فوتسال بانوان
دیدار دو تیم ایران و ژاپن در مرحله فینال فوتسال بانوان قهرمانی آسیا با نتیجه2 بر 1 به سود ژاپن به پایان رسید.
 
 
تیم ملی فوتسال بانوان در مرحله فینال رقابت های قهرمانی آسیا به مصاف تیم ژاپن رفت. ژاپن در حالی عنوان قهرمانی آسیا را دارد که ایران اولین بار است راهی فینال این مسابقات شده است.

 تیم ملی فوتسال ایران در شرایطی به مصاف ژاپن رفت که این بازی مورد استقبال قرار نگرفت و بیشتر سالن خالی از تماشاگر بود البته طرفداران ژاپنی تیم خود را با نظم خاصی تشویق می کردند و تماشاگران کره ای هم با در دست داشتن پرچم ایران در سالن ملی پوشان ایران را مورد تشویق قرار دادند.

*نیمه اول: ایران1 - ژاپن0

تیم ملی فوتسال بانوان ایران این بازی را با قدرت آغاز کرد و در دقیقه سه مسابقه نسیمه غلامی اولین گل ایران را به ثمر رساند تا ایران یک بر صفر از قهرمان آسیا پیشی بگیرند. پس از این گل حملات تیم ژاپن بر روی دروازه ایران شدت یافت اما فرزانه توسلی بازیکنان ژاپن را از رسیدن به گل ناکام گذاشت تا پس از فشارهای اول مسابقه، بازی در اواسط نیمه اول در میان زمین بین دو تیم ادامه یابد و بازی بیشتر شکل تدافعی به خود بگیرد.

در ادامه این مسابقه سهیلا ملمولی 5 دقیقه مانده به پایان نیمه اول برخورد شدیدی با بازیکن شماره 8 ژاپن داشت که از ناحیه گردن دچار مصدومیت شد و با برانکارد از زمین بیرون رفت. اولین کارت زرد این بازی به بازیکن شماره 4 ژاپن رسید.

در اواخر نیمه اول این مسابقه بازیکنان ایران موقعیت خطرناکی را بر روی دروازه ژاپن ایجاد کردند اما این موقعیت به گل تبدیل نشد و در نهایت با تک گل غلامی و عملکرد درخشان بانوان پرافتخار ایران این نیمه به نفع ملی پوشان به پایان رسید.

*نیمه دوم:ایران0 - ژاپن1

ملی پوشان ایران پیش از آغاز نیمه دوم برای شکست ژاپن هم قسم شدند و با ایجاد حلقه اتحاد با شعار یا زهرا نیمه دوم را آغاز کردند. ژاپن که با نتیجه نیمه اول چیزی برای از دست دادن نداشت این نیمه را هجومی آغاز کرد و تنها هفت دقیقه پس از آغاز این نیمه، بازیکن شماره 6 ژاپن گل تساوی بازی را به ثمر رساند. پس از این گل مسابقه تهاجمی تر شد و حتی در لحظاتی بازیکنان به بازی خشن روی آوردند که در دقیقه 29 فاطمه اعتدادی کارت زرد از داور گرفت.

ایران که پیش از این در هیچ مسابقه ای دروازه اش باز نشده بود،‌ سد سنگینی را برای ژاپنی ها ایجاد کرد و بازی قدرتمند ملی پوشان چاره ای برای تیم ژاپن نگذاشت تا تنها با شوت های از راه دور شانس خود را برای بازکردن دوباره دروازه ایران امتحان کنند. بازی هر چقدر به دقایق پایانی نزدیک تر می شد تهاجمی تر ادامه پیدا می کرد و در دو دقیقه مانده به پایان وقت قانونی توپ و زمین بیشتر در دست ملی پوشان ایران بود و چندین حمله پی در پی را روی دروازه ایران انجام داد اما در نهایت این مسابقه با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

*وقت اضافه: ایران0 - ژاپن1

در وقت اضافه اول ایران بازی را تهاجمی شروع کرد و حتی یک موقعیت صدرصد گل داشت که نتوانست از آن استفاده کند. بازیکنان ژاپن هم بازی را محکم آغاز کردند و یک موقعیت خطرناک را روی دروازه ایران به وجود آوردند اما بانوان ملی پوش ایران اجازه ندادند که این فرصت به گل برای تیم حریف تبدیل شود. این وقت اضافه با حساسیت زیادی بین دو تیم ادامه یافت و در نهایت بدون آنکه گلی از خط دروازه ها عبور کند به پایان رسید تا شاید در نیمه دوم وقت اضافه تکلیف تیم قهرمان مشخص شود.

مابین دو وقت اضافه،‌ خسوس نکاتی را به مظفر یادآوری کرد و ملی پوشان خود را برای وقت اضافه دوم آماده کردند.

در وقت اضافه دوم در حالی که سه دقیقه از بازی گذشته بود بازیکن ژاپن برروی نیلوفر اردلان خطا کرد و از داور کارت زرد گرفت و زمانی که تنها دو دقیقه تا پایان مسابقه مانده بود بازیکن شماره 5 ژاپن دومین گل تیمش را به ثمر رساند تا نتیجه بازی ایران و ژاپن در تورنمنت پرتغال تکرار شود. با شکست 2 بر 1 برابر ژاپن، فوتسال بانوان ایران به مدال نقره بازیهای داخل سالن آسیا رسید .



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
تیم ملی فوتسال بانوان ایران راهی فینال شد
فالکائو در رینگ بوکس+ عکس
ملی‌پوشان والیبال مقابل کوبا سفید می‌پوشند
ترکیب رویایی رئال در خطوط هافبک و حمله+ عکس
قوچان نژاد به دنبال تیم جدید