اطلاعیه فدراسیون فوتبال درباره تیم ملی فوتسال بانوان
فدراسیون فوتبال اطلاعیه‌ای در ارتباط با اعزام تیم ملی فوتسال بانوان به گواتمالا صادر کرد.

متن اطلاعیه به این شرح است:

پس از کسب عنوان قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا، فدراسیون فوتبال گواتمالا با ارسال نامه‌ای در تاریخ 7/7/94 از ایران و ژاپن از آسیا درخواست کرد تا در این مسابقات حضور یابند و تا 24/7/94 به تیم های برزیل، پرتغال، کاستاریکا، گواتمالا، اسپانیا، روسیه، ژاپن و ایران فرصت داد تا اعلام آمادگی خود را ارسال کنند. در همین راستا و در تاریخ 16/7/94 فدراسیون فوتبال ایران با ارسال نامه ای از همتای گوتمالایی خود خواست با توجه به اینکه کشور گواتمالا در جمهوری اسلامی ایران سفارتخانه و یا کنسولگری ندارد، شرایط اخذ ویزای فرودگاهی را برای حضور تیم ملی فوتسال بانوان ایران فراهم کند. متعاقبا فدراسیون فوتبال گواتمالا در ایمیلی اعلام کرد که ایران می بایست از طریق سفارت این کشور در مکزیک اقدام کند.

با توجه به اهمیت موضوع و اینکه ایران علاقمند به حضور در این مسابقات بود، در تاریخ 24/7/94 حضور خود را به صورت رسمی برای حضور در این مسابقات اعلام کرد و از فدراسیون فوتبال گواتمالا که میزبان مسابقات است خواست تا با توجه به مشکلات متعددی که در زمینه اخذ ویزای کشور گواتمالا وجود دارد، برای تیم ایران تسهیلات ویژه ای جهت صدور ویزای فرودگاهی فراهم نماید که این امر نیز با مخالفت کشور گواتمالا مواجه شد و در تاریخ 8/8/94 به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد، کشور ایران می تواند از طریق سفارت گواتمالا در کشور آلمان جهت اخذ ویزای تیم ملی فوتسال بانوان ایران اقدام کند.

لازم به توضیح است که علاوه بر هزینه های سنگین حضور تیم ملی در کشور آلمان جهت انجام تشریفات اداری دریافت روادید، حضور و اخذ ویزای گواتمالا از طریق آلمان به دلیل مدت زمان طولانی فرآیند اخذ ویزای شینگن برای ایران امکان پذیر نبوده و عملا به دلیل مدت زمان طولانی فرایند این ویزا، فرصتی برای حضور در آلمان و اخذ ویزای گواتمالا وجود نداشت.

پس از آن، موضوع دریافت ویزا از سایر سفارتخانه های گواتمالا از سوی فدراسیون کشورمان مطرح شد که یکی از آنها کشور ترکیه بود. اما فدراسیون گواتمالا اعلام کرد که این کشور در ترکیه سفارت ندارد و گواتمالا سه کشور آلمان، مکزیک و ایالات متحده آمریکا را معرفی کرد که پیش از این در همین اطلاعیه توضیحات لازم در این خصوص ارائه شده است.

لذا فدراسیون فوتبال جهت تنویر افکار عمومی و روشن شدن موضوع برای علاقمندان به فوتبال کشور اعلام می‌دارد که این فدراسیون تمامی راه‌های موجود را جهت اخذ روادید کشور گواتمالا طی کرده و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته، امکان اخذ ویزا برای تیم ملی فوتسال بانوان ایران مشکل به نظر می رسد.

البته لازم به یادآوری است که تیم ملی فوتسال بانوان ایران سال‌های گذشته همواره در همه مسابقاتی که در آن از ایران دعوت شده بود حضور داشته و نمونه آن حضور تیم ملی فوتسال بانوان ایران در جام جهانی کوچک فوتسال در کشور پرتغال است که دوره های گذشته این فدراسیون نسبت به اعزام تیم ملی فوتسال بانوان ایران اقدام کرده است.

لذا فدراسیون فوتبال ایران طی نامه ای مشکلات پیش آمده در این زمینه به فدراسیون فوتبال گواتمالا منعکس کرده و مجددا درخواست کرده که با صدور روادید فرودگاهی برای حضور تیم ملی ایران در این کشور موافقت خود را اعلام کند. ضمن اینکه در حال رایزنی برای اخذ ویزای تیم ملی فوتسال بانوان از طرق دیگر نیز خواهیم بود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir