نخستین تمرین تیم ملی بعد از بازی عمان
تیم ملی فوتبال ایران اولین تمرین خود را پس از دیدار مقابل عمان در کمپ تیم‌های ملی برگزار کرد.

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 14:30 با حضور در کمپ تیم‌های ملی اولین تمرین خود را پیش از دیدار مقابل ژاپن در تهران برگزار کردند. پژمان منتظری، اشکان دژاگه، آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی و رامین رضاییان 5 نفری بودند که در یک گوشه کار با توپ را برای گرم کردن آغاز کردند. در گوشه دیگر سردار آزمون، مهدی ترابی، حسین کنعانی‌زادگان، سوشا مکانی حضور داشتند و امید ابراهیمی، وریا غفوری و احسان حاج صفی با هم تمرین می‌کردند.

در بخش دیگری از زمین نیز وحید امیری، عزت‌الله پورقاز، علیرضا بیرانوند، رشید مظاهری و میثم مجیدی حلقه‌ای را تشکیل داده بودند و با توپ کار می‌کردند. مهدی طاهری و سعید عزت‌اللهی دو نفری بودند که ابتدای تمرین را با حرکات کششی آغاز کردند.

کی‌روش(Carlos Queiroz) و دکتر 'دیگو' مربی بدنساز تیم ملی نیز ابتدای تمرین با یکدیگر درباره چگونگی برگزاری تمرین صحبت کردند و پس از آن کی‌روش به حقله‌ای که سردار آزمون، ترابی و کنعانی‌زادگان و مکانی حضور داشتند رفت و با سردار آزمون خوش و بش کرد.

در ادامه افشین پیروانی به سمت کی‌روش آمد و درباره مشکلات زمین کمپ و نیز چاله‌هایی که در آن قرار داشت صحبت کردند و آن‌ها را نشان دادند. 10 دقیقه پس از آغاز تمرین کی‌روش، بازیکنان و کادرفنی را فراخواند تا صحبت‌های خود را با آن‌ها آغاز کند. سپس سرمربی تیم ملی به گوشه زمین آمد تا در ارتباط با مسائل مختلف با خبرنگاران صحبت کند و پاسخگوی سوالات آن‌ها باشد.

در این بین بازیکنان زیر نظر دیگو گرم کردن را با حرکات کششی منظم آغاز کردند. دروازه‌بان‌های تیم ملی نیز زیر نظر دن گاسپار(Dan Gaspar) با انجام حرکات کششی خود را گرم کردند در حالی که از سایر بازیکنان جدا شده بودند.

بازیکنان پس از کارهای کششی درون محوطه جریمه و در حالی که دو دروازه کنار محوطه قرار گرفته بود با دست موظف به انتقال توپ و گل زدن بودند. پس از 10 دقیقه انجام این کار، بازیکنان به بخش دیگری از زمین رفتند و زیر نظر کی‌روش، آقاجانیان، دیگو و 'اوسیانو' به چهار گروه سبز، مشکی، قرمز و سفید تقسیم شدند. گروه سبز و مشکی مقابل یکدیگر و دو گروه سفید و قرمز نیز مقابل یکدیگر قرار گرفتند. هر دو گروه از یکدیگر جدا شده بودند و مابین 4 دروازه کوچک فوتبال می‌کردند.

ملی‌پوشان به مدت 30 دقیقه تمرین مورد نظر کی‌روش را انجام دادند تا تیم ملی با انجام یک تمرین نسبتا سبک کار امروز خود را به پایان برسانند. پس از آن سرمربی تیم ملی دو توپ جدید و قدیم نایکی که ملی‌پوشان با آن تمرین می‌کردند را به دژاگه و آندرانیک تیموریان نشان داد و از آن‌ها پرسید که کدام یک از این دو توپ بهتر هستند. نظر تیموریان توپ‌های قدیمی و نظر دژاگه توپ‌های جدید نایکی بود. پس از آن ملی‌پوشان با سرد کردن کار خود را به پایان رساندند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir