نتیجه دیدار دوستانه ایران و ژاپن
تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف ژاپن رفت که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن از ساعت 17 در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند. دیداری که هرچند از حساسیت بالایی برای دو تیم برخوردار نبود اما قطعا یک تقابل حیثیتی در قاره کهن برای دو تیم به شمار می‌رفت. این دیدار جذاب در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

نیمه نخست:

15 دقیقه ابتدایی این دیدار آرام دنبال می شد و دو تیم سعی می کردند همدیگر را محک بزنند. در دقیقه 17 کار تیمی خوب بازیکنان ایران موقعیت خطرناکی را ایجاد کرد که این فرصت توسط مدافعان ژاپنی دفع شد.

دقیقه 20: غفوری پس از برخورد با بازیکن ژاپن مصدوم شد و جای خود را به مهدی ترابی داد.

دقیقه 34: حاج صفی در داخل محوطه جریمه با یک پاس عرضی سردار آزمون را در دهانه دروازه صاحب توپ کرد اما اشتباه آزمون در ضربه زدن باعث شد تا این موقعیت برای ایران از دست برود.

دقیقه 36: حرکت خوب امیری در زمین ژاپنی ها، رامین رضاییان را در سمت راست صاحب توپ کرد که در ادامه سانتر رضاییان با ضربه سر ترابی همراه شد که این ضربه را دروازه بان ژاپن به راحتی جمع کرد.

دقیقه 45: وحید امیری با یک پاس خوب ترابی را صاحب توپ کرد که حرکت تکنیکی مهدی ترابی تا محوطه جریمه ژاپنی ها ادامه داشت و در نهایت ژاپنی ها مجبور به خطا شدند تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد.

دقیقه 46(گل): اشکان دژاگه پشت ضربه پنالتی قرار گرفت که ضربه او را دروازه بان ژاپن دفع کرد اما در برگشت مهدی ترابی دروازه ژاپن را باز کرد و نتیجه را یک بر صفر به سود ایران کرد. 

در نیمه اول ژاپنی ها نتوانستند حمله خطرناکی را به روی دروازه ایران ایجاد کنند. ژاپنی ها بیشتر سعی می کردند تا توپ را در میانه های زمین به گردش درآورند و جلوی فرار مهاجمان ایران به سمت دروازه خودشان را بگیرند. این نیمه در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

نیمه دوم:

دقیقه 46: حرکت خوب ترابی از سمت چپ با سانتر این بازیکن همراه شد که توپ او از روی سر تمام مهاجمان ایران عبور کرد و این موقعیت خوب از دست رفت.

دقیقه 48(گل): ژاپنی ها توپی را از سمت راست به روی دروازه ایران ارسال کردند که اشتباه حقیقی در خروج و دفع توپ باعث شد تا پس از برخورد توپ به سر موتو(muto)، دروازه ایران باز شود و نتیجه یک بر یک مساوی دنبال شود.

دقیقه 49: سانتر خوب ترابی از سمت راست با ضربه سر خطرناک سردار آزمون همراه شد اما این توپ هم راهی به دروازه پیدا نکرد و از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 56: اشکان دژاگه کرنر را از سمت راست ارسال کرد که در محوطه شش قدم توپ به سردار آزمون رسید اما اشتباه او باعث شد تا این فرصت هم از دست برود.

دقیقه59: ژاپنی ها در یک حرکت خوب با دروازه بان ایران تک به تک شدند که حقیقی با خروج به موقع توپ را دفع کرد و در ادامه با تکل به موقع مدافعان ایران این موقعیت خطرناک برای ژاپنی ها از دست رفت.

دقیقه 70: شوت خطرناک اشکان دژاگه از پشت محوطه جریمه را دروازه بان ژاپن به خوبی دفع کرد و در ادامه مدافعان ژاپنی توپ را به بیرون فرستادند.

نیمه دوم نسبت به نیمه اول جذاب و زیباتر دنبال شد و دو تیم حملات زیادی را به روی دروازه ها ایجاد کردند اما نتوانستند از این موقعیت ها به خوبی استفاده کنند تا این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی