کی‌روش
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست مطبوعاتی خود جدیدترین شرایط تیم ملی را تشریح کرد.
"کارلوس کی‌روش" در نشست مطبوعاتی خود اظهار داشت: آقایان البته مسلما در درجه اول خانم ها لطف کردید تشریف آوردید. در درجه اول افتخار دارم دستیار خود را معرفی کنم. خوش آمد می‌گویم به او اعتقاد دارم که اهداف را در تیم ملی دنبال کنیم همان اهداف گذشته را دنبال کنیم. به عنوان بازیکن و دستیار در کنار من بوده و اولین بار در پرتغال با او کار کردم. دآکروز دستیار من است.

وی ادامه داد: وی سال 1994 در کنار تیم ملی بود متاسفانه فرصت حضور در جام جهانی را از دست دادیم. البته الان این فرصت را داریم که بهترین دستآوردها را برای تیم ملی ایران داشته باشیم. به او تبریک می‌گویم موفقیت او نتیجتا موفقیت تیم ملی ایران خواهد بود. این فرصت را به او می‌دهم.

کی‌روش ادامه داد: چند هفته‌ای وقت داریم تا تلاش کنیم کار بسیار دشواری برای آماده‌سازی در جام جهانی داریم. مطمنئا همگی شما بازی‌های لیگ آسیا و اروپا را تماشا کرده‌اید که احتیاجی نیست در مورد تفاوت این دو جام صحبت کنم. تیم نیجیریه بازیکنان بسیار زیادی دارد که در اروپا هستند. بازیکنان آرژانتین تمامی در اروپا هستند. بوسنی هم همین طور بازیکنان زیادی دارند که مشغول بازی در اروپا هستند. دقیقا همان سطح فوتبالی است که می‌خواهیم بازی کنیم نه سطح فوتبال در اسیا،با آن سرعت و بازی‌های فشرده. دقیقا همان دلیلی است که با حداقل برنامه می‌خواهیم با آن سطح رقابت کنیم.

کی‌روش خاطرنشان کرد: مطمئنا برای اجرای این برنامه‌ها احتیاج به گذشتهای زیادی است. گذشت از طرف باشگاه‌ها مربیان و بازیکنان. گذشته از طرف افراد نهادهایی که به ما کمک خواهند کرد. وقتی درباره تیم ملی صحبت می‌کنیم به عنوان سرمربی از تمامی باشگاه‌ها و بازیکنان و مربیان تشکر کنم به خاطر گذشت‌ها. اما یک معنا و دلیلی پشت این برنامه خواهد بود. هدفی که ما در ذهن داریم ساده است و آن این است که با افتخار نماینده ایران باشیم و با کسب موفقیت بازگردیم. سوال ساده‌ای مطرح می‌شود چرا این کار را می‌کنیم بار دیگر می‌گویم به خاطر اینکه شانس تیم ملی را ارتقا بخشیم. برای هواداران افتخار و لذت کسب کنیم. برنامه‌های ما دو دلیل ساده دارد. این دو محور اهداف ما و گذشته‌ها هستند.

سرمربی تیم ملی فوتبال افزود: روز 14 آوریل به آفریقای جنوبی می‌رویم اردوی 3 هفته‌ای داریم. دلیل اینکه این کشور را انتخاب کردیم ساده است چون اولین بازی ما با نیجریه است. به همین منظور اعتقاد داریم اردوی آنجا توانایی به بازیکنان می‌دهد که با فوتبال آفریقای جنوبی آشنا شوند. آنجا برنامه توسعه بخشی و آماده سازی خواهد بود و به بازیکنان داخلی اختصاص دارد. با 22 - 24 بازیکن در آفریقای جنوبی حاضر می‌شویم.می‌دانیم که خارج از ایران بین 7-8 بازیکن در قطر و کویت و کشورهای دیگر داریم. بعد از این اردو چشم به 36 بازیکن خواهیم داشت. سپس از بین 36 بازیکن، نفرات نهایی را انتخاب می‌کنیم. با تمام زحماتی که کشیده شده اردوی اتریش قطعی شده است.با توجه به تمامی مخارج و ارتباطاتی که وجود دارد 4 بازی را در اروپا ببندیم بدون پرداخت هیچ گونه مبالغی از طرف ما. بعد از اردوی اتریش به تهران می‌آییم و پس از آن به برزیل می‌رویم. برنامه‌ریزی که در نظر گرفته‌ایم در یک هفته آینده با 24 بازیکن به آفریقای جنوبی می‌رویم.

وی در مورد اینکه مهم ترین دستاوردش در بازه زمانی حضور در ایران چه چیزی بوده یادآور شد: فکر نمی‌کنم زیاد جالب باشد که درباره دستاوردهای خودم صحبت کنم اما با کمال افتادگی می‌گویم که از بدو ورودم تفاوت‌های زیادی می‌بینیم ایمان دارم که جایگاه پیراهن را ارتقا ببخشیم در آسیا جایگاه نخست را داریم. توانستیم به جام جهانی بدون هیچ شک و شبهه‌ای برویم. صعود خود را به جام ملت‌های اسیا بدون هیچ دردسری انجام دادیم. در چند سال گذشته بازی را انجام دهیم بدون بازیکنان اصلی سایرین شروع می‌کردند به گریه کردن اما هم‌اکنون با تیم دوم خود بازی کردیم و موفق شدیم.در مراسم قرعه‌کشی استرالیا نشسته بودم و نام ایران را به عنوان تیم اول اعلام کردند افتخار کردم اما کاملا رضایت ندارم زیرا کارهای زیادی است که باید انجام دهیم.

کی‌روش در مورد اینکه آیا برای تمدید قرارداد 30 میلیارد تومانی خواسته ای گفت: این مبلغی که گفتی می شود 5 میلیون دلار در سال؟! چه کسی این حرف را زده؟

در این زمان خبرنگاران اعلام کردند که کفاشیان این حرف را زده و کی روش در پاسخ گفت: من حسابدار نیستم که بخواهم این اعداد و ارقام را متوجه شوم! در درجه اول که حائز اهمیت است نمی‌خواهم آینده خود را با هدف حضور در جام جهانی میکس کنم. باید به این جام جهانی به عنوان یک پل نگاه کنیم که برای آینده تیم ملی موفق باشد. نوعی که جام جهانی را ترک کنیم می‌تواند برای جام ملت‌های آسیا تعیین کننده باشد. به نظر من اعتقاد دارم که در رنکینگ فیفا رده اول آسیا هستیم اما بهترین تیم آسیا نیستیم. اعتقاد دارم با در نظر گرفتن روحیه بالای خود شانس بالایی داریم که با مدال از استرالیا بازگردیم. خیلی نارحت‌کننده خواهد بود که از فرصت به وجود آمده استفاده نکنیم و برای قهرمانی آسیا تلاش نکنیم زیرا معتقدم شانس بسیار خوبی برای کسب این عنوان داریم. جام جهانی را در خرداد و تیر تمام کنیم و پس از آن اردوها را کنسل کنیم طبیعتا شانسمان کمتر می‌شود. نمی‌توانیم فراموش کنیم که پس از صعودمان به جام جهانی نسبت به برگزاری اردوها شک و شبهه داشتیم. باید دید از آینده چه می‌خواهید. نوع رفتاری خود را می‌گویم دوست ندارم زیادی قول بدهم افرادی هستند که قول زیاد می‌دهند اما دستاورد زیادی ندارند ترجیح می‌دهم قول ندهم اما دستاورد زیاد داشته ام. درباره قراردادم باید بگویم که چون امروز خنده رو هستم جوابتان را می دهم.

