تیم ملی امید ایران مدعی اصلی صعود به المپیک
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از تیم ملی امید ایران به عنوان یکی از مدعیان اصلی صعود به بازی های المپیک نام برده است.

مهمترین رویداد ملی فوتبال ایران در سال 2016 میلادی، کمتر از دو هفته دیگر آغاز می شود، جایی که تیم ملی امید ایران باید برای صعود به المپیک و شکستن طلسم چندین ساله به میدان برود. ملی پوشان ایران این بار مصمم هستند تا با راهیابی به المپیک بعد از مدت ها فوتبال ایران را در عرصه المپیک به جهانیان نشان دهند.

سایت AFC در آستانه رقابت های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک به معرفی تیم ملی امید فوتبال ایران پرداخته است که در زیر می خوانیم:

• ایران

با داشتن سابقه طولانی در معرفی استعدادهای برتر به فوتبال و همچنین نمایش خوب در گروه C مقدمای انتخابی المپیک، می توان ایران را به عنوان مدعی جدی صعود به المپیک ریو دانست. هر چند تیم ملی امید ایران در بازی آخر خود در مرحله اول انتخابی المپیک ناامیدکننده ظاهر شد و با نتیجه 2 بر یک برابر عربستان شکست خورد، ولی بردهای یک طرفه برابر نپال (5-0)، فلسطین (3-0) و افغانستان (6-0) باعث شد تا به عنوان یکی از 5 تیم برتر تیم های دوم گروه های اول انتخابی المپیک راهی قطر شود. از بین تیم های دوم فقط تایلند عملکرد بهتری نسبت به ایران داشت و گل زده بیشتری توانسته بود به ثمر برساند.

• سردار آزمون و ارسلان مطهری

سردار آزمون در این مرحله از رقابت ها در حالی توانست 4 گل به ثمر برساند که در حال حاضر یکی از چهره های شناخته شده تیم ملی فوتبال ایران به شمار می رود. این مهاجم همچنین همین تعداد گل را برای تیم ملی بزرگسالان ایران در راه انتخابی جام جهانی روسیه به ثمر رسانده است. آزمون که در تیم ملی امید ایران حضور دارد در جام ملت های آسیا که در استرالیا برگزار شد نیز 2 گل به ثمر رساند که شامل یک گل روی مهارت شخصی برابر قطر بوده است.

تیم ملی امید ایران چندی پیش در تورنمنتی در قطر که قهرمانی زیر 23 سال های غرب آسیا بود توانست به قهرمانی برسد و در این بازی ها ارسلان مطهری توانست بازی های خوبی به نمایش بگذارد و خود را به عنوان یکی از ستاره های آینده فوتبال ایران معرفی کند.

مهاجم فعلی نفت تهران که در این رقابت ها توانست 3 گل به ثمر برساند، در دیدار نهایی برابر سوریه که با برتری 2 بر صفر ایران به پایان رسید توانست گل دوم ایران را به ثمر برساند و در نهایت به عنوان برترین بازیکن این دوره از رقابت ها معرفی شود.

• برنامه بازی های ایران

سه شنبه 22 دی : ایران – سوریه/ ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه قطر

جمعه 25 دی: ایران – قطر/ ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه قطر

دوشنبه 28 دی: ایران – چین / ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه فطر


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir