیگ ایران جایگزین شده و نمادی برای فوتبال ایران باشد، البته در صورتی که این طرح تولید شده دائمی شود و با شاهد تغییرات چندین باره در جام هیچ مسابقاتی نباشیم.

جام اهدا شده به پرسپولیسی ها با الهام از شمایل زره سرباز و خلیج فارس از جنس طلا و کروم بوده و ۲۰ میلیون تومان برای تهیه آن هزینه شده است.


جام قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر

جام قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر

 

فرهد طراح کاپ، مدال و استیج قهرمانی جام حذفی سال گذشته و لیگ برتر امسال در این باره  گفت: با توجه به اینکه سال گذشته پس از رونمایی و اهدای کاپ جام حذفی با بازخوردهای مناسبی از طرف هموطنان روبرو شدیم از همان زمان تصمیم به طراحی و ساخت کاپی در خور لیگ حرفه ای فوتبال ایران در دستور کار قرار گرفت و با بررسی آلترناتیو های مختلف مدل های اولیه آن طراحی و ساخته شد که در نهایت به کاپی که امروز مشاهده کردید، رسیدیم.

وی ادامه داد: ایده اولیه از همان ابتدا با موضوع خلیج فارس و دفاع از آرمانهای ملی کلید خورد. کانسپت اصلی کاپ برگرفته از سرباز ایرانی دوران باستان با پوشش زره جنگی که نشان خلیج فارس را در سینه خود جای داده و آماده دفاع و حفاظت از هویت خود است را به تصویر میکشاند. هندسه قسمت فوقانی کاپ و پوسته دوم نیز تماما سعی بر آن دارد تا به نحوه هرچه بهتر نگاه ها را به قلب کاپ و نماد خلیج فارس معطوف نماید. در طراحی کاپ کاملا سعی بر آن بوده تا حجم کلی به ساده ترین شکل ممکن مفهوم کلمه جام را نزد مخاطب تداعی نماید. دسته کاپ بر خلاف تمام کاپ های متداول در قسمت پشت کاپ تعبیه شده تا رخ و نمای اصلی کاپ به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: 90tv.ir