وی افزود: در چند ماه گذشته و پس از صعود به جام جهانی در رسانه‌ها دیدیم که مثل اینکه شما را به شام دعوت می کنند اما نمی گویند کی و کجا؟! الان به یک مرحله دیگر رسیدیم می گویند نمی توانیم شام در خدمت شما باشیم زیرا رستوران گرانی را کی‌روش انتخاب کرده هنوز نگاهی به منو ننداختم اما فکر می کنم پول جوجه کباب هم ندارند. فکر می‌کنم این شکل و شمایل است که با آن روبرو هستیم. به جایی رسیدیم که شفاف می‌گویم هیچ کس نگفته کدام رستوران برویم غذا بخوریم. واقعا این بازی را دوست ندارم زیرا تاکنون هیچ پیشنهادی داده نشده و مهربانانه نیست که بخواهیم در مورد این صحبت کنیم. واقعا تا امروز پیشنهاد واقعی نشده و صحبتی نکرده‌ایم. تنهای چیز یک شایعه است که می‌گویند یک رستوران گران قیمت انتخاب کرده‌ام. مشخص است که در فروردین ماه هستیم که باید تصمیم را برای آینده بگیریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال در خصوص ماجرای جباری گفت: 3 روز پیش تلفنی دریافت کردم از کاپیتان نکونام. تماس گرفت به خاطر اینکه یک میان‌داری داشته باشد و داستان جباری را توضیح دهد. او قصد داشت جلسه‌ای روز یکشنبه در تهران بگذارد در خصوص تصمیمی که جباری در مورد عدم بازی در جام جهانی گرفته است. پنجشنبه گذشته به خاطر درخواست جباری، نکونام با من تماس گرفت و در خواست او را مطرح کرد.مسئله‌ای که مهم بود و به نکونام گفتم این بود که شما به عنوان کاپیتان نباید در این مسائل دخیل باشید. این مسئله راجع به تصمیم جباری است و نباید میان دار باشی.  مشکل شخص بنده در مورد عدم ارتباط برقرار کردن است اما به هر حال باید جباری در درجه اول رئیس فدراسیون فوتبال و نبی را از تصمیمش مطلع می‌کرد. برای صحبت کردن بازیکنانی که می خواهند در تیم ملی باشند 24 ساعته در خدمت هستم از خانواده گذشته ام برای بازیکنانی که می خواهند برای تیم ملی بازی کنند.

وی ادامه داد: وقتی نمی خواهند برای تیم ملی بازی کنند باید با فدراسیون مطرح کنند. اولویت شخص بنده برای بازیکنانی است که می خواهند برای تیم ملی بازی کنند. به نکونام گفتم که به جباری منتقل کند که در درجه اول فدراسیون را ببیند و من هم می خواهم که روز یکشنبه جلسه ای داشته باشیم. اعتقاد دارم که رئیس فدراسیون قبل از هر چیز راجع به تصمیم بازیکن مطلع باشد. همان طور که می دانید این داستان از روزنامه‌ای مطرح شد. دیروز تلفنی از این روزنامه تماس گرفتند که گفتم فردا در این باره صحبت می‌کنم. جباری است که می‌تواند از هدفش صحبت کند. مطمئنا دلایل قوی است اما نمی‌خواهم این دلایل را بدانم زیرا برایم مهم نیست بازیکنی که نمی خواهد بازی کند فرقی ندارد.اما روزنامه باید توضیح بدهد که چرا قبل از اینکه رئیس فدراسیون با خبر بشود خبردار شده بود.

کی‌روش خاطرنشان کرد: متاسفانه برعکس همه جاهای دیگر تبدیل شده به اخلاق رایج. 23 جا داشتیم که همه دوست داشتند بازی کنند اما اینجا برعکس است چرایش را می دانم اما نمی گویم. تنها فردی که باید بگویم در انتخابم اشتباه کردم امید نمازی بود که عذرخواهی می کنم. راجع به بازیکنان صحبت نمی کنم. مطمئن باشید در بازی با نیجریه 11 بازیکن اصلی خودم را خواهم داشت و حتی شده با بازیکنان و شما خبرنگاران هم 11 بازیکن را تشکیل می‌دهم.

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: متاسفانه خداحافظی از تیم ملی اخلاقی است که در حال جا افتادن است و قبلا رحمتی، عقیلی و نمازی این کار را کردند و اکنون نیز جباری این کار را انجام داد. با این اتفاقات دو راه بیشتر پیش‌رو نداریم که گریه کنیم یا بخندیم اما من ترجیح می‌دهم بخندیم و دلیل خنده‌ام این است که نباید ناراحت شویم.

وی افزود: دلیل اینکه لبخند می زنم این است که خیلی راحت تر است کار کردن با افرادی که دوست دارند در تیم ملی باشند. پیشنهاد من این است که راجع به بازیکنانی صحبت کنیم که می خواهند در تیم ملی باشند متاسفانه باید عذر جباری را بپذیریم. اگر به آخرین خبر توجه کنید مطلع شدیم رئیس باشگاه الاهلی حمایت از جباری کرده است و گفته که به تیم ملی برود واقعا چه فداکاری و تشخیصی درستی را از یک شهروند قطری می بینیم و در کتاب خاطراتم یادداشت می کنم از قطر حمایت بیشتری دریافت کردیم تا افراد خودمان!

کی‌روش تاکید کرد: فکر می‌کنم اگر میانگین دوندگی آرژانتین یا فرانسه را با ایران مقایسه کنیم تفاوت چندانی نداریم. سوالی که با آن روبرو هستیم این است که سن و سال مهم نیست بلکه موفقیت اهمیت دارد.چند روز پیش رایان گیگز را دیدم باید آمادگی بازیکن را مورد توجه قرار داد. وقتی به جام جهانی می‌روید با بالاترین سطح فوتبال روبرو هستید. با بهترین تیم‌های دنیا روبرو هستید صحبت از کیفیت نیست زیرا باید کیفیت را داشته باشید آنجا تجربه و آمادگی شما مطرح است. برای حضور در جام جهانی باید بهترین بازیکنان را انتخاب کنیم. جام جهانی جایی برای آموزش نیست. اعتقادم این است که در حال حاضر تعادل خوبی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: این اردوها را تشکیل دادیم و کادر را مشخص کردیم. آب زیاد می تواند گیاه را بخشکاند نمی توانیم در این مدت کار سالیان گذشته را کرد اما تمام تلاش خود را انجام می دهیم که به بهترین نحو ممکن آماده شویم. در حال حاضر تنها بازیکنی که به صورت قطعی قبلا حضور داشت جباری بود که متاسفانه این تصمیم را گرفت. اما می توانم بگویم که پشت پرده تمام تلاش خود را انجام می دهیم که نکونام و منتظری را در اختیار داشته باشیم باید آنها حضور داشته باشند. خودشان هم می دانند که سطح فوتبال کویت کافی نیست و باید برای حضور موفق در جام جهانی در اردو حضور داشته باشند.

کی‌روش یادآور شد: بار دیگر می‌گویم در اردوی آفریقای جنوبی هدف اولیه توسعه و ارتقا سطح کیفی است. برخی بازی‌های دوستانه شاید کمتر از 90 دقیقه باشد تا با آمادگی و شرایط بازیکنان آشنا شوند. باید بسیار هوشیارانه تصمیم بگیرم زیرا تصمیم اشتباه نمازی را نمی خواهم دوباره تکرار کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال در خصوص بازیکنان لژیونر گفت: در حال حاضر آنها تجربه فوتبال بین المللی را به دست می آورند. آن فضایی که بازی های خود را انجام دهیم دقیقا همان سطح بازی های اروپایی است. وقتی بازی‌های اروپایی را می‌بینید دیگر احتیاجی به صحبت نیست. وقتی به این سطح از فوتبال نگاه می کنید دوست ندارم راجع به تفاوت ها صحبت کنم زیرا خیلی واضح است. توقع هواداران این است که تیم ملی با غرور و افتخار در جام جهانی رقابت کند. نهایتا همگی با هم کار کنیم که با قدرت کار کنیم.

کی‌روش گفت: گذشت های بسیار زیاد آنجا لازم است. آن چیزی که می‌تواند همگی را متعهد کند آن هدف والا خواهد بود. بار دیگر باید از هدف تیم ملی و همگی کسانی که گذشت می کنند تشکر کنیم. امیدوارم خداوند در این سفر ما را یاری کند و ان‌شالله با نتایج خوب از جام جهانی بازمی‌گردیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال عنوان کرد: مطمئنا تصمیم ساده‌ای نیست اما همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود. شخصا به عنوان سرمربی این درخواست را از اصحاب رسانه دارم که همگی مدارا کنید که این گذشت را داشته باشیم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:farsnews.com


مطالب پیشنهادی :
30 میلیارد برای تمدید قرارداد کی روش
تکذیب بازداشت پیشکسوت پرسپولیس
برترین ستاره تاریخ لیگ فرانسه
ششم آوریل، روز جهانی ورزش
برنامه زمانی تماشایی ترین دیدارهای جام جهانی