حذف رومانی و انتظار آلبانی برای صعود در یورو 2016
آلبانی توانست با یک گل رومانی را شکست دهد تا اولین گل این تیم در جام پانزدهم به ثمر برسد.

دو تیم رومانی و آلبانی در سومین دیدار خود در مرحله گروهی یورو 2016 برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر آلبانی به پایان رسید. بازی را تیم زردپوش رومانی بهتر شروع کردند و استانچیو(Bogdan Stancu) خیلی زود می توانست رومانی را در دقیقه 3 جلو بیندازد که موفق نبود و فرصت او از دست رفت. آلبانی که برای داشتن کورسویی برای صعود از گروه به 3 امتیاز این دیدار نیاز داشت، رو به جلو حرکت کرد. برای اولین بار در این جام ده بیاسی(Gianni De Biasi) سرمربی آلبانی کنار زمین قرار نداشت و خیلی آرام روی نیمکت قرار داشت.

با این حال بازهم این استانچیو بود که در دقیقه 8 موقعیت گلزنی از دست داد و نتوانست رومانی را پیش بیندازد. 'آلیبس' در دقیقه 14 اولین موقعیت جدی آلبانی را از دست نداد و نتوانست از غفلت مداقعان رومانی استفاده کند. در ادامه بازهم دو تیم موقعیت هایی برای گلزنی داشتند. با توجه به اینکه مساوی به سود هیچ تیمی نخواهد بود، هر دو تیم برای زدن گل برنامه داشتند ولی به هدف خود نرسیدند.

در نهایت در اواخر نیمه نخست آلبانی توانست دروازه رومانی را باز کند. سانتری که در دقیقه 42 روی دروازه رومانی ارسال شد با خروج ناموفق و اشتباه دروازه بان تیم زردپوش و هوشیاری سادیکو(Armando Sadiku) همراه بود تا ضربه سر سادیکو دروازه رومانی را باز کند. به این ترتیب  آرماندو سادیکو مهاحم تیم 'وادوز لیختن اشتاین' موفق شد در دقیقه 43 بازی، اولین گل آلبانی در تاریخ یورو را به ثمر رساند تا نام خود را جاودانه کند و نیمه نخست با برتری یک بر صفر آلبانی به پایان برسد.

در نیمه دوم دفاع متراکم آلبانیایی ها این اجازه را به بازیکنان رومانی نداد تا به دروزاه این تیم نزدیک شود. ورود تورخه(Gabriel Torje) به زمین برای رومانی باعث شد تا این تیم در خط حمله چند فرصت گلزنی ایجاد کند و سراپا حمله شود. او در دقیقه 61 یک موقعیت خوب را نیز از دست داد تا ورود او نیز نتواند رومانی را به گل برساند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir