پیروزی امید ایران در گام نخست انتخابی المپیک
تیم فوتبال امید ایران موفق شد با دو گل سوریه را شکست دهد و گام نخست در رقابت‌های انتخابی المپیک ریو را محکم بردارد.

تیم‌های فوتبال امید ایران و سوریه در چارچوب رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی المپیک 2016 ریو از ساعت 17 در ورزشگاه السد قطر به مصاف یکدیگر رفتند تا این رقابت‌ها را به صورت رسمی آغاز کنند. در نهایت این شاگردان خاکپور بودند که با دو گل ارسلان مطهری (63) و میلاد محمدی (71) با دو گل حریف خود را پشت سر گذاشتند.

نیمه نخست

دقیقه 13: مهم‌ترین موقعیت نیمه اول این بازی به سود ایران رقم خورد. ضربه ایستگاهی که با خطا بر روی ارسلان مطهری درست پشت محوطه جریمه خلق شده بود، توسط علی کریمی به گوشه موافق دروازه سوریه زده شد که این توپ را دروازه‌بان سوری به خوبی دفع کرد.

پس از آن در ریباند کرنری که به روی دروازه ارسال شد، میلاد محمدی ضربه‌ای را با پای چپ به سوی دروازه سوریه شلیک کرد که با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 19: یک موقعیت خوب دیگر در این دقیقه برای ایران از دست رفت. ارسال خوب مهدی ترابی از سمت راست ارسال شد که اسماعیلی نتوانست به خوبی از این موقعیت استفاده کند و توپ را با کم‌دقتی به بیرون فرستاد.

نیمه دوم

دقیقه 55: میلاد کمندانی در اوایل نیمه نخست به جای فرشید اسماعیلی به بازی آمد تا تعویض ابتدایی بازی انجام شود.

دقیقه 58: ارسال خوب علی کریمی از گوشه محوطه جریمه باعث شد مهدی ترابی صاحب یک موقعیت خوب شود. او که در زدن ضربه اول توسط دروازه‌بان سوریه ناکام ماند، اگر می‌توانست یک گام زودتر خود را به توپ برساند، قطعا دروازه سوری‌ها برای اولین بار باز می‌شد.

دقیقه 63: ارسال پاس عمقی خوب توسط میلاد کمندانی ارسلان مطهری را صاحب توپ کرد. او که دو بازیکن را پیش روی خود می‌دید توانست آن‌ها را با حرکتی زیبا پشت سر بگذارد و با پای چپ و در زاویه مخالف گل اول را برای ایران به ثمر برساند.

دقیقه 71: این بار ارسلان مطهری از سمت راست زمین توپ را برای میلاد محمدی فراهم کرد تا این بازیکن سرعتی تیم ملی با یک کنترل خوب توپ را به گوشه سمت راست دروازه سوریه بفرستد و شاگردان خاکپور را با دو گل پیش بیندازد.

دقیقه 78: بازهم میلاد محمدی توانست با پشت سر گذاشتن مدافع روبه‌روی خود موقعیت مناسبی خلق کند. او که یک ضربه بسیار زیبا را روانه دروازه سوریه کرد اما نتوانست شاهد به ثمر نشستن ضربه خود باشد و توپ با اختلافی بسیار اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

در اواخر بازی احسان پهلوان به جای مهدی ترابی به زمین مسابقه آمد و پس از آن نیز مهرداد محمدی به جای برادر دوقلویش میلاد راهی زمین شد. محمد خاکپور در این دیدار، محمد رضا اخباری، روزبه چشمی، محمد دانشگر، علی عبدالله زاده، وحید حیدریه، مهدی ترابی، میلاد محمدی، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، علیرضا نقی زاده و ارسلان مطهری از ابتدا روانه میدان کرده است.

بازی بعدی امیدها جمعه ساعت 20 به وقت ایران در ورزشگاه جاسم بن حمد به مصاف تیم امید قطر می‌رود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir