ایران و سوریه اولین دیدار انتخابی المپیک در آسیا
تیم امید فوتبال ایران در اولین دیدار خود و اولین دیدار رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی المپیک 2016 ریو در قطر فردا به مصاف سوریه می‌رود.

امیدهای فوتبال ایران در حساس‌ترین و آخرین مرحله برای صعود به المپیک دوازدهم ژانویه (22 دی ماه) از ساعت 17 به وقت ایران (16:30 به وقت محلی) به مصاف تیم فوتبال امید سوریه می‌روند. این دیدار در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه برگزار می‌شود. امیدهای ایران آخرین تمرین خود را امروز 21 دی ماه در ورزشگاه السد قطر از ساعت 17:45 الی 18:45 دقیقه برگزار می‌کنند.

ایران - سوریه اولین دیدار انتخابی المپیک در قاره آسیا

امیدهای فوتبال ایران در شرایطی به مصاف سوری‌ها می‌روند که این دیدار اولین دیدار رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی المپیک 2016 ریو است. پس از این دیدار میزبان این رقابت‌ها قطر، از ساعت 20 به وقت ایران (19:30 به وقت محلی) در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه شهر دوحه به مصاف چین دیگر تیم این گروه خواهد رفت.

تیم فوتبال امید ایران یک بار در فینال رقابت‌های قهرمانی زیر 23 سال غرب آسیا که چندی پیش برگزار شد به مصاف سوریه رفت و موفق شد با دو گل این تیم را از پیش رو بردارد و به مقام قهرمانی اولین دوره این رقابت‌ها برسد.

هرچند همواره ایران رابطه حسنه‌ای با کشور سوریه داشته است اما حضور امیدهای فوتبال ایران در این رقابت‌ها نه تنها به منظور شکستن طلسمی 40 ساله است بلکه با توجه به اتفاقات اخیر منطقه وجهه حیثیتی پیدا کرده است.

شاگردان خاکپور بدون ستاره‌ها

تیم امید فوتبال ایران علی رغم تلاش فراوان برای به خدمت گرفتن جهانبخش و آزمون در نهایت موفق نشد این دو بازیکن را در این مرحله از رقابت‌ها با خود به همراه داشته باشد تا با تیمی بدون لژیونر به دلیل مصادف نبودن زمان برگزاری این رقابت‌ها با روزهای فیفا پا به مرحله نهایی انتخابی المپیک بگذارد. شکستن بینی روزبه چشمی به عنوان یکی از مهره‌های کلیدی تیم و نیز خط خوردن احمد نوراللهی در آخرین لحظات از جمله اتفاقاتی بود که تا دقیقه 90 تیم خاکپور با آن مواجه شد.

تیم امید فوتبال ایران پس از برگزاری این دیدار در مرحله گروهی دو دیدار دیگر خود را به فاصله‌های زمانی سه روزه برگزار خواهد کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir