گزارش تمرین شاداب تیم ملی فوتبال
دومین جلسه تمرینی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران با حضور عبدالله ویسی و 18 بازیکن برگزار شد.

دومین جلسه تمرینی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران این بار در حضور خبرنگاران در زمین تمرین پژوهشگاه نفت در ساعت 10:30 به منظور آماده سازی برای دیدار با تیم ‌ملی مقدونیه آغاز شد.

در تمرین امروز (دوشنبه) سردار آزمون، سعید عزت اللهی، علیرضا حقیقی، اشکان دژاگه، پژمان منتظری، مرتضی پورعلی گنجی، کریم انصاری فرد و بازیکنان استقلال، ذوب آهن و تراکتورسازی غایب بودند.

همچنین بازیکنان استقلال خوزستان به نام‌های دانیال ماهینی، رحیم زهیوی و محمد طیبی برای نخستین بار در تمرین تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل حضور یافتند. این تمرین در حضور 18 بازیکن برگزار شد. در تمرین امروز تیم ‌ملی همه بازیکنان سر حال بودند و آندرانیک تیموریان به شوخی با دیگر اعضای کادرفنی و بازیکنان می پرداخت.

در آغاز این تمرین بازیکنان در سه گروه با انجام آقا وسط به گرم کردن بدن‌های خود پرداختند. سپس بازیکنان در حضور کارلوس کی‌روش(Carlos Queiroz)، حرکات کششی را در وسط زمین در دستور کار خود قرار دادند. سپس در قسمت‌های کوچکی از زمین پاسکاری کردند. بازیکنانی که در این تمرین نمی‌توانستند طبق خواسته‌های کادرفنی عمل کنند با جریمه کادرفنی شنا می‌رفتند.

پس از انجام کارهای کششی و گرم شدن بازیکنان، اعضای تیم کارهای تاکتیکی را آغاز کردند و در نخستین بخش روشی از دفاع کردن را در دستور کار خود قرار دادند. با حرکت روی موانع، استارت‌های سریع زدند. همچنین تمرین بازیکنان در بخشی از زمین مجددا تمرین آقا وسط را انجام دادند.

آندرانیک تیموریان، کاپیتان تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران پس از انجام تمرینات کششی و نرمشی به همراه سایر بازیکنان در بخش دیگری از زمین به صورت انفرادی با بدنساز تیم تمرین کرد. تیموریان به تازگی از بند مصدومیت رها شده است.

پس از گذشت حدود 40 دقیقه از آغاز تمرین عبدالله ویسی سرمربی استقلال خوزستان که به تازگی با این تیم مقام قهرمانی لیگ برتر را به دست آورده است در تمرین تیم ‌ملی حاضر شد و ضمن مشاهده تمرین تیم ‌ملی عملکرد شاگردش در استقلال خوزستان را هم زیر نظر گرفت.

بازیکنان با قرار گرفتن در دو نیمه زمین به صورت یک به یک پاس‌های بلند برای هم ارسال می‌کرد‌ند و کادرفنی تاکید شدیدی بر حفظ توپ و ارسال پاس‌های سالم داشت.

در غیبت سه د‌ر‌وازه‌بان تیم ‌ملی یعنی علیرضا حقیقی، محمدرضا اخباری و رشید مظاهری، دن گاسپار(Dan Gaspar) از ابتدای تمرین، تمرینات اختصاصی‌اش را با علیرضا بیرانوند و نیما میرزازاد انجام داد.

در اواخر این تمرین و در جریان فوتبال درون تیمی، رحیم زهیوی مهاجم استقلال خوزستان و تیم ملی بعد از برخورد با دروازه بان و مدافع حریف دچار مصدومیت شد ولی بعد از دقایقی دوباره به تمرین برگشت.

در ادامه تمرین کارلوس کی‌روش شاگردانش را به دو تیم هشت نفره تقسیم کرد و مهدی طارمی به صورت بازیکن آزاد برای هر دو تیم بازی می‌کرد. پس از این نیز بازیکنان از روی نقطه پنا‌لتی‌ اقدام به شوت زنی کردند.

پس از شوت زنی بازیکنان اقدام به سرد کردن بدن‌های خود کردند تا دومین جلسه تیم ‌ملی به این شکل به پایان برسد. کارلوس کی‌روش پس از اتمام تمرین به سمت عبدالله ویسی رفت و با این مربی صحبت کرد. وی بعد از خوش و بش با ویسی، رو به خبرنگاران دست وی را بالا برد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir