پیروزی فرانسه و برد دو رقمی کرواسی
تیم های فرانسه و هلند در دیدارهای دوستانه حریفان خود را با شکست روبه‌رو کردند و کرواسی با 10 گل توانست روحیه خود را قبل از یورو افزایش دهد.

تیم‌های اروپایی در آستانه شروع رقابت های یورو 2016 در دیدارهایی دوستانه برابر هم به میدان رفتند تا میزبان آمادگی خود را بسنجند. در این بین یکی از دیدارهای دوستانه شنبه شب فوتبال اروپا بین فرانسه و اسکاتلند برگزار شد.

آنتوان گریزمان(Antoine Griezmann) ستاره اتلتیکومادرید(Atlético Madrid) در این دیدار هم به میدان نرفت تا استراحت کند. نیمه نخست فرانسوی ها توانستند مزد بازی خوب خود را با گلزنی ژیرو(Olivier Giroud) در دقیقه 8 جشن بگیرند. این بازیکن در دقیقه 35 گل دوم خود را نیز به ثمر رساند تا تماشاگران فرانسوی که او را هو می کردند، سکوت پیشه کنند.

در همان نیمه نخست لورن کوشیلنی(Laurent Koscielny) گل سوم فرانسه را به ثمر رساند تا بازیکنان آرسنالی(Arsenal) در این نیمه تمام گل های فرانسه را به ثمر رسانده باشند. در نیمه دوم دو تیم بازی کنترلی را به نمایش گذاشتند و شاگردان دشان(Didier Deschamps) سعی در کنترل بازی داشتند و بازی با همان نتیجه 3 بر صفر به سود فرانسه به پایان رسید.

همچنین دیدار اسلواکی و ایرلند شمالی نیز برنده ای نداشت و با تساوی بدون گل به پایان رسید. هلند، غایب سرشناس یورو 2016 موفق شد با دو گل اتریش یکی از تیم های حاضر در یورو را شکست دهد. در این بازی وینسنت جانسون(Vincent Janssen) و وینالدام(Georginio Wijnaldum) برای لاله های نارنجی گلزنی کردند.

در دیگر دیدار کرواسی موفق شد قبل از شروع یورو با برتری 10 بر صفر برابر سان مارینو برد روحیه بخشی را کسب کند. در این دیدار یک طرفه ماریو مانژوکیچ(Mario Mandžukić) سه بار، نیکلا کالینیچ(Nikola Kalinić) سه بار، راکیتیچ(Ivan Rakitić)، پرسیچ(Ivan Perišić)، پاکا(Marko Pjaca) و سرنا(Darijo Srna) برای کروات‌ها گلزنی کردند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir