نتیجه دیدار لهستان و سوئیس در یورو 2016
اولین دیدار مرحله یک هشتم نهایی یورو 2016 با برگزاری دیدار لهستان و سوئیس آغاز شد که این دیدار در نهایت با برتری لهستان در ضربات پنالتی به پایان رسید.

نتیجه دیدار لهستان و سوئیس:

به گزارش سیمرغ، دور حذفی یورو 2016 با دیدار سوئیس و لهستان آغاز شد. این دیدار در ورزشگاه گئوفری گویچارد شهر سن اتین برگزار شد که در طول 90 دقیقه و وقت های اضافه با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا ضربات پنالتی تیم برنده را مشخص کند.

در ضربات پنالتی سوئیسی ها یک ضربه را از دست دادند و لهستانی ها همه ضربات خود را به گل تبدیل کردند تا در مجموع با نتیجه 6 بر 5 پیروز این دیدار شوند و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند.

نیمه اول:

ثانیه 23: اشتباه جورو(Johan Djourou) در پاس رو به عقب به دروازه بان چیزی نمانده بود کار دست سوئیسی ها بدهد و بی دقتی مهاجم لهستان باعث شد تا این موقعیت از دست برود و توپ از بالای دروازه به بیرون برود.

دقیقه 34: سوئیسی ها حملات نصفه و نیمه ای را ترتیب دادند اما در زدن ضربات آخر دقت نداشتند تا نتیجه همچنان صفر بر صفر مساوی باشد.

دقیقه 37: شوت ژمایلی(Blerim Džemaili) پس از برخورد به مدافعان لهستان در حال ورود به دروازه بود که فابیانسکی(Łukasz Fabiański) در لحظه آخر توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 38(گل): لهستانی ها بلافاصله پس از حمله سوئیسی ها ضدحمله زدند و با یک پاس خوب یاکوب بلاژ‌یکوفسکی(Jakub Błaszczykowski) در محوطه جریمه سوئیس با دروازه بان تک به تک شد و او از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد و با یک ضربه بغل پا دروازه سوئیس را باز کرد.

لهستانی ها از همان ابتدا هجومی نشان دادند و نتیجه حملات خود را در دقیقه 38 دیدند و به گل اول رسیدند اما سوئیسی ها حملات نصف و نیمه ای را انجام دادند و در زدن ضربات آخر دقت نداشتند تا این نیمه با برتری یک بر صفر لهستان به پایان برسد.

نیمه دوم:

دقیقه50: شقیری(Xherdan Shaqiri) از سمت راست به سمت دروازه لهستان نفوذ کرد اما شوت او را دروازه بان لهستان به خوبی دفع کرد تا اجازه گل تساوی را به سوئیسی ها ندهد.

دقیقه 52: شوت بلاژ‌یکوفسکی از پشت محوطه جریمه با واکنش خوب دروازه بان سوئیس همراه شد و این توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 81(گل): سوئیسی ها همانند نیمه اول حملات نصفه و نیمه ای را بر روی دروازه لهستان ترتیب می دادند و حتی یک بار توپ را به تیرک زدند اما در گلزنی موفق نبودند تا اینکه سانتر ارسالی از سمت چپ به مدافع لهستان برخورد کرد و در هجده قدم شقیری با یک ضربه ناگهانی و زیبای برگردان دروازه لهستان را باز کرد تا نتیجه یک بر یک مساوی شود.

در این نیمه لهستان بازی را اداره کرد و سوئیسی ها تلاش زیادی می کردند تا به گل برسند اما در ضربات آخر و رسیدن به دروازه لهستان ناکام بودند تا اینکه شقیری در یک حرکت انفرادی و زیبا توانست گل تساوی را به ثمر برساند تا این دیدار به وقت اضافه کشیده شود.

وقت های اضافه:

دقیقه 112: جدی ترین موقعیت در وقت های اضافه توسط سوئیسی ها به دست آمد که سانتر شقیری با ضربه سر دردیوک(Eren Derdiyok) همراه شد که این توپ را فابیانسکی به خوبی دفع کرد و مدافع لهستان در ادامه توپ را به کرنر فرستاد.

در وقت های اضافه اول و دوم بازی بیشتر در میانه های میدان دنبال می شد و حملات کمی هم سوئیسی ها انجام می دادند که با بی دقتی این موقعیت ها را از دست می دادند تا بازی با تساوی به پایان برسد و به ضربات پنالتی کشیده شود.

ضربات پنالتی:

هر دو تیم ضربه اول را به گل تبدیل کردند. سوئیس دومین ضربه را از دست داد اما لهستان در مقابل دومین ضربه را گل کرد تا دو بر یک جلو بیفتند. سومین و چهارمین ضربه دو تیم هم به گل تبدیل شد تا ضربه پنجم برنده این دیدار را مشخص کند. هر دو تیم ضربه پنجم را هم به گل تبدیل کردند تا لهستان در نهایت با نتیجه 5 بر 4 در ضربات پنالتی پیروز شود.

این خبر لحظه به لحظه تکمیل شده است.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی