ایران
پایگاه‌خبری GMS تیم ملی ایران را یکی از تیم‌های کم‌شانس جام جهانی 2014 برزیل اعلام کرد.
 تیم‌های بزرگ دنیا در تلاش برای قطعی کردن صعود خود به جام جهانی برزیل هستند. اما اگر این تیم‌های بزرگ نتوانند صعودشان را به جام جهانی قطعی کنند، چه تیم‌هایی جایگزین آنها خواهند شد.

سایت GMS یکی از سایت‌های معتبر فوتبال انگلیس، پنج کشور حاضر یا در حال صعود به جام جهانی 2014 را بررسی کرده است که به احتمال زیاد تیم‌های ضعیف جام خواهند بود. در این فهرست نام تیم ملی ایران نیز که صعودش را به عنوان تیم نخست به جام جهانی قطعی کرده است، نیز به چشم می‌خورد.

1-اتیوپی رتبه در فیفا 102

اتیوپی بیشتر در دوومیدانی مطرح است تا ورزش فوتبال. آنها اکنون شرایط بسیار خوبی برای صعود به جام جهانی 2014 دارند و به احتمال زیاد باید شاهد حضور آنها در جام جهانی 2014 برزیل باشیم.

با وجود آنکه اتیوپی به خاطر بازی دادن به یک بازیکن محروم در بازی برابر بوتسوانا محروم شد، موفق شد در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز میزبان جام‌جهانی 2010 را شکست دهد تا به دور پایانی انتخابی جام جهانی در قاره آفریقا راه یابد. آنها زمانی که در بازی برابر بوتسوانا به یک بازیکن محروم خود بازی دادند، باعث شد تا نتیجه آن دیدار 3 بر صفر به سود حریف تغییر کند تا امیدهای اتیوپی برای صعود به جام جهانی کمرنگ شود. اما آنها موفق شدند در دیداری حساس با نتیجه دو بر یک آفریقای جنوبی را شکست دهند تا مجددا شانسشان برای صعود به جام جهانی افزایش یابد.

آنها در دور پایانی انتخابی جام جهانی 2014 در یک بازی رفت و برگشت باید به مصاف حریف خود بروند. اگر آنها بتوانند با قرعه خوبی مواجه شوند این تیم را در جام جهانی برزیل می‌بینیم.

2- ایران رتبه در فیفا 52

ایران بیشتر به خاطر مسائل هسته‌یی در رسانه‌ها مطرح است تا موفقیت تیم ملی فوتبالش. اما آنها یکی از تیم‌های حاضر در جام‌جهانی برزیل خواهند بود. ایران در انتخابی جام جهانی 2014 موفق شد در دو بازی رفت و برگشت برابر کره‌جنوبی عملکرد خوبی داشته باشد و به برتری برسد تا بتوانند برای چهارمین بار صعودشان به جام جهانی را قطعی کنند.

ایران هیچ‌گاه نتوانسته در جام جهانی از گروه خود صعود کند. مهم‌ترین نتیجه آنها در جام جهانی پیروزی 2 بر یک برابر‌ آمریکا در سال 1998 است. آن بازی تنها پیروزی ایران در تاریخ جام جهانی محسوب می‌شود. ایرانی‌ها امیدوارند در جام جهانی 2014 بتوانند این رکورد را بهبود ببخشند اما روند نا‌امید کننده ایران پس از صعود به جام جهانی 2014 باعث شده است خیلی از هواداران فوتبالدوست‌ ایران نگران تیم ملی کشورشان باشند.

3- مونته‌نگرو رتبه در فیفا 28

پس از آنکه در جام جهانی 2006 با کشور صربستان در قالب یک تیم در جام جهانی شرکت کرد، آنها در جام جهانی می‌توانند به عنوان کشوری مستقل حضور داشته باشند. مونته‌نگرو با جمعیتی 620 هزار نفری توانسته صعود خود را در رده‌بندی فیفا به لطف بازی‌های خوبش در انتخابی جام جهانی داشته باشد. تنها نقطه سیاه کارنامه مونته‌نگرو شکست 4 بر صفر برابر اوکراین در انتخابی جام جهانی است. آنها اکنون رقابت سختی با انگلیس برای صعود به جام جهانی دارند. مونته‌نگرو با ستاره‌هایی نظیر استفان یووتیچ" و "میرکو ووچینیچ" به جام جهانی خواهد رفت. شاید به جای انگلستان".

4-کیپ‌ورد رتبه در فیفا 36

کیپ‌ورد با چند جزیره کوچک در اقیانوس آتلانتیک با جمعیتی کمتر از 500 هزار نفر. اما موفقیت‌های اخیر آنها در فیفا باعث شده است که در رتبه سی‌وششم جهان برسند. فوتبال کیپ‌ورد از سال 2000 پیشرفت خود را آغاز کرد. آنها تا پیش از سال 2000 در رتبه 182 دوم جهان نیز قرار گرفتند اما نتایج خوب در انتخابی جام جهانی باعث شد تا پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

کیپ‌ورد برای صعود به جام جهانی رقیبان سختی مثل کامرون و نیجریه دارند. "میشل پلاتینی" و "داوید سیلوا" دو بازیکنی هستند که اصلیتی کیپ‌وردی دارند.

5- کاستاریکا رتبه در فیفا 42

کاستاریکا نسبت به چهار تیم دیگر در این فهرست عملکرد بهتری در جام جهانی داشته است. آنها حتی در جام جهانی 1990 توانستند به مرحله دوم صعود کنند. جام جهانی 2006 آخرین حضور کاستاریکا در جام جهانی بوده است. آنها پس از پیروزی برابر آمریکا و تساوی برابر مکزیک، شانس زیادی برای صعود به جام جهانی 2014 برزیل دارند. این در حالی است که اکنون سه دیدار تا پایان انتخابی جام جهانی قاره آمریکای‌مرکزی و شمالی باقی مانده است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
کنایه روزنامه انگلیسی درباره تیم ملی ایران!
مدل معروف، دلیل اصلی انتقال اوزیل به آرسنال!
یاران مهدوی كیا، یاران بالاك را شكست دادند
برنامه پخش زنده مسابقات فوتبال از تلویزیون
برنامه 90 و خواهش فردوسی‌پور از شیرینی