شکست استرالیا برابر انگلیس
تیم ملی فوتبال استرالیا در دیداری دوستانه برابر انگلیس با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و دیدار هلند و ایرلند نیز بدون برنده به پایان رسید و دو تیم به تساوی رضایت دادند.

تیم‌های ملی فوتبال جهان از تعطیلی رقابت های باشگاهی استفاده کردند و در دیدارهایی دوستانه به منظور افزایش آمادگی خود برابر هم به میدان رفتند که در یکی از دیدارهای مهم انگلیس برابر استرالیا قرار گرفت.

استرالیا یکی از تیم‌های آسیایی که باید در انتخابی جام جهانی برابر تیم های قدرتمندی چون ژاپن و امارات بازی کند، برابر انگلیس به میدان رفت تا شرایط خود را برای انتخابی جام جهانی محک بزند. انگلیس هم با روی هاجسون(Roy Hodgson) از دو هفته دیگر باید در فرانسه در جام ملت های اروپا به میدان بروند

با این حال هاجسون ترجیح داد تا با نیمکت نشین کردن وین رونی(Wayne Rooney) و هری کین(Harry Kane)، باری اولین بار به مارکوس راشفورد(Marcus Rashford) بازی دهد تا این بازیکن جوان که می توان او را پدیده یونایتد(Manchester United) در این فصل نامید، در اولین بازی برای تیمش گلزنی هم بکند و پاس رحیم استرلینگ(Raheem Sterling) را به گل تبدیل کند. او البته صاحب یک رکورد هم در این زمینه شد.

مارکوس راشفورد در اولین حضورش در لیگ برتر٬ اروپا  بازی های ملی و برای یونایتد٬ موفق به گلزنی شده است. همچنین مارکوس راشفورد به سومین جوان گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس تبدیل شد. پیش از او وین رونی و مایکل اوون(Michael Owen) نیز در این فهرست حضور دارند. در هر صورت نیمه نخست با برتری یک بر صفر سه شیرها به پایان رسید.

در نیمه دوم وین رونی به زمین مسابقه آمد و در دقیقه 55 موفق شد گل دوم انگلیس را وارد دروازه استرالیا کند. در ادامه بازیکنان استرالیا توانستند یکی از گل های خورده را جبران کنند. اریک دایر(Eric Dier) در ادامه دروازه انگلیس را باز کرد تا این دیدار با برتری 2 بر یک انگلیس به پایان برسد.

در دیگر دیدار هلند که غایب بزرگ یورو 2016 است برابر ایرلند به تساوی یک بر یک رسید. در این بازی شان لانگ(Shane Long) ابتدا برای ایرلند گلزنی کرد و در ادامه نایجل دی یونگ(Nigel de Jong) گل تساوی را برای لاله های نارنجی به ثمر رساند.

ایرلند شمالی نیز با 3 گل بلاروس را از پیش روی برداشت. همچنین در دیگر دیدار جمهوری چک یکی از تیم های حاضر در یورو 2016 با نتیجه پرگل 6 بر صفر مالت را از پیش روی برداشت. در این بازی یاروسلاو پلاسیل(Jaroslav Plašil) شروع کننده جشنواره پرگل چکی ها بود و در ادامه 'رسات اسکودا' توانست گل دوم را به ثمر برساند و در همان نیمه نخست گل سوم نیز برای میزبان به ثمر رسید. رومن هابنیک(Roman Hubník) در دقیقه 40 با یک شوت از مرکز محوطه جریمه، گل سوم را برای چکی ها به ثمر رساند تا نیمه نخست با برتری 3 بر صفر جمهوری چک به پایان برسد.

در نیمه دوم نیز چکی ها 3 بار دیگر دروازه حریف خود را باز کردند تا با روحیه بهتر خود را آماده یورو کنند. داوید لافاتا(David Lafata)، توماس نسید(Tomáš Necid) و 'پاتریک شیک' نیز در این نیمه برای چک گلزنی کردند تا بازی با برتری 6 بر صفر چک به پایان برسد و پتر چک(Petr Čech) دروازه بان چک نیز یک بازی دیگر برای تیم ملی کشورش کلین شیت کرده باشد. همچنین در دیگر دیدار اسلواکی با نتیجه 3 بر یک از سد گرجستان گذشت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir