برگزاری جلسه دوباره
کی‌روش، کفاشیان و تاج دوباره فردا (شنبه) جلسه تشکیل می‌دهند.
پس از به نتیجه‌ نرسیدن جلسات میان سرمربی تیم ملی و روسای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، بر سر موضوع هماهنگی برنامه‌های تیم ملی و مسابقات باشگاهی در روزهای اخیر جلسه دیگری فردا (شنبه) به دستور علی کفاشیان میان او و کارلوس کی‌روش و مهدی تاج برگزار می‌شود.

 پیش از این در سه جلسه گذشته که یکی از آنها میان دستیاران کی‌روش و تاج، دیگری میان کفاشیان، کی‌روش و تاج؛ آخرین جلسه هم با حضور کی‌روش، بهروان و علی کاظمی برگزار شده بود، متاسفانه تفاهم و نتیجه‌ روشنی میان آنها حاصل نشد و اکنون در شرایطی که تاج به صراحت گفته درخواست‌های کی‌روش به گونه‌ای است که هیات رییسه سازمان لیگ و باشگاه‌ها باید در این باره نظر بدهند، کفاشیان دستور داده تا جلسه دیگری میان او، کی‌روش و تاج شکل گیرد.

بحث بر سر اولویت گذاری جامعه فوتبال در اجرای برنامه‌های عادی است که باید تصمیم بگیرند یا برگزاری مسابقات باشگاهی داخلی و خارجی طبق روال معمول گذشته را فدای اجرای برنامه‌های تیم ملی کنند و یا مسابقات را طبق روال سال‌های گذشته برگزار کرده و از کی‌روش خواسته شود تا خودش و برنامه‌های تیم ملی را با برنامه‌های مسابقات باشگاهی هماهنگ کند.

آنچه مشخص است و در نتیجه‌ چند جلسه گذشته روشن بوده گرفتن موافقت چهار باشگاه استقلال، سپاهان، تراکتورسازی و فولاد برای گذشتن از حق خودشان به خاطر تیم ملی است اگر این باشگاه‌ها و در اصل متولیان آنها موافقت کنند که امسال در رقابت‌های فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا و البته فقط در چند بازی‌ از این رقابت‌ها از بازیکنان ملی‌پوش خود چشم بپوشند و همین طور این کار را در جام حذفی هم انجام دهند، تمام مشکل تیم ملی و سازمان لیگ حل می‌شود، اما از شواهد ، قرائن و همین طور موضع گیری‌های پیشین مسئولان و مربیان برخی از این باشگاه‌ها پیداست که بعید است آنها تن به چنین درخواستی بدهند.

به صورت شفاف، ساده و روشن به این نتیجه‌ می رسیم که باز دولت باید برای حل این موضوع تصمیم نهایی را بگیرد. هر چهار باشگاه استقلال، سپاهان ، تراکتورسازی و فولاد، مستقیم یا غیر مستقیم وابسته به دولت هستند و از طرفی متولی تیم ملی هم به نوعی دولت‌ها هستند. بنابراین باز هم مسئولان دولتی هستند که باید تصمیم نهایی را گرفته و تکلیف تیم ملی و باشگاه‌ها را در این جدال روشن کند.

با وجود این که سه جلسه میان مربیان تیم ملی و مسئولان سازمان لیگ برگزار شده و جلسه چهارم دیگری هم در پیش است، اما با این حال بعید به نظر می‌رسد مهدی تاج ، رییس سازمان لیگ زیر بار درخواست کی‌روش برای برگزار نکردن جام حذفی یا برگزاری آن بدون حضور ملی‌پوشان برود و به احتمال فراوان اگر فردا کی‌روش کوتاه نیاید، شاهد تفاهم روشنی در پایان جلسه آتی نخواهیم بود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
واکنش دایی درباره سکته‌اش
رستوران زنجیره‌ای پرسپولیس شنبه در شیراز افتتاح می شود
ورزشی برای مقابله با جاذبه زمین+ تصاویر
خالكوبی بازیكن جدید پرسپولیس+ عكس
جریمه نقدی دو تیم لیگ برتری