خاکپور: مسئولیت این باخت بر دوش من است
محمد خاکپور سرمربی تیم فوتبال امید ایران می‌گوید مسئولیت این باخت قطعا بر دوش من است و نه بازیکنانم.

محمد خاکپور در نشست خبری پس از دیدار تیم‌های فوتبال امید ایران و ژاپن که با شکست 3 بر صفر تیمش در ورزشگاه لخویای شهر دوحه به پایان رسید، اظهار کرد: به تیم ژاپن تبریک می‌گویم که تیم بسیار قابل احترامی است اما تیم ایران در طول 90 دقیقه برتر از ژاپن بود.

وی ادامه داد: ما حتی تا زمانی که ژاپنی‌ها گل اول خود را در وقت‌های اضافه به ثمر رساندند از آن‌ها برتر بودیم اما پس از تعویض اجباری که داشتیم مجبور شدیم تاکتیک تیمی خود را تغییر دهیم. در این مقطع از بازی یک هیچ یا سه هیچ باختن برای ما فرقی نداشت. ما سخت تلاش کردیم اما متاسفانه از موقعیت‌هایی که داشتیم استفاده نکردیم.

سرمربی تیم فوتبال امید ایران با اشاره به اینکه قانون فوتبال می‌گوید اگر از موقعیت‌های خود استفغاده نکنید و گل نزنید قطعا گل خواهید خورد اظهار کرد: شب غم‌انگیزی برای من است. ما بسیار تلاش کردیم تا به این مرحله از رقابت‌ها رسیدیم. به همه بازیکنانم افتخار می‌کنم که همه توان خود را به خرج دادند و تا پای جان جنگیدند و دویدند.

خاکپور افزود: مسئولیت این باخت قطعا بر دوش من است و نه بازیکنانم. باز هم تاکید می‌کنم که به آن‌ها افتخار کرده و امیدوارم در آینده فوتبال ایران بدرخشند. بازی مقابل چین دیدار سنگینی بود و ژاپنی‌ها در سه دیدار خود به خوبی انرژی را تقسیم کرده بودند. ما در این بازی تعویض اجباری داشتیم و من به هیچ وجه دنبال بهانه برای توجیه باخت نیستم. همه دیدند که ما در طول 90 دقیقه بهتر بودیم اما از موقعیت‌های خود استفاده نکردیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر به قبل از این بازی برگردم چیزی را تغییر نخواهم داد، بیان کرد: ما خوب بازی کردیم و همه بازیکنان تلاش کردند. تنها مشکل ما این بود که نتوانستیم از موقعیت‌های خود به خوبی استفاده کنیم و گل بزنیم. این پایان زندگی نیست و اولین و آخرین باخت ملی ایران نیز نخواهد بود. این بازیکنان قطعا ستارگان آینده فوتبال ایران هستند و از آن‌ها در آینده بیشتر خواهیم شنید.

سرمربی تیم امید در ادامه ضمن تشکر از مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا، کادرفنی و مدیریت تیم ایران که در 15 ماه گذشته برای امیدهای فوتبال ایران شبانه‌روز تلاش کردند و زحمت کشیدند، خاطرنشان کرد: از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم و اگر امشب باختیم قطعا به خاطر دانش کم من بود که نتوانستم آن را به تیم منتقل کنم و به لحاظ تاکتیکی به تیمم کمک کنم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